Ubuntu trådløs netværk
Fra : broder

Dato : 12-02-07 12:38

Jeg har lige installeret xubuntu på min laptop ibm x23.
Jeg mangler noget trådløst netværk og vil derfor købe et kort. Jeg er
i tvivl om, hvilket jeg skal købe som er kompatibelt. Helst pcmcia
ellers usb. Det skal kunne bruges til wpa.

mvh

Lasse

Fra : Sune Mølgaard

Dato : 12-02-07 17:21

broder wrote:
> [...]
> i tvivl om, hvilket jeg skal købe som er kompatibelt. Helst pcmcia
> ellers usb. Det skal kunne bruges til wpa.

Jeg tror efterhånden, at driverne til RalinkTech's chips
(http://rt2x00.serialmonkey.com) er ved at nå en fornuftig kvalitet.
Ralink er billigt, og de støtter aktivt open source-driveren, så det er
også en god "ideologisk" løsning

Ellers ved jeg ikke, om man kan få cardbus-kort med Atheros-chips.
Driveren til dem er madwifi (http://madwifi.org), som er rigtigt god.

Med venlig hilsen,

Sune, som ved, at der også er andre, men dem har han ikke prøvet

--
Where it is a duty to worship the sun it is pretty sure to be a crime
to examine the laws of heat.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-02-07 17:42

Fra : Rasmus

Dato : 12-02-07 17:58

On 2007-02-12, Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:
> --Sig_Egm/Y+qVszxSe5.wKeX_0MP

> Til f=F8lgende chips=E6t vil jeg anbefale Asus:
> PCMCIA: Asus WL-107g ->
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=3D114366
> USB: Asus WL-167g ->
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=3D175749
>
> Den skulle ogs=E5 findes i en mini-pci udgave, hvis du har mulighed for
> [...]

Miachel det er lidt off topic, men din tegnsætning er lidt ude i
hampen.

<citat start>
> Den skulle ogs=E5 findes i en mini-pci udgave, hvis du har mulighed for
> det.
<citat slut>

bare osm info hvis du ikke havde set det.

/Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 12-02-07 21:16

Rasmus wrote:

SKIP

> Miachel det er lidt off topic, men din tegnsætning er lidt ude i
> hampen.
>
> <citat start>
> <citat slut>
>
> bare osm info hvis du ikke havde set det.

Det er i højeste grad off topic. Hvad er der galt med tegnsætningen i
eksemplet?.
Der er to sætninger, som hver indeholder et grundled og et udsagnsled;
og de er helt korrekt adskilt med et komma.
Nu vi er gang: hvad betyder osm?. Det er ikke smart at bruge SMS.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk
Registered Linux User #401007

Fra : Torben Koch

Dato : 12-02-07 20:24

On 2007-02-12 17:42:05 +0100, Michael Rasmussen <mir@miras.org> said:

> [...]
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=3D175749
>
> Den skulle ogs=E5 findes i en mini-pci udgave, hvis du har mulighed for

Jeg havde personligt det helt store besvær med at få Asus WL-167g til
at virke med WPA under ubuntu. Så stort at jeg til sidst droppede det.
Det kan være at den nyeste version af ubuntu har bedre understøttelse,
det skal jeg ikke kunne sige.
Har du selv haft held med Asus USB donglen og WPA, Michael?

Er alt det der nødvendigt?

--
Venlig Hilsen / Best Regards:
Torben Koch