MS Windows
briani 27239
BAT-fil - spørg, men sig ja efter 30 sek.
Fra : laxxe@nospam.dk

Dato : 13-02-07 11:00

Jeg vil gerne have, at en BAT-fil spørger brugeren, om den skal
fortsætte (svar J/N) - og automatisk svare J, hvis der ikke svares
indenfor fx 30 sekunder.

Der er tale om Windows XP Pro, og det skal bruges til at køre en
defragmentering en gang om ugen, når maskinerne lukkes ned fredag ved
fyraften.

Hvordan klarer jeg det?

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 13-02-07 13:23

Der skal bruges et tredje parts program som kan dette.

Fra : Mikkel Clausen

Dato : 13-02-07 14:34

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> Der skal bruges et tredje parts program som kan dette.

Hvis du ikke insisterer på BAT kan du strikke noget sammen i VBScript evt. i
forb. m. Planlagte opgaver.

Her er et link til et script der kører defrag på XP Pro.
Du kan sikkert tilrette det forholdsvist let m. en rutine der spørger om der
skal defragmenteres..

http://www.paulsadowski.com/WSH/defrag.htm

/MJC

Fra : laxxe@nospam.dk

Dato : 13-02-07 15:46

On 13 Feb., 13:23, "Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarl...@mvps.org>
wrote:
> Der skal bruges et tredje parts program som kan dette.

Jeg snublede over CHOICE, som ser ud til at være brugbart - men det
kan jeg ikke rigtig finde i WIndows XP?

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 17:47

laxxe@nospam.dk wrote:

> Jeg snublede over CHOICE, som ser ud til at være brugbart - men det
> kan jeg ikke rigtig finde i WIndows XP?

choice er en gammel DOS ting, men den kan det du spørger efter.

Fra : laxxe@nospam.dk

Dato : 13-02-07 18:47

On 13 Feb., 17:46, "Claus Albæk (Kbh.)" <cla...@eugina.dk> wrote:

> choice er en gammel DOS ting, men den kan det du spørger efter.

Det var da ærgerligt, at man har fjernet CHOICE. Jeg ville gerne undgå
at skulle installere alt muligt på PCerne, de skal bare kunne køre et
script fra et netværksdrev. Det ville også være fint, hvis jeg direkte
i scriptet kunne undersøge, om det var fredag - men det er måske også
mere, end hvad det sådan lige kan klare...

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 18:52

http://www.liwing.de/produkte/dos/choice/download.htm