Hvorfor?
Fra : Ejvind Faerk

Dato : 14-02-07 21:57

Hvad har jeg gjort forkert, når min forespørgsel forbliver ubesvaret? Hvis
jeg har gjort noget galt skal jeg nok rette det, eller holde mig væk :-~

Jeg spurgte om følgende (i al fredsommelighed):

"Hej - kan jeg slippe uden om at skulle "Sign in to access your Google
bookmarks" hver gang jeg ønsker at bruge en af mine "Bookmarks"? Det er en
irriterende ting på ens egen hjemme-pc. Og i min FF er det ikke nødvendigt!
(Derfor bruger jeg så efterhånden mest den.)"

Vh. EF

Fra : HansAndersen

Dato : 14-02-07 22:09

On Wed, 14 Feb 2007 21:57:14 +0100, "Ejvind Faerk"
<dsl175966@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> irriterende ting på ens egen hjemme-pc. Og i min FF er det ikke nødvendigt!
> (Derfor bruger jeg så efterhånden mest den.)"

Du kan kun forvente et svar, hvis der er nogen her der kender det.
og FF er bestemt ikke ringere end IEwhatever.
--

Hasta no Vista!

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 15-02-07 16:01

Ja, selvfølgelig. Jeg troede bare at alle I faste herinde ved alt om
browsere Og-enig i FF ctr. IE.

Mvh. EF

Fra : Henning

Dato : 15-02-07 13:00

On Wed, 14 Feb 2007 21:57:14 +0100, "Ejvind Faerk"
<dsl175966@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvad har jeg gjort forkert, når min forespørgsel forbliver ubesvaret? Hvis

Prøv at læse din Subject - hvor mange tror du gider læse dette
spørgsmål?

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 15-02-07 15:55

> [...]

>Hvad har jeg gjort forkert, når min forespørgsel forbliver ubesvaret? Hvis

Prøv at læse din Subject - hvor mange tror du gider læse dette

Tjah ... her var der da 3 der "tog krogen"

"Hvorfor?" er ganske rigtigt intetsigende som subject - endda så
intetsigende, at det pirrer nysgerrigheden.

Derimod duede mit "IE7 - Bookmarks - sign in to..." åbenbart ikke - men jeg
ser da rigtig mange subj.s som siger lige så lidt!

I øvrigt undrede jeg mig som uerfaren bruger af disse fora over, at jeg, og
enkelte andre ikke fik svar, mens hovedparten gjorde. Så, måske havde jeg
gjort noget forkert - man kan aldrig vide, vel?

Mvh EF

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-02-07 18:10

"Ejvind Faerk" skrev i meddelelsen
> "Hvorfor?" er ganske rigtigt intetsigende som subject - endda så
> intetsigende, at det pirrer nysgerrigheden.

Normalt ikke - de fleste læser mange grupper og læser kun de indlæg, der
er interessante for ens viden - resten bliver sprunget over med mindre
man en sjælden gang har god tid.

Så subjects som "Hjælp", "Se her", "Hvorfor" og lign bliver normalt
springet over, da det ikke fanger de rigtiges opmærksomhed.

Der er lidt mere om emnet her: http://usenet.dk/netikette/larm.html

> I øvrigt undrede jeg mig som uerfaren bruger af disse fora over, at
> jeg, og enkelte andre ikke fik svar, mens hovedparten gjorde. Så,
> måske havde jeg gjort noget forkert - man kan aldrig vide, vel?

Næh - men man skal bare ikke forvente svar på alt

Nogle ting ved mange en masse om - så kommer der mange svar - det her
var der så åbenbart ikke mange, der vidste noget om.

Bedre held næste gang.

Du kan også prøve dig frem med nogle søgninger på
http://www.google.dk/ - der kan findes mange guldkorn.

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-02-07 13:15

Ejvind Faerk skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvad har jeg gjort forkert, når min forespørgsel forbliver
> ubesvaret?

Usenet er ikke et sted, hvor du kan forvente svar på alt - dem
der læser grupperne er "almindelige mennesker" ligesom dig selv -
ikke eksperter, man kan forvente et orakelsvar fra..

Grupperne bruges til at udveksle erfaringer om alt muligt - så
selv om du får et svar, så er det ikke nødvendigvis rigtigt i dit
tilfælde.

Når du ikke får svar, så er det sikkert fordi ingen andre er
stødt på samme problem.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 15-02-07 16:03

OK Jan - det ser ud som om du har ret! Men tak for svaret!

Mvh EF

Fra : Søren Blom

Dato : 15-02-07 17:29

Man kan også komme ud for, at spørgeren stille sit spørgsmål på en måde så
os der læser det, ikke fatter en brik af hvad problemet egentlig er, dette
opleves desværre ofte.

Men tre hovedregler er, brug sigende overskrifter, læs igennem hvad man har
skrevet før man sender det og sidst men ikke mindst, brug ikke egen opfundet
forkortelser.

--
VH

Søren Blom