/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Fjerne program i system tray?
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-07 17:38

Jeg forsøger at slippe af med TDC's sikkerhedspakke. Ved at fjerne det via
kontrolpanel meddeler den, at nogle filer først vil blive helt fjerne ved
genstart af maskinen, men det sker bare aldrig. Programmet (hvis
prøveperiode er udløbet) dukker altid op i systray, selv om det er
uvirksomt p.g.a. af den udløbne licens.

Der er ingenting at se under Start > Programmer > Start, men i win.ini og
sys.ini er der heller ikke noget at se.

Hvor gemmes kommandoen til at sikkerhedspakken skal starte op sammen med
Windows? Hvis jeg højreklikker på ikonet og vælger "Fjern, og tillad al
netværkstrafik", kommer der et "Al indkørsel forbudt"-symbol på ikonet og
taleboblen fortæller "Ikke indlæst". Det er det nærmeste jeg kan komme.

Jeg har forsøgt at slette hele programmappen, men det vil den ikke være med
til, da en eller flere filer stadig er i brug.
--
Venlig hilsen
Kurt

 
 
Thomas Eg Jørgensen (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Eg Jørgensen


Dato : 14-02-07 18:15

"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
news:1c7zfckd8zvio$.13ddb2jwov70t.dlg@40tude.net...
> Hvor gemmes kommandoen til at sikkerhedspakken skal starte op sammen
> med
> Windows? Hvis jeg højreklikker på ikonet og vælger "Fjern, og tillad
> al
> netværkstrafik", kommer der et "Al indkørsel forbudt"-symbol på ikonet
> og
> taleboblen fortæller "Ikke indlæst". Det er det nærmeste jeg kan
> komme.
>

Registreringsdatabasen under roden HKEY_LOCAL_MACHINE i nøglen
\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\...

Du redigere registreringsdatabasen ved at køre "RegEdit" fra
startmenuen. MEN(!!!) vær obs på at det er et meget stærkt værktøj og du
KAN fjerne ting derinde så din computer ikke længere kan starte og
sidste udvej er en reinstallation...så nu er du advaret Men samtidig
er det er uundværligt værktøj hvis man vil "bare lidt under hjelmen" på
windows...


> Jeg har forsøgt at slette hele programmappen, men det vil den ikke
> være med
> til, da en eller flere filer stadig er i brug.
>

[Ctrl]+[Shift]+[ESC] under fanen "Processer"...er der noget der "rimer
på" det omtalte software? i såfald, prøv at afslutte den proces det
inden du forsøger at slette mappen...

MVH
Thomas


Ukendt (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-07 18:48

On Wed, 14 Feb 2007 18:15:03 +0100, Thomas Eg Jørgensen wrote:

> "Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
> news:1c7zfckd8zvio$.13ddb2jwov70t.dlg@40tude.net...
>> Hvor gemmes kommandoen til at sikkerhedspakken skal starte op sammen
>> med
>> Windows? Hvis jeg højreklikker på ikonet og vælger "Fjern, og tillad
>> al
>> netværkstrafik", kommer der et "Al indkørsel forbudt"-symbol på ikonet
>> og
>> taleboblen fortæller "Ikke indlæst". Det er det nærmeste jeg kan
>> komme.
>>
>
> Registreringsdatabasen under roden HKEY_LOCAL_MACHINE i nøglen
> \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\...
>
> Du redigere registreringsdatabasen ved at køre "RegEdit" fra
> startmenuen. MEN(!!!) vær obs på at det er et meget stærkt værktøj og du
> KAN fjerne ting derinde så din computer ikke længere kan starte og
> sidste udvej er en reinstallation...så nu er du advaret Men samtidig
> er det er uundværligt værktøj hvis man vil "bare lidt under hjelmen" på
> windows...

Der er så mange entries i registreringsdatabasen der har med F-secure
(sikkerhedspakken) at gøre, at det vil være på lykke og fromme at begynde
at slette dem manuelt.

>> Jeg har forsøgt at slette hele programmappen, men det vil den ikke
>> være med
>> til, da en eller flere filer stadig er i brug.
>
> [Ctrl]+[Shift]+[ESC] under fanen "Processer"...er der noget der "rimer
> på" det omtalte software? i såfald, prøv at afslutte den proces det
> inden du forsøger at slette mappen...

Der kører en "fsaw.exe", hvilket matcher meget godt med, at jeg ikke kan få
lov til at slette mappen, da "fsaw.dll" stadig er i brug.

Vil det være virksomt (og sikkert?) at afslutte processen "fsaw.exe" og
derefter slette mappen i stifinderen, fulgt op med en rensning af
registreringsdatabasen med et dertil hørende program (har Uniblue Registry
Booster)? Dermed bliver vel alle tiloversblevne løse henvisninger til
F-secure vel renset ud?
--
Venlig hilsen
Kurt

Ukendt (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-07 19:33

On Wed, 14 Feb 2007 18:47:52 +0100, Kurt Hansen wrote:

> On Wed, 14 Feb 2007 18:15:03 +0100, Thomas Eg Jørgensen wrote:
>
>>> Jeg har forsøgt at slette hele programmappen, men det vil den ikke
>>> være med
>>> til, da en eller flere filer stadig er i brug.

>> [Ctrl]+[Shift]+[ESC] under fanen "Processer"...er der noget der "rimer
>> på" det omtalte software? i såfald, prøv at afslutte den proces det
>> inden du forsøger at slette mappen...

> Der kører en "fsaw.exe", hvilket matcher meget godt med, at jeg ikke kan få
> lov til at slette mappen, da "fsaw.dll" stadig er i brug.
>
> Vil det være virksomt (og sikkert?) at afslutte processen "fsaw.exe" og
> derefter slette mappen i stifinderen, fulgt op med en rensning af
> registreringsdatabasen med et dertil hørende program (har Uniblue Registry
> Booster)? Dermed bliver vel alle tiloversblevne løse henvisninger til
> F-secure vel renset ud?

Tø-hø, nu forsøgte jeg alligevel. Dræbte processen, men den dukkede op igen
efter få sekunder. Det program *vil* bare ikke dø! Arrrgggh
--
Venlig hilsen
Kurt

Bjarne Chr (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne Chr


Dato : 14-02-07 19:40


"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
news:q821z5qr7lmp.fxmyo4csw5ex$.dlg@40tude.net...
> Vil det være virksomt (og sikkert?) at afslutte processen "fsaw.exe" og
> derefter slette mappen i stifinderen, fulgt op med en rensning af
> registreringsdatabasen med et dertil hørende program (har Uniblue Registry
> Booster)? Dermed bliver vel alle tiloversblevne løse henvisninger til
> F-secure vel renset ud?
> --
> Venlig hilsen
> Kurt
---------------
Hej
Prøv først at køre msconfig og se om der er nogen henvisninger til start af
F-secure hvis der er, så fjern flubenene der først inden du renser ud med
din booster.
--
mvh
Bc.
I started out with nothing....I still have most of it



Ukendt (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-07 20:47


"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
news:1c7zfckd8zvio$.13ddb2jwov70t.dlg@40tude.net...
> Jeg forsøger at slippe af med TDC's sikkerhedspakke. Ved at fjerne det via
> kontrolpanel meddeler den, at nogle filer først vil blive helt fjerne ved
> genstart af maskinen, men det sker bare aldrig. Programmet (hvis
> prøveperiode er udløbet) dukker altid op i systray, selv om det er
> uvirksomt p.g.a. af den udløbne licens.
>
> Der er ingenting at se under Start > Programmer > Start, men i win.ini og
> sys.ini er der heller ikke noget at se.
>
> Hvor gemmes kommandoen til at sikkerhedspakken skal starte op sammen med
> Windows? Hvis jeg højreklikker på ikonet og vælger "Fjern, og tillad al
> netværkstrafik", kommer der et "Al indkørsel forbudt"-symbol på ikonet og
> taleboblen fortæller "Ikke indlæst". Det er det nærmeste jeg kan komme.
>
> Jeg har forsøgt at slette hele programmappen, men det vil den ikke være
> med
> til, da en eller flere filer stadig er i brug.
> --
> Venlig hilsen
> Kurt

Jeg fik på et tidspunkt tilsendt en lille MS-DOS-Batchfil fra supporten hos
tdc-kabeltv ifrb med at min far heller ikke kunne afinstallere hans
sikkerhedspakke.
Men denne lille fil gjorde kål på sikkerhedspakken.
Desværre har jeg ikke længere selve vejledningen til hvordan man gør, men
det giver næsten sig selv når man åbner filen.
Hvis du har en virksom mailadresse kan du da evt få en kopi af denne lille
fil.

Mvh


Thomas :)



Ukendt (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-07 21:16


"T.R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse
news:45d3672e$0$48102$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Jeg fik på et tidspunkt tilsendt en lille MS-DOS-Batchfil fra supporten
> hos tdc-kabeltv ifrb med at min far heller ikke kunne afinstallere hans
> sikkerhedspakke.
> Men denne lille fil gjorde kål på sikkerhedspakken.
> Desværre har jeg ikke længere selve vejledningen til hvordan man gør, men
> det giver næsten sig selv når man åbner filen.
> Hvis du har en virksom mailadresse kan du da evt få en kopi af denne lille
> fil.
>
> Mvh
>
>
> Thomas :)
>

Kunne selvfølgelig også prøve at smide den op i dk.binaer, hvis den kunne
have interesse for andre.

Mvh

Thomas



Ukendt (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-07 22:11

On Wed, 14 Feb 2007 21:15:39 +0100, T.R. wrote:

> "T.R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse
> news:45d3672e$0$48102$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> Jeg fik på et tidspunkt tilsendt en lille MS-DOS-Batchfil fra supporten
>> hos tdc-kabeltv ifrb med at min far heller ikke kunne afinstallere hans
>> sikkerhedspakke.
>> Men denne lille fil gjorde kål på sikkerhedspakken.
>> Desværre har jeg ikke længere selve vejledningen til hvordan man gør, men
>> det giver næsten sig selv når man åbner filen.
>> Hvis du har en virksom mailadresse kan du da evt få en kopi af denne lille
>> fil.

> Kunne selvfølgelig også prøve at smide den op i dk.binaer, hvis den kunne
> have interesse for andre.

Ja, det ville jo være bekvemt. jeg er interesseret og har skrevet en privat
mail til dig, men eller er min mailadresse her i NG ikke så svær at
gennemskue (se i headeren):

<"kurt-snabel-towle-de-kå">

Mellem "kurt" og "towle" skal der være et snabel-a og efter "towle" skal
der været et ".dk". Keine Hexerei, nur Filurendreierei
--
Venlig hilsen
Kurt

Ukendt (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-02-07 15:44


"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
news:89baxejmkegr.l9oawk1tm52g$.dlg@40tude.net...
> Ja, det ville jo være bekvemt. jeg er interesseret og har skrevet en
> privat
> mail til dig, men eller er min mailadresse her i NG ikke så svær at
> gennemskue (se i headeren):
>
> <"kurt-snabel-towle-de-kå">
>
> Mellem "kurt" og "towle" skal der være et snabel-a og efter "towle" skal
> der været et ".dk". Keine Hexerei, nur Filurendreierei
> --
> Venlig hilsen
> Kurt
>
>

Har forsøgt at sende dig en mail med filen vedhæftet, men det tillader min
mailkonto ikke :(
Har desuden forgæves forsøgt at sende dig en mail uden filen vedhæftet, men
den får jeg retur, så jeg har uploaded filen i dk.binaer
i tråden "Fjernelse af sikkerhedspakken"

Mvh

Thomas :)



Ukendt (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-02-07 16:04

On Thu, 15 Feb 2007 15:44:27 +0100, T.R. wrote:

> "Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
> news:89baxejmkegr.l9oawk1tm52g$.dlg@40tude.net...
>> Ja, det ville jo være bekvemt. jeg er interesseret og har skrevet en
>> privat
>> mail til dig, men eller er min mailadresse her i NG ikke så svær at
>> gennemskue (se i headeren):
>>
>> <"kurt-snabel-towle-de-kå">
>>
>> Mellem "kurt" og "towle" skal der være et snabel-a og efter "towle" skal
>> der været et ".dk". Keine Hexerei, nur Filurendreierei

> Har forsøgt at sende dig en mail med filen vedhæftet, men det tillader min
> mailkonto ikke :(
> Har desuden forgæves forsøgt at sende dig en mail uden filen vedhæftet, men
> den får jeg retur, så jeg har uploaded filen i dk.binaer
> i tråden "Fjernelse af sikkerhedspakken"

Tak for den. Har du nogen anelse om hvordan bat-filen skal afvikles? Der er
jo flere muligheder:

1. Åbne et DOS-vindue og køre den derfra
2. Boote på en startdiskette og derefter køre bat'en fra prompten

Hvis 2, kan den så finde ud af det, når startdisketten er Win98 og min
harddisk er formatteret med NTFS?

Er der eksperter der finder spørgsmålet udfordrende, hører jeg gerne om
det. Min henvendelse til TDC's support er endnu ikke besvaret.
--
Venlig hilsen
Kurt

Ukendt (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-02-07 16:48


"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
news:l3xjfbieib6o.xmnreyzpzgq2.dlg@40tude.net...
> On Thu, 15 Feb 2007 15:44:27 +0100, T.R. wrote:
>
> Tak for den. Har du nogen anelse om hvordan bat-filen skal afvikles? Der
> er
> jo flere muligheder:
>
> 1. Åbne et DOS-vindue og køre den derfra
> 2. Boote på en startdiskette og derefter køre bat'en fra prompten
>
> Hvis 2, kan den så finde ud af det, når startdisketten er Win98 og min
> harddisk er formatteret med NTFS?
>
> Er der eksperter der finder spørgsmålet udfordrende, hører jeg gerne om
> det. Min henvendelse til TDC's support er endnu ikke besvaret.
> --
> Venlig hilsen
> Kurt
>
>
>

Så vidt jeg husker åbnede jeg bare filen og valgte Slet sikkerhedspakke og
så forløb det af sig selv.
Det vil altså sige direkte i Win XP.

Mvh

Thomas



Ukendt (16-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-02-07 13:14

On Wed, 14 Feb 2007 17:38:23 +0100, Kurt Hansen wrote:

> Jeg forsøger at slippe af med TDC's sikkerhedspakke. Ved at fjerne det via
> kontrolpanel meddeler den, at nogle filer først vil blive helt fjerne ved
> genstart af maskinen, men det sker bare aldrig. Programmet (hvis
> prøveperiode er udløbet) dukker altid op i systray, selv om det er
> uvirksomt p.g.a. af den udløbne licens.
>
> Der er ingenting at se under Start > Programmer > Start, men i win.ini og
> sys.ini er der heller ikke noget at se.
>
> Hvor gemmes kommandoen til at sikkerhedspakken skal starte op sammen med
> Windows? Hvis jeg højreklikker på ikonet og vælger "Fjern, og tillad al
> netværkstrafik", kommer der et "Al indkørsel forbudt"-symbol på ikonet og
> taleboblen fortæller "Ikke indlæst". Det er det nærmeste jeg kan komme.
>
> Jeg har forsøgt at slette hele programmappen, men det vil den ikke være med
> til, da en eller flere filer stadig er i brug.

Jeg har nu fået svar fra TDC Webspeed Support og det er ganske enkelt:

> Hent afinstallations programmet på denne side:
>
> http://home20.inet.tele.dk/sikkerhedspakken
>
> Download programmet og følg vejledningen, som også findes på siden.
>
> Nu har du fået afinstalleret Sikkerhedspakken.
>
> Vælg start
>
> Klik på kør og skriv C: og klik enter
>
> Vælg Programmer
>
> Har du her en mappe der hedder TDC Kabel TV Sikkerhedspakke skal du
> højreklikke og vælge slet.
>
>
> Du kan opsige Sikkerhedspakken ved Kundeservice på tlf. 80 80 40 10
--
Venlig hilsen
Kurt

Ukendt (16-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-02-07 13:34


"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
news:1ahbjfz2p5nd3$.92vpa8irkigr.dlg@40tude.net...
> On Wed, 14 Feb 2007 17:38:23 +0100, Kurt Hansen wrote:
>
>> http://home20.inet.tele.dk/sikkerhedspakken
>>
>> Download programmet og følg vejledningen, som også findes på siden.
>>
>> Nu har du fået afinstalleret Sikkerhedspakken.
>>
>> Vælg start
>>
>> Klik på kør og skriv C: og klik enter
>>
>> Vælg Programmer
>>
>> Har du her en mappe der hedder TDC Kabel TV Sikkerhedspakke skal du
>> højreklikke og vælge slet.
>>
>>
>> Du kan opsige Sikkerhedspakken ved Kundeservice på tlf. 80 80 40 10
> --
> Venlig hilsen
> Kurt

Jamen det er jo nemmere end med min lille fil :)
Sitet er i hvert fald tilføjet til mine favoriter. Man ved jo aldrig hvornår
man kan få brug for det.

Mvh

Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste