Åndsvage er ikke sindsyge, men der er ligh~
Fra : Bo Warming

Dato : 14-02-07 19:59

Åndsvage er ikke sindsyge, men der er lighed

Tåber med ultralav intelligens er dyriske, uden håb

Er det værd at opøve dem til menneskelighed?

De evner ikke at skuespille sig til normalitet

"Beviset for man ikke er gal,må føres ved at spille normal.
Mikael Rode

Før den franske revolution var tåbernes DÅREKISTER blandet med
galningenes TOSSEANSTALTER

"Menneskene vil altid være afsindige, og de, som tror, de
kan helbrede dem, er de vanvittigste af alle.
Voltaire

HUSK AT DET ER MENNESKER og al vor snak om menneskerettigheder gælder
ogsådem

" Den, der lever uden dårskab, er ikke så vis, som han selv tror. La
Rochefoucauld

ANTIPSYKIATRI var Niels Bohr pioner med:

"Vi er alle enige om, at deres idé er vanvittig, men er den vanvittig
nok? Niels Bohr

ANTIPSYKIATRI har via Gøgereden-filmen hjulpet til distriktspsykiatri
og vi ville gavne de åndsvage ved at lade dem søge underbetalt arbejde
som i fortiden.

" Work and love --these are the basics. Without them there is
neurosis. Theodor Reik

"Den lykkelige fantaserer aldrig, det gør kun den utilfredsstillede"
Sigmund Freud

Der er både godt og skidt i at de åndsvage har ringe fantasi og håb og
selvmedlidenhed - er vilde og skrigende

" I never saw a wild thing Sorry for itself.
D.H. Lawrence

Faktisk er der ofte beundringsværdig harmoni mellem mange mongolers
ønsker og fornuft, ambitioner og muligheder

" The great proof of madness is the disproportion of one's
designs to one's means. Napoleon

Som mange andre savner de en partner - det er ondt at man ikke laver
parforhold på blandede åndsvaginstitutioner,
ppilledepotindsprøjtninger er jo i brug

" Mangen en mand blev geni, blev helt, blev digter blev sindsyg ved
den pige, han ikke fik Søren Kierkegaard

" Alle mennesker er lidt mærkelige, undtagen du og jeg, og selv
du er lidt mærkelig. Robert Owen

Om de, som ej vor spøg bifalde/Os dårekiste-gale kalde/Og autor gal
for alle fem/Tilskuer, tør vi vel formode/Du vil lægge et ord til
gode/For alle seks og svare dem:/Jo galere, jo bedre! Johannes
Herman Wessel(slutning af Kærlighed uden strømper)

" Den, der aldrig har håbet, kan aldrig fortvivle.
George Bernard Shaw

" Opmærksomhed One of the commonest forms of madness is the desire to
be noticed, the pleasure derived from being noticed. Perhaps it is not
merely common, but universal. .Mark Twain

" Psychiatry's chief contribution to philosophy is the
discovery that the toilet is the seat of the soul.
Alexander Chase

" If we had no vices ourselves we should take less pleasure in
identifying those of others. La Rochefoucauld

" It is hard to free fools from the chains they revere. Voltaire

"Let us be thankful for the fools. But for them the rest of us could
not succeed.Mark Twain

"Tåber er aldrig ilde tilpas. Stupiditet er uden ængstelse. Goethe

Fra : Patruljen

Dato : 15-02-07 03:18

On 14 Feb., 19:58, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
>
> ANTIPSYKIATRI var Niels Bohr pioner med:

"Vi er alle enige om, at deres idé er vanvittig, men er den vanvittig

LoL

> [...]
> neurosis. Theodor Reik
>
> "Den lykkelige fantaserer aldrig, det gør kun den utilfredsstillede"

Ja - det er jo det -

> [...]
> den pige, han ikke fik Søren Kierkegaard

" Alle mennesker er lidt mærkelige, undtagen du og jeg, og selv

He -Den er sgu god -

> [...]
>
> " It is hard to free fools from the chains they revere. Voltaire

"Let us be thankful for the fools. But for them the rest of us could

Det er altid herligt, at udpege noget mindreværdigt. Specielt fordi
man bekræftes i at noget er man dog mere værd end - Klogt

> "Tåber er aldrig ilde tilpas. Stupiditet er uden ængstelse. Goethe

Venlig hilsen Bruun