USB Porte....?
Fra : Michael Falkenberg

Dato : 30-06-01 15:09

Hej Newgroup!

Jeg har lidt problemer med mine USB porte...er det sådan at man kan slå dem
til og fra et sted i BIOS eller i Win?? Mit problem er nemlig at kun den ene
af dem ser ud til at virke....jeg kører med USB mus, men den vil ikke
registrere min HP Scanner ordentligt....

Kan nogen hjælpe mig ??

Mvh
Michael Falkenberg

Fra : Morten Johansen

Dato : 30-06-01 15:36

Michael Falkenberg wrote:

> [...]
> af dem ser ud til at virke....jeg kører med USB mus, men den vil ikke
> registrere min HP Scanner ordentligt....

USB kan slås til/fra i BIOS, men formentlig kan portene ikke kobles til/fra
enkeltvis, så hvis din mus kører på USB og virker, så er den anden USB-port også
slået til. Det er muligt, at porten er brændt af, men mon ikke det er mere
sandsynligt, at scanneren ikke er installeret rigtigt?

Hilsen Morten

Fra : Michael Falkenberg

Dato : 30-06-01 17:37

Med hensyn til om scanneren er installeret korrekt. Computeren registrerer
en ny enhed på USB'en, men når jeg vil installere den, så beder HP
installationsprogrammet om at jeg sætter scanneren til INDEN jeg prøver at
installere....

Det er det jeg ikke forstår ....

Mvh
Michael Falkenberg

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 30-06-01 17:51

> [...]
> en ny enhed på USB'en, men når jeg vil installere den, så beder HP
> installationsprogrammet om at jeg sætter scanneren til INDEN jeg prøver at

Kan du ikke få lov til at installere scanner softwaren uden scanneren er
sluttet til og først bagefter slutte den til? - hvad er det for en HP
scanner?

Mvh. Brian

Fra : Michael Falkenberg

Dato : 30-06-01 19:40

Nej, den siger at scanneren skal være sluttet til under installationen.

Scaneren er en:

ScanJet 3300C - fra HP

Mvh
Michael Falkenberg

Fra : THF

Dato : 30-06-01 22:39

Prøv at bruge Scannere og kamera i kontrol panelet, det kan nogle gange
finde noget når installationen fejler.

--
MVH THF Cessna 182S

Fra : snake

Dato : 01-07-01 03:31

Hvilket OS bruger du ?
Mvh.Snake

Fra : Jens Gade

Dato : 01-07-01 08:51

On Sun, 1 Jul 2001 04:31:18 +0200, "snake" <snake@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Hvilket OS bruger du ?

Og mindst lige så interessant:
Hvilket bundkort er der i maskinen?
Jeg ved at der kan være problemer med HP scannere og VIA chipset. Jeg
mener dog nok at scanneren skulle kunne installeres.

--
Hilsen/regards
Jens Gade

Fra : THF

Dato : 01-07-01 09:26

> [...]
>Jeg ved at der kan være problemer med HP scannere og VIA chipset. Jeg
>mener dog nok at scanneren skulle kunne installeres.

Ehhh, hvorfor replyer i på mit inlæg? det er jo ikke lige mig
der har problemer. )

--
MVH THF Cessna 182S

Fra : Michael Falkenberg

Dato : 01-07-01 11:44

Jeg kører med Win ME, og mit bundkort er et Abit KT7-raid.....jeg vil prøve
det med kontrolpanel så snart jeg kommer hjem fra ferie, tager afsted i
aften.

Men tak for jeres hjælp, I må meget gerne skrive direkte til min mail, for
jeg ved ikke hvor længe svarene bliver liggende i NG....

Tak for hjælpen

Mvh
Michael Falkenberg, Michael.falkenberg@mail.dk

Fra : snake

Dato : 01-07-01 14:23

Hej Michael jeg har haft samme problem med wingman formula force usb WIN ME
kunne godt "se" hardware men jeg kunne ikke bruge det indtil jeg fik
downloaded de nye driver det samme galdt for mit kamara med hensyn til VIA
chipsetet har jeg brugt den driver som var med på cdén

Mvh.Snake