Hvor længe varer...
Fra : mfn

Dato : 16-02-07 16:18

.... "prøve-grænser-af-perioden"?

Har en datter på knap 3 ;)

Hendes energiniveau fejler bestemt ikke noget. Hun farer rundt og piller og
roder og regner overalt! Altså hvis der er nogen ting som skal være i fred
skal det placeres i over 1½ meters højde. Og dog. Endnu højere helst. Hun
har nemli fundet ud af at tage en spisestol og derfra komme op på køkken
bordet og derfra åbne vores "slikskab".

Læg der til at hun roder rundt i samtlige andre skabe og skuffer i huset.
alt lige fra bleerne på toilettet til fars computer piller hun ved. Hun kan
endda selv åbne mediaplayer og sætte nik og jay på, som hun af en eller
anden grund er helt vild med....

Dagen ender altid med at det meste af huset ligner en slagmark. Man kan så
rydde op efter sengetid, men næste dag sker det samme. Hun har sit eget
værelse med alt sit legetøj osv... men nysgerrigheden tager over ;)

Hvornår kan man forvente at hun sådan slapper lidt af og fx kan se en film
på TV, eller kende forskel på hvad der er legetøj og hvad man absolut ikke
piller ved. Det er jo også blevet sjovt at lege med lyset og trække i
toilettet og den slags... hun forstår bare ikke at man ikke behøver trække
ud 15 gange ;)

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 16-02-07 22:24

he he kender det.

Ved ikke hvor længe det bliver ved. Men synes det er perioder hun gør
forskellige ting.

Vores datter er 22 mdr og roder også i alt.

Skuffer har hun forstået hun ikke må rode med - men hun finder jo hele
tiden på noget nyv der skal prøves. Heldigvis for det er jo også
vidbegær

Vi har lært Anna at lægge på plads. Dvs når hun får fat i noget hun
ikke må få. Siger vi at vi ikke vil have hun tager xxx, og at hun skal
lægge det på plads. Når hun så lægger det på plads roser vi hende og
hun bliver så stolt. På den måde får vi vendt det til noget positivt.
Så ikke alt bliver til forbud.

Desuden har vi indrettet meget af hjemmet så en dagligdag med
irettesættelser ikke fylder for meget.

Lige nu er hittet at åben døre og smække dem igen. Tror vi har sagt
det til hende 200 gange og afledt hende. Dette er en sej en - der
skal vel 300 gange til.

Hun rykker og stole, støvsuger, kasser - alt muligt hen for at nå det
hun vil. Op og åbne badeværelsesdøren - op på toilettet og vand ud
over det hele - det er også et hit.

Ligger der en skruetrækker - går hun på jagt efter skruer - feks
dørhængsler og skruer løs. Et rigtigt hit.

Vi har også en meget aktiv pige. Anna har også en masse legesager både
på sit værelse og i stuen. En ting er sikkert, hun vil være hvor vi er
- og der er legesagerne så også. Og det får de også lov til. Men hun
er nu også mere interesseret i vores ting. De kopierer os jo med alt
det vi gør.

Heldigvis er hun begyndt at interessere sig for dublo klodser og det
kan faktisk fange hende lidt.

Men hvor længe det bliver ved, ved jeg ikke. Vil bare sige at i ikke
er de eneste.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 22:46

mfn wrote:
> ... "prøve-grænser-af-perioden"?

Til hun flytter hjemmefra.

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 10:40

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> Til hun flytter hjemmefra.
>
> --

Min datter er 7, hun finder stadigvæk nye grænser at prøve af.

/HB

Fra : Bænni

Dato : 17-02-07 10:48

HB wrote:
> "Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> Min datter er 7, hun finder stadigvæk nye grænser at prøve af.
>
> /HB

mener du: jeg sætter stadig nye grænser hun bliver nødt til at afprøve

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 17:11

"Bænni" <davs@du.der> skrev i en meddelelse

> mener du: jeg sætter stadig nye grænser hun bliver nødt til at afprøve
>
> --
> Bae9

Næh, det er nu hende der afprøver mig.

Fra : Bænni

Dato : 18-02-07 12:01

HB wrote:
> "Bænni" <davs@du.der> skrev i en meddelelse

> Næh, det er nu hende der afprøver mig.

hvis grænser er det vi taler om....

Fra : Allan Riise

Dato : 17-02-07 10:52

HB wrote:
> "Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> Min datter er 7, hun finder stadigvæk nye grænser at prøve af.

Jeg er 45 og ifølge min x-kone så har jeg afprøvet hendes grænser lige til
vi blev separaret i august sidste år.

--
Allan Riise

Fra : Bænni

Dato : 17-02-07 13:11

Allan Riise wrote:

> Jeg er 45 og ifølge min x-kone så har jeg afprøvet hendes grænser lige til
> vi blev separaret i august sidste år.

da jeg var fyrre var min søn 3 og en søndag var min gamle far på
søndagskaffebesøg. Han er far til et halvt dusin unger og far/morfar til
en mængde børnebørn.

min treårige var lidt på tværs og jeg sagde at det var bare
selvstændighedsalder - også kaldet trodslder, men "det går nok over
igen", sagde jeg så.

Så gloede den gamle på mig og sagde tørt: Så vidt jeg ved er der nogen
der har det sådan til de bliver mindst fyrre....." - så var den snak
lissom slut og vi åd et stykke winerbrød mere

Han var i øvrigt en "knag" den gamle!

Fra : Allan Riise

Dato : 17-02-07 13:12

Bænni wrote:

> [...]
> der har det sådan til de bliver mindst fyrre....." - så var den snak
> lissom slut og vi åd et stykke winerbrød mere

Præcis. Point proven.

--
Allan Riise

Fra : Bænni

Dato : 17-02-07 17:03

Allan Riise wrote:

> Præcis. Point proven.

når det gælder børn og unge, kan man lige så godt gå med modstanden.....