Yet Another IE7 indlæg - manglende billede~
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 16-02-07 16:52

Hej NG

Jeg har problemer med at få vist billeder på min side

på denne side
http://vangedespejderne.dk/test.html
bliver billedet ikke vist, men giver bare det velkendte røde kryds :(.

Jeg har prøvet at tømme cachen uden effekt

lægger jeg siden op på en anden, tilsvarende server har jeg ikke noget
problem
http://1vangede.dk/test.html

disse to domæner er hostet hos samme firma (one.com) og der burde derfor
ikke være forskel.
første domæne ligger på ip'en 195.47.247.120
andet domæne ligger på ip'en 195.47.247.75

I tilfælde af at IE skulle have noget i mod IP-adresse nr. 2, placerede jeg
vangedespejderne.dk i "Trusted Zone" og fjernede Phising-filteret => ingen
effekt.

det mærkelige er, at hvis jeg åbner billedet direkte
(http://vangedespejderne.dk/billeder/format.gif) og derefter bruger
tilbage-knappen, bliver billedet vist!

Hvad foregår der?

--
/Kasper

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-07 20:00

Kasper Lindberg skrev:

> på denne side
> http://vangedespejderne.dk/test.html
> bliver billedet ikke vist, men giver bare det velkendte røde
> kryds :(.

Det er en serverbaseret viderestiling der løber løbsk.

Et GET på http://vangedespejderne.dk/billeder/format.gif returnerer
først HTTP/1.x 302 Found, Location: http://1vangede.dk/ - og når
dén hentes får man HTTP/1.x 302 Object moved, Location: /site/
- og så havner man til sidst på <http://1vangede.dk/site/>. Da det
er et html-dokument og ikke et billede, virker billedet ikke.

Det er samme opførsel i IE7, FF2 og Opera 9.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 17-02-07 00:16

> [...]
> - og så havner man til sidst på <http://1vangede.dk/site/>. Da det
> er et html-dokument og ikke et billede, virker billedet ikke.¨

hvordan tjekker du det?, for det kan jeg ikke få til at passe

> Det er samme opførsel i IE7, FF2 og Opera 9.

bruger stadigvæk, FF 1.5.0.9 og her virker billedet.
tjekker jeg med FF 2 (portable) virker det også

1vangede.dk er mit gamle domæne. serverens indhold skal flyttes til
vangedespejderne.dk (mit nye domæne) når jeg får tid.

åbnes vangedespejderne.dk vises som default index.htm, Denne fil gør, i
øjeblikket, ikke andet end at frame 1vangede.dk.

samme fil vises som 404-fejlside, hvis man åbner en fil der ikke findes.

åbnes 1vangede.dk vises som default index.asp, redirecter til det egentlige
indhold.

jeg ved billederne findes, og jeg ved det virker i (min) FF!

I morgen vil jeg lave en test, med en hel tom server, på nær en html og en
billed-fil, og se hvad der sker.

/Kasper

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-02-07 01:05

Kasper Lindberg skrev:

> hvordan tjekker du det?, for det kan jeg ikke få til at passe

LiveHTTPHeaders til Firefox.

> jeg ved billederne findes, og jeg ved det virker i (min) FF!

Nu tjekkede jeg lidt mere - det viser sig at din webserver
behandler billedhenvisninger forskelligt alt efter om der er
referer-oplysninger med eller ej.

Hvis jeg blokerer referers, kommer billedet fint frem på siden -
men når refereren sendes med, bliver man viderestillet.

Jeg gætter på at du har en form for "image/copy protection" på den
nye webserver. Formålet med den slags er som regel at undgå at folk
anvender ens billeder på andre sites - og det kan netop laves ved
et tjek på referer.

Tjek din serveropsætning, eller spørg din udbyder om der ligger
sådan en beskyttelse på.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 17-02-07 09:30

> LiveHTTPHeaders til Firefox.

den vil jeg se på

> Nu tjekkede jeg lidt mere - det viser sig at din webserver
> behandler billedhenvisninger forskelligt alt efter om der er
> referer-oplysninger med eller ej.

Nu du siger det, så var dette implementeret på den gamle server for at
tvinge en anden side til at kopiere et billed til dens egen server. Dette er
fulgt med over på den nye, da jeg kopierede min .htaccess.

tak for hjælpen.

/Kasper