Sære tilfældigheder - nederen for en profe~
Fra : Patruljen

Dato : 14-02-07 01:12

Historikeren David irving holder foredrag. Om flere ting.
Det pudsige for mig består i netop det billede - David Irving holder
frem.

Pædagogen, her, har nemlig set den omtalte dokumentar, med en gruppe
unge - som dokumentation på holocaust. Det skulle jeg aldrig have
gjort. Det er blevet til hårdt arbejde.
Næste uge, hvor vi mødtes igen, havde en særdeles skarpsindig ung
fyr,
fundet at billedet er taget EFTER krigens afslutning.

Det viser ikke vogne tætpakket med rumanske jøder på vej til
gaskamrene i Auschwitz. Som speakeren fortæller.
Men billedet er taget i 1946 på Hamburg togstation og de tætpakkede
vogne indeholder tyskere på vej til indkøb af varer i Ruhr.

Mærkeligt, at Irving viser netop det billede. En sær tilfældighed -
http://www.youtube.com/watch?v=ADCnjC8aoEw
Lige præcis der kom jeg på glatis - første gang.

Venlig hilsen Bruun