Oppudsning af ældre villa?
Fra : Anders Lund

Dato : 10-02-07 19:54

Hej

Jeg står for (snarest), at skal have mit hus sandblæst og dernæst pudset op

ny.......
Hvor koldt må det være til sådan en omgang?
Jeg ved at man kan tilsætte sprit i mørtlen, men jeg vil alligevel ikke
risikere, at få et dårligt resultat......!

Tak til dem som kan hjælpe

Mvh
Anders Lund

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-02-07 01:03

Anders Lund wrote:

> Hvor koldt må det være til sådan en omgang?

Så længe det ikke er frost, er det kun et spørgsmål om hvad manden, der skal
lave det, har lyst til at byde sig selv. Pudsearbejdet bliver ikke ringere
på grund af kun få plusgrader.

> Jeg ved at man kan tilsætte sprit i mørtlen, men jeg vil alligevel
> ikke risikere, at få et dårligt resultat......!

Ifølge DMI skulle sprit ikke være nødvendig om et par dage.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 19:46

Anders Lund wrote:
> Hej
>
> Jeg står for (snarest), at skal have mit hus sandblæst og dernæst
> pudset op på
> ny.......

Hvorfor vil du have det sandblæst?
Husk at du nemt fjerner brændehuden på stenene og så er det svært at få
noget som helst til at sidde fast efterfølgende.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 13-02-07 21:40

"Stig Bang-Mortensen" <sbmsnabelamortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Husk at du nemt fjerner brændehuden på stenene og så er det svært at få
> noget som helst til at sidde fast efterfølgende.

Der sidder en masse løst puds, samt en kalk/lim farve, som skal fjernes.
Havde egentlig også bare regnet med en "sandsvirpning" til man var inde ved
fast pudslag!

Mvh
Anders Lund

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-07 09:28

Anders Lund (8900) wrote:

> Der sidder en masse løst puds, samt en kalk/lim farve, som skal
> fjernes. Havde egentlig også bare regnet med en "sandsvirpning" til
> man var inde ved fast pudslag!

Ok, men pas på. Hvis de går for hårdt tilværks er det dig der har bøvlet
fremover. Har du overvejet en roterende børste på en højttryksrenser?

Stig Bang-Mortensen