MS Windows
briani 27239
Kan ikke slette mappe.
Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 11:47

Jeg har forgæves forsøgt at slette en tom mappe på min USB-nøgle (stick -
eller hvad en sådan kaldes).

Der kommer flg. melding, når jeg prøver: "Det er ikke muligt at flytte
mappen. Mappen er ikke tom" - men det er den altså.

Den er markeret som skrivebeskyttet, og det kan jeg ikke vedvarende fjerne -
når jeg gør det, sætter den selv markeringen igen.

Har forsøgt med Dr.Delete, men den kan tilsyneladende ikke klare mapper.

Jeg har ikke kunne finde hjælp nogen steder og forsøger så her.

Jeg anvender WinXP.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-02-07 11:49

KS skrev:
> [...]
>
> Har forsøgt med Dr.Delete, men den kan tilsyneladende ikke klare mapper.
>
> Jeg har ikke kunne finde hjælp nogen steder og forsøger så her.

Mener at have set en løsning her:

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm

Eller på "Ludvigs hjørne"

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, nov. 2006

Fra : Holst

Dato : 17-02-07 11:58

KS wrote:

> [...]
>
> Der kommer flg. melding, når jeg prøver: "Det er ikke muligt at flytte
> mappen. Mappen er ikke tom" - men det er den altså.

Der er ikke nogle skjulte filer i mappen?

> Den er markeret som skrivebeskyttet, og det kan jeg ikke vedvarende fjerne -
> når jeg gør det, sætter den selv markeringen igen.

Tjah ... er den skrivebeskyttet, forklarer det naturligvis, hvorfor du
ikke kan slette/flytte den.

Kan man ikke formatere sådan et USB-nøgle, hvis intet andet hjælper.

Ellers gør en enkelt tom mappe vel ikke den store skade. Men jeg kan
naturligvis godt se, at den kan afstedkomme visse andre problemer, hvis
den hedder HardcoreXXXBiiigBoobsSexBabesDP.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 18-02-07 10:06

> [...]
> naturligvis godt se, at den kan afstedkomme visse andre problemer, hvis
> den hedder HardcoreXXXBiiigBoobsSexBabesDP.

Ednu et idiotisk svar fra den mand.!!

Fra : Ole C

Dato : 17-02-07 12:50

KS skrev blandt andet:

> [...]
>
> Der kommer flg. melding, når jeg prøver: "Det er ikke muligt at flytte
> mappen. Mappen er ikke tom" - men det er den altså.

Måske denne kan hjælpe dig:
http://ccollomb.free.fr/unlocker/

--
vh Ole C.
Jeg beskytter mig mod alle meddelelser

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 14:46

Mange tak til alle for hjælpen - Ole Larsens link gav en løsning.

//KS