iptables og PREROUTING
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 18-02-07 16:35

Hej ng

Jeg har lidt kvaler med at få et par regler til at virke i min iptables
firewall... synes jeg har læst man siderne igennem, men kan ik helt finde ud
af det...

Mine brugere har hver en webside beskyttet af login, hvor de skal indtaste
deres source ip... Firewallen genstarter så engang imellem, så de kan komme
ind... Det virker også fint nok, når det er til ftp serveren på selve
firewallen, men lige så snart det skal routes til en maskine bag ved, går
det galt...

Nedstående lukker alle fra nettet ind,

$iptables -t nat -A PREROUTING -i $inetif -p tcp --destination-port
81 -j DNAT --to-destination 192.168.200.52:81
$iptables -A FORWARD -i $inetif -o $lanif -d 192.168.200.52 -m
state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT
$iptables -A FORWARD -i $inetif -o $lanif -p tcp --dport 81 -d
192.168.200.52 -j ACCEPT

hvordan kan jeg sørge for at det kun er bestemte source ip'erer jeg lukker
ind? Lige som

$iptables -A INPUT -i $inetif -p TCP -s $ip --dport 21 -j ACCEPT

gør til ftp serveren ? med "-s $ip"

Håber der er nogen der kan hjælpe

Mvh Jacob

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-02-07 16:41

On Sun, 2007-02-18 at 16:35 +0100, Jacob d'Andrade wrote:
> Mine brugere har hver en webside beskyttet af login, hvor de skal indtaste
> deres source ip.

Husker du at lave input validering, eller kan man bruge følge source ip:
"; rm -rf / ;" ?

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 18-02-07 18:35

"Christian E. Lysel" <christian@examples.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> deres source ip.

Husker du at lave input validering, eller kan man bruge følge source ip:

Jæbs, selvfølgelig

Jacob

Fra : Kent Friis

Dato : 18-02-07 19:04

Den Sun, 18 Feb 2007 16:35:02 +0100 skrev Jacob d'Andrade:
> [...]
> ind? Lige som
>
> $iptables -A INPUT -i $inetif -p TCP -s $ip --dport 21 -j ACCEPT

Øhm, det er muligt jeg har overset noget, men er det ikke bare præcis
det samme du skal gøre på din FORWARD regel?

Mvh
Kent

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 18-02-07 20:25

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> Den Sun, 18 Feb 2007 16:35:02 +0100 skrev Jacob d'Andrade:
>
> Øhm, det er muligt jeg har overset noget, men er det ikke bare præcis
> det samme du skal gøre på din FORWARD regel?

Jooh ... jeg havde bare kun forsøgt på den ene, det virker nu...

Jacob

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-02-07 19:34

On Sun, 2007-02-18 at 18:35 +0100, Jacob d'Andrade wrote:
> Husker du at lave input validering, eller kan man bruge følge source ip:
> "; rm -rf / ;" ?
>
> Jæbs, selvfølgelig

Håber du svarede på den første del af sætningen.

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 18-02-07 20:08

> [...]
> "; rm -rf / ;" ?
>
> Jæbs, selvfølgelig

Håber du svarede på den første del af sætningen.

Jæbs.

Jacob