Skal disse være der?
Fra : K. Nielsen

Dato : 30-06-01 17:22

Med henvisning til en tidligere tråd, hvor jeg spurgte om port 5000 og 1234,
spørger jeg lige her om hvad jeg har tjekket i regedit og i msconfig.

"Basyrinus" anbefalede mig at tjekke i regedit og under dette:
HKEY_LOCAL_MACHINE} - {SOFTWARE} - {MICROSOFT}-
{WINDOWS} - {CURRENTVERSION} - {RUN}

- lå jeg mærke til 3 'tilstedeværelser', som jeg er lidt usikre på, fordi
der ikke ude til højre står nogen beskrivelse. Så jeg vil gerne høre om det
er nogle som skal være der, eller om disse kan udgøre en fare:

I regedit:

Devlog ' '' '
Dosbat ' '' '
scanfile ' '' '

I msconfig >> start

dosbat registreringsdatabase (maskinkørsel)
devlog registreringsdatabase (maskinkørsel)
scanfile registreringsdatabase (maskinkørsel)

Jeg har prøvet at 'afklinke' dem og reboote, men de er klinket igen når jeg
atter åbner msconfig, og jeg vil helst ikke slette dem, hvis det er noget
dette styresystem skal bruge for at køre pc'en.

Port 5000 er stadig tilstedeværende, både offline og online. Port 1234 har
ikke vist sig efter jeg skrev mit indlæg i nat.

Jeg har kørt HouseCall online og The Cleaner, hvor sidstnævntes TC Monitor
flere gange har reageret på dosbat, ved at markere den, men ved scanning er
der ikke fundet noget.

Styresystem: WIN ME

Mvh og tak for hjælpen

Kenneth

nielsen@nielsen.ms

Fra : Thomas P Larsen

Dato : 30-06-01 21:47

K. Nielsen <nielsen@REMOVETHISnielsen.ms> skrev i en
nyhedsmeddelelse:O1n%6.783$DJ5.114820@news010.worldonline.dk...
> Med henvisning til en tidligere tråd, hvor jeg spurgte om port 5000 og
1234,
> spørger jeg lige her om hvad jeg har tjekket i regedit og i msconfig.

Har du prøvet Zonealarm, som i modsætning til Norton (som du har skrev i en
tidligere tråd, at du ville købe) er gratis?

http://www.zonelabs.com/zap26_za_grid.html

Thomas