forældre og derres børn og børn uden derre~
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-02-07 16:17

min nabo har en mildest talt problematiks datter på knap 3 år hun hænger
under loftet og i væggene 75 % af tiden - hun kan ikke gå forbi et glas uden
at smadder det - nå vi skulle så passe hende her til aften
hvad jeg så frem til med gru MEN - fanme ikke et problem
på 7 timer - hvor hendes far normalt råber og skriger sig gas blå i hovedet
for at få lidt orden - det er sgu da lidt sært eller hvad ?

Fra : Allan Riise

Dato : 17-02-07 16:26

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> på 7 timer - hvor hendes far normalt råber og skriger sig gas blå i
> hovedet for at få lidt orden - det er sgu da lidt sært eller hvad ?

Nej, det er der intet odiøst i.

For det første er der meget nyt at se og opleve, for det andet har børnene
ikke læst dig/jer endnu.

--
Allan Riise

Fra : Bænni

Dato : 17-02-07 17:09

Allan Riise wrote:

> Nej, det er der intet odiøst i.
>
> For det første er der meget nyt at se og opleve, for det andet har børnene
> ikke læst dig/jer endnu.

og hvis far er gasblå i hovedet af arrigskab er der da al mulig grund
til at smadre glas....

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-02-07 17:22

Allan Riise wrote:

> Nej, det er der intet odiøst i.
>
> For det første er der meget nyt at se og opleve

Nej hun kommer her sgu hver dag !!!

Fra : Allan Riise

Dato : 17-02-07 17:26

Bo M. Mogensen wrote:

> Nej hun kommer her sgu hver dag !!!

Børn *er* anderledes når deres ophav ikke er tilstede.

--
Allan Riise

Fra : Patruljen

Dato : 17-02-07 17:45

On 17 Feb., 17:08, Bænni <d...@du.der> wrote:
> [...]

Nej. Utryghed fremmer en lav profil.
På døgninstitutioner, hvor beboerne er indefor målgruppen - hard core
- er det helt normal procedure, at ungerne er vældigt søde, ligefrem
høflige og hjælpsomme måske. I et par uger -

De ved vi godt. Og den almindelige sætning er - ja,ja vent et par
uger. Så ser vi ham/hende, som han/hun er -

> og hvis far er gasblå i hovedet af arrigskab er der da al mulig grund
> til at smadre glas....

Venlig hilsen Bruun

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 23-02-07 14:17

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

De ved vi godt. Og den almindelige sætning er - ja,ja vent et par
uger. Så ser vi ham/hende, som han/hun er -

Er det derfor at man herhjemme er begyndt at anvende "intake" - dvs. at nye
beboere først sluses ind til de øvrige beboere, når man har provokeret dem i
"intake" området og har lagt dem ned en gang, som de gør oppe på
institutionen i Farsø?

Det etablerer jo en magtbalance til fordel for personalet, hvis barnet ved
at det er fysisk underlegen.

Du husker nok denne video fra intake hos Aspen Achievement Academy.

http://www.heal-online.org/Takedown.mpg

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/da_muren_faldt.htm
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Patruljen

Dato : 17-02-07 17:58

On 17 Feb., 16:17, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> [...]
> på 7 timer - hvor hendes far normalt råber og skriger sig gas blå i hovedet
> for at få lidt orden - det er sgu da lidt sært eller hvad ?

Apropos Strandvænget -
Og uden at nævne navne.
Så har jeg været på døgninstitutioner, hvor også samme type beboerne
er blevet råbt og skreget så meget efter, at de tilsidst skal føle sig
mere eller mindre " truet på livet ", før de opfatter budskabet som
alvorligt ment -
Eller overhovedet reagerer.

Så handler det indledningsvist om at " skrue ned " på volumeknappen.
Men tilgengæld fastholde, vedvarende, at budskabet er alvorligt ment
og har en konsekvens.

Man skal så aldrig tale om konsekvenser, man ikke kan gennemføre.
Eller agter/magter at gennemføre alligevel. Så mister ordene sin værdi
eller betydning. Hvad der er sagt - gælder - og konsekvenser
gennemføres.
Hvergang og altid.

Konsekvens og grænsesætning er ofte misforstået med højtråbende
budskaber om hertil og ikke længere. Det budskab kan sagtens leveres
overbevisende også med almindelig tale - budskabet skal bare
fastholdes.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-02-07 20:12

On 17 Feb 2007 08:58:10 -0800, "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Apropos Strandvænget -

Æhhnmm stranvænget ?

> [...]
>er blevet råbt og skreget så meget efter, at de tilsidst skal føle sig
>mere eller mindre " truet på livet ", før de opfatter budskabet som

jeg ved ikke rigtigt hvad det er der sker i mellem hende og hendes far
- men altså de elsker hianden dybt - så det er ikke det der er galt nu
er jeg bare et mere fredsomeligt gemyt så jo mindre råben ind højst
nødvendigt passer mig bedst.

>Så handler det indledningsvist om at " skrue ned " på volumeknappen.
>Men tilgengæld fastholde, vedvarende, at budskabet er alvorligt ment
>og har en konsekvens.

ja men jeg ved ikke hvad han skal gøre fordi hvis han bare holder
normalt tone leje og forklare og forklare så sker der ikke noget ..
men bliver hun truet med at ryge i seng - ja så tager hun det til
efter retning.

> [...]
>Eller agter/magter at gennemføre alligevel. Så mister ordene sin værdi
>eller betydning. Hvad der er sagt - gælder - og konsekvenser

ok

> [...]
>budskaber om hertil og ikke længere. Det budskab kan sagtens leveres
>overbevisende også med almindelig tale - budskabet skal bare

klart !!!

men børn er nok lige så forskelige som folk er flest min bedre
halvdels søn har samme alder og der er sgu aldrig en problem der er
værd at nævne - han er mild , god ved dyr andre børn og voksne.

--
MvH Bo M Mogensen
multimedia page on the net http://www.hollymariecombs.dk/ + ofte gratis telefoni :

Fra : Jens

Dato : 02-03-07 12:32

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> - men altså de elsker hianden dybt - så det er ikke det der er galt nu
> er jeg bare et mere fredsomeligt gemyt så jo mindre råben ind højst

tror du thaikoen har samme mening om det ??
eller er det at være fredsomlig, det samme som at stikke kællingen en
knytnæve i masken i din hjerne bøø ??

> [...]
> halvdels søn har samme alder og der er sgu aldrig en problem der er
> værd at nævne - han er mild , god ved dyr andre børn og voksne.

har du nu også proppet piller på den stakkels unge bøø ???

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 18-02-07 19:23

> [...]
> på 7 timer - hvor hendes far normalt råber og skriger sig gas blå i hovedet
> for at få lidt orden - det er sgu da lidt sært eller hvad ?

Det er vist meget meget normalt. Råberi i hjemmet eller ej. Tror da
man skal være mere bekymret, hvis det var omvendt.

Vores dagplejemor fortæller at alle "hendes børn" ændrer adfærd når
forældrene er der.

På et tidpunkt var hele dagplejegruppen til foredrag med en
børnpsykolog og dette tema blev også vendt, netop fordi det åbenbart
var alment for alle dagpljerne.
Der fik de at vide at det var et tryghedstegn. At forældre er de
personer barnet er mest tryg ved og derfor også tør gå længere ved.

LN

Fra : Bænni

Dato : 18-02-07 20:36

spoi@sol.dk wrote:

> Det er vist meget meget normalt. Råberi i hjemmet eller ej.

så er der jo netop IKKE grund til at råbe!!

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 18-02-07 20:57

On 18 Feb., 20:35, Bænni <d...@du.der> wrote:

> så er der jo netop IKKE grund til at råbe!!

Næh absolut ikke. Men det var nu ikke det tema jeg tog op. Mere det
med at børn opfører sig anderledes når forældrene er der.

Ja råberi hjælper ikke noget - det gør bare børn døve og får børnene
til også at råbe.
Og så er det ydmygende at blive råbt af hver dag.

Men alligevel kender nu mange der er kommet til det når alt var på
kogepunktet - mig selv inkl. Men det bør ikke være en dagligdags ting
- mener jeg. Men folk er jo forskellige. I nogle familier råber man
mere end i andre - også de voksne i mellem.
Men er nu glad for der kun sjældent er råberi hos os. Men det kan da
ske lige imens man falder over noget legetøj *GG*

LN

Fra : Bænni

Dato : 19-02-07 00:13

spoi@sol.dk wrote:

> Ja råberi hjælper ikke noget - det gør bare børn døve og får børnene
> til også at råbe.
> Og så er det ydmygende at blive råbt af hver dag.

Det er krænkende at blive råbt af - man skal ikke råbe af andre
mennesker og udstille et forsøg på magtmisbrug.

man kan godt komme til at råbe en sjælden gang, men er det en stil, en
vane eller en bevidstløs måde at kommunikere på, så er det skidt

Fra : Patruljen

Dato : 18-02-07 22:13

On 18 Feb., 19:23, s...@sol.dk wrote:

> [...]
> Der fik de at vide at det var et tryghedstegn. At forældre er de
> personer barnet er mest tryg ved og derfor også tør gå længere ved.

Det er egenlig ret logisk. Inden du går hen og råber til en person på
125 kg og 225 høj iført en pumpgun vil du sikkert gerne vide bare lidt
om, hvordan vedkommende reagerer ikke ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Jens

Dato : 02-03-07 12:24

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> på 7 timer - hvor hendes far normalt råber og skriger sig gas blå i
> hovedet for at få lidt orden - det er sgu da lidt sært eller hvad ?

hendes far har vel fortalt hende at du har nogle pædofile tendenser, så hun
var vel skrækslagen for at du skulle pille ved hende også..