True color ?
Fra : ERLO

Dato : 15-02-07 11:02

Hej
Jeg sidder med en KNOPPIX og har hentet et CAD/CAM program, men det vil ikke
køre da der kræves "True Color".
Jeg kan finde alt muligt om Xorg server og Intel Graphics accellerator
(i740), hvor katten går jeg hen og finder indgangen der giver mulighed for
en ænding til true color??
Mvh ERLO

Tak til dem der gider svare.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-02-07 14:11

ERLO <logst@get2net.dk> writes:

> Hej
> Jeg sidder med en KNOPPIX og har hentet et CAD/CAM program, men det vil ikke
> køre da der kræves "True Color".

Kører du med 24 eller 32 bit farver?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : ERLO

Dato : 15-02-07 15:07

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Kører du med 24 eller 32 bit farver?
Øh- øh
Det ved jeg ikke.
Mvh ERLO

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 15-02-07 16:47

On Thu, 15 Feb 2007 15:07:22 +0100
ERLO <logst@get2net.dk> wrote:

> Øh- øh
> Det ved jeg ikke.
> Mvh ERLO
xdpyinfo | grep depth | grep root

Fra : ERLO

Dato : 16-02-07 10:49

Jacob Gaarde wrote:

> xdpyinfo | grep depth | grep root

Her er hvad der blev svaret:
unable to open display **.

?: Er der ikke et sted hvor man går ind og justerer skærm/skærmkort
egenskaber uden at skulle vide hvilken opsætning man pt bruger? I
f.eks /dev eller /etc eller X11

Mvh ERLO

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 16-02-07 15:33

On Fri, 16 Feb 2007 10:49:25 +0100
ERLO <logst@get2net.dk> wrote:

> Her er hvad der blev svaret:
> unable to open display **.

Du har ikke millieu-variablen DISPLAY sat til noget fornuftigt
Så kan du alligevel ikke starte nogen X-klienter.
Det skal fixes.

> ?: Er der ikke et sted hvor man går ind og justerer skærm/skærmkort
> egenskaber uden at skulle vide hvilken opsætning man pt bruger? I
> f.eks /dev eller /etc eller X11
Jo, /etc/X11/XFree86.conf eller /etc/X11/xorg.conf, men _kan_ man det
på en knoppix ?
Er det ikke en (evt autoprobet, i fravær af expliciteret )
boot-parameter ved knoppix ?

Fra : ERLO

Dato : 16-02-07 17:05

Jacob Gaarde wrote:

> [...]
> på en knoppix ?
> Er det ikke en (evt autoprobet, i fravær af expliciteret )

Desværre , det giver heller ingen klarhed.
Mvh ERLO