Virker apt-get på Ubuntu live cd.
Fra : Niels L Ellegaard

Dato : 09-02-07 13:36

Jeg vil lige være helt sikker....

Jeg har bootet en computer med en ubuntu live-cd, og jeg vil gerne
bruge apt-get til at installere en pakke.

Jeg blev lige nervøs et øjeblik. Er jeg sikker på at pakken bliver
installeret på ram drevet? Er der den chance for at der sker noget med
harddisken. Bør jeg være nervøs

Niels

Fra : Lars Stokholm

Dato : 09-02-07 13:54

On 2007-02-09, Niels L Ellegaard <niels.ellegaard@gmail.com> wrote:
> Jeg har bootet en computer med en ubuntu live-cd, og jeg vil gerne
> bruge apt-get til at installere en pakke.

Det kan du roligt gøre. Live CDen rører ikke harddisken.

> Jeg blev lige nervøs et øjeblik. Er jeg sikker på at pakken bliver
> installeret på ram drevet? Er der den chance for at der sker noget med
> harddisken. Bør jeg være nervøs

Der er altid en risiko for at der sker noget med harddisken. :)

--
»Søger nogen et andet OS end FreeBSD, skal den ikke modtages
af l33t, og han skal i det kommende liv være blandt n00bs.«