MS Windows
briani 27239
Begrænse antal af imagefiler i True Image ~
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-02-07 20:31

I gode gamle Drive Image fra PowerQuest, som sidenhen blev opkøbt
af Symantec, havde man mulighed for at bestemme, at der skulle
laves et image hver dag, men f.eks. hver tredje dag, skulle det
ældste overskrives. Findes der en tilsvarende funktion i TI 10 Home?
Jeg kan i så fald ikke finde den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-02-07 13:56

Thomas G. Madsen skrev:

> I gode gamle Drive Image fra PowerQuest [..]

I det hele taget er det i mine øjne ufatteligt, at et så gammelt
program som Drive Image 7.0 er et nye program som True Image 10
langt overlegent. F.eks. så virker min USB-mus stadig ikke i Startup
Recovery Manageren. Det gjorde den heller ikke, da jeg et par år
tilbage prøvede en ældre udgave af True Image. Uanset hvad retning
man flytter musen i, så kan markøren kun gå op og ned. ARGH!

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-02-07 15:10

Thomas G. Madsen skrev:

> I det hele taget er det i mine øjne ufatteligt, at et så gammelt
> program som Drive Image 7.0 er et nye program som True Image 10
> langt overlegent.

Og så ville jeg lige prøve at genindlæse et gemt image fra i går
lavet med True Image 10. Resultatet var, at jeg ikke kunne boote
til Vista og måtte reparere installationen med Windows-DVD'en.
Magen til skrammelsoftware, skal man vist lede længe efter, så
det ryger ud igen lige så snart jeg har fundet ud af, hvordan man
slipper af med den der Secure Zone på 40 GB, som jeg desværre har
ladet det oprette på mit C-drev.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ole C

Dato : 10-02-07 16:57

Thomas G. Madsen skrev blandt andet:

> [...]
> det ryger ud igen lige så snart jeg har fundet ud af, hvordan man
> slipper af med den der Secure Zone på 40 GB, som jeg desværre har

Produktet er åbenbart blevet forringet. Ærgerligt.
Jeg bruger version 8 og er meget glad for den, selvom jeg også har oplevet
den være noget ustabil med USB-musen.
Den har nok ikke den funktion som du efterlyste i dit første indlæg. Til
gengæld kan den lave et "incremental" image, hvor den nøjes med at tilføje
de ændringer der måtte være kommet til.
Det husker jeg ikke om Drive Image kan?
Det er vel et temperamentsspørgsmål hvilket program man foretrækker - altså
bortset fra den nyeste version af True Image, åbenbart.....

--
vh Ole C.
Jeg beskytter mig mod alle meddelelser

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-02-07 17:27

Ole C skrev:

> Produktet er åbenbart blevet forringet. Ærgerligt.

Ja og da specielt ærgerligt, at jeg var så dum at købe det i går
fordi det svjv. er det eneste af den slags programmer til Vista.
Spild af penge. Jeg blev faktisk nødt til at starte forfra med
partitionering og Vista-installation pga. det lorteprogram.

Jeg ved godt, at Vista har et program indbygget til at lave et
totalt backup af systemet, men det kan heller ikke det, jeg har
brug for.

> Jeg bruger version 8 og er meget glad for den, selvom jeg også
> har oplevet den være noget ustabil med USB-musen.

Ufatteligt at det skal være så svært at få en trådløs USB-mus
til at fungere, for så ny er teknologien jo da trods alt heller
ikke. Det er ikke just nemt at styre Startup Recovery Manageren
med tastaturet alene.

Jeg husker ikke, hvornår jeg sidst prøvede True Image, men det
var vist omkring version 7, som altså havde det samme problem
med trådløse USB-mus.

> [...]
> indlæg. Til gengæld kan den lave et "incremental" image, hvor
> den nøjes med at tilføje de ændringer der måtte være kommet til.

Det kan den ikke, men jeg kan heller ikke se det smarte i det.
Hvis man ikke overvåger den, fylder den bare backupdrevet op med
incremental-filer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-07 19:48

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Ja og da specielt ærgerligt, at jeg var så dum at købe det i går
> fordi det svjv. er det eneste af den slags programmer til Vista.

Jeg mener at den nye ghost 11 også kan køre på vista, men om den kan opfylde
dine specifikke behov ved jeg ikke - men ghost funker fint for mig til at
lave en totalt backup af c:\

Fra : Ole C

Dato : 10-02-07 21:55

Thomas G. Madsen skrev blandt andet:

> Det kan den ikke, men jeg kan heller ikke se det smarte i det.
> Hvis man ikke overvåger den, fylder den bare backupdrevet op med
> incremental-filer.

Er du nu helt sikker på det?
Jeg må tilstå at jeg ikke har brugt den funktion - synes det er ligeså nemt
at lave et "frisk" image når jeg har behov - men jeg har forstået det sådan,
at den overskriver/lægger til på det oprindelige image. Og så er det vel
ellers smart nok hvis man ofte tager backup, men det er måske mig der har
misforstået(?).

Fra : N/A

Dato : 11-02-07 01:04

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-02-07 17:27

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
[klip]

> Det kan den ikke, men jeg kan heller ikke se det smarte i det.
> Hvis man ikke overvåger den, fylder den bare backupdrevet op med
> incremental-filer.

Man kan godt sætte den til at kun gemme f.eks. 3 backup

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-02-07 21:23

Palle Johansen skrev:

> Jeg mener at den nye ghost 11 også kan køre på vista, men om den
> kan opfylde dine specifikke behov ved jeg ikke - men ghost
> funker fint for mig til at lave en totalt backup af c:\

Har du et link til den, for jeg kan kun finde Ghost 10.
Der er Symantec Norton Save & Restore 11, men i dens systemkrav er
Vista ikke nævnt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-02-07 22:58

Ole C skrev:

> Er du nu helt sikker på det?

Man har mig bekendt ingen mulighed for at bestemme, hvor mange
backups der skal udføres før den starter forfra med at overskrive
det ældste, og har man ikke det, bliver den vel bare ved med at
oprette backups indtil backupdisken er fuld.

> [...]
> oprindelige image. Og så er det vel ellers smart nok hvis man
> ofte tager backup, men det er måske mig der har misforstået(?).

Den lægger ikke til det oprindelige image. Den bevarer imagefilen
fra det første fulde backup og opretter så separate filer hver
gang der foretages et incremental backup.

Altså f.eks.:
MyBackup.tib (første fulde backup)
MyBackup2.tib (første incremental backup)
MyBackup3.tib (andet incremental backup)
osv.

Sådan gør TrueImage Server 9.1 i hvert tilfælde, og jeg går ud fra
at TrueImage Home 10 gør det samme, men har ikke prøvet.

Det eneste smarte jeg kan se i det er, at det ikke tager så lang
tid at udføre et incremental-backup når det første image er lavet,
men om det tager 2 eller 10 min. at lave et backup er vel egentlig
underordnet, når programmet kan gøre det i baggrunden, imens man
arbejder.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ole C

Dato : 11-02-07 01:04

> [...]

> men om det tager 2 eller 10 min. at lave et backup er vel egentlig
> underordnet, når programmet kan gøre det i baggrunden, imens man

OK.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-02-07 12:13

[klip]

> [...]
>
> Sådan gør TrueImage Server 9.1 i hvert tilfælde, og jeg går ud fra
> at TrueImage Home 10 gør det samme, men har ikke prøvet.

Det gør True image home 10 også.

> [...]
> men om det tager 2 eller 10 min. at lave et backup er vel egentlig
> underordnet, når programmet kan gøre det i baggrunden, imens man

Hvis du bruger differential backup kan du bare slette de andre differential
backup du har lavet, så længe du har dit full backup også (men det skal så
gøres manuelt, og det er ikke sikkert at det er det som du er ude efter), og
det fylder også noget mere. Med incremental backup kan man ikke slette et
arkive midt i det hele.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-02-07 13:12

Jørgen Nielsen skrev:

> [...]
> backup også (men det skal så gøres manuelt, og det er ikke
> sikkert at det er det som du er ude efter)

Ok, men jeg er ude efter, at der ikke skal gøres noget som helst
manuelt. Det er det, som er så lækkert ved Drive Image.
Man konfigurerer det til f.eks. at lave et image hver dag, og når
der ligger f.eks. fem imagefiler på backupdisken, skal det første
image overskrives. På den måde har man mulighed for at stille
computeren en, to, tre, fire eller fem dage tilbage og disken med
imagefilerne løber aldrig fuld.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-02-07 19:30

> [...]
> image overskrives. På den måde har man mulighed for at stille
> computeren en, to, tre, fire eller fem dage tilbage og disken med

Ja det er smart nok. Har du prøvet/haft held til at boote op fra cd'en, og
genskabe et image der fra? Min gør i stå lige så snart den prøver at
genskabe det, og der kan den stå til man slukker pc'en.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-02-07 20:20

Jørgen Nielsen skrev:

> [...]
> cd'en, og genskabe et image der fra? Min gør i stå lige så snart
> den prøver at genskabe det, og der kan den stå til man slukker

Det lyder ikke just lovende. :(
Jeg har ikke prøvet at boote fra cd'en med andet end 9.1 Server.
Den bootede fint, men jeg har endnu ikke prøvet at genskabe et
image med den version heller. Det burde man nok prøve imens ens
server kører frem for at opdage, at imagefilen ikke fungerer den
dag hvor man står med håret i postkassen, fordi serveren nægter
at køre! Det er en Acronis 9.1 Server med Univeral Restore, som
er installeret på Windows Server 2003 SP1.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-02-07 12:43

> [...]
> at køre! Det er en Acronis 9.1 Server med Univeral Restore, som
> er installeret på Windows Server 2003 SP1.

Ja, jeg har det med altid først at finde ud af at det ikke virker, når man
står og skal bruge det. Så jeg måtte installere 2 versioner af Windows XP,
så kunne jeg køre den der fra. Der var så lige et problem, da jeg lavede det
image var windows på c drevet, og jeg genskabte det på d drevet, så måtte
jeg til at installere igen, og bytte rundt på det, men det sluttede med at
det virkede.
Det der med at sætte et maks. til incremental backup, det kan Norton Ghost,
men ved ikke om det virker til Vista. Men version 12 af Ghost skulle komme
til april, mon ikke den virker der til.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-02-07 17:50

Jørgen Nielsen skrev:

> Man kan godt sætte den til at kun gemme f.eks. 3 backup

Hvordan?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-02-07 18:04

> [...]
> laves et image hver dag, men f.eks. hver tredje dag, skulle det
> ældste overskrives. Findes der en tilsvarende funktion i TI 10 Home?

Du kan bare sætte den til hver 3. dag, og så sætte den til X antal i maks.
image pr.harddisk.
-

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-02-07 19:35

Jørgen Nielsen skrev:

> Du kan bare sætte den til hver 3. dag, og så sætte den til X
> antal i maks. image pr.harddisk.

Jeg har ikke adgang til version 10 Home lige pt., men i version
9.1 Server kan jeg ikke finde den indstilling med maks. image pr.
harddisk. Hvor finder du den indstilling henne?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-02-07 17:25

> Jeg har ikke adgang til version 10 Home lige pt., men i version
> 9.1 Server kan jeg ikke finde den indstilling med maks. image pr.
> harddisk. Hvor finder du den indstilling henne?

Du skal oprette en backup location (ikke en Acronis secure zone) , den er
nem at slette igen. Klik på backup locations øverest til venstre, og klik
create backup location, når du har valgt et sted, klikker du next, så kommer
der nogle muligheder :
Location size quota
Maximum number of backups
Storage period limits.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-02-07 18:21

Jørgen Nielsen skrev:

> Du skal oprette en backup location (ikke en Acronis secure zone) ,
> den er nem at slette igen.

Ok. Den mulighed har jeg tilsyneladende ikke i 9.1 Server, men jeg
vil fluks prøve i v10 Home, når jeg får min Vista-computer op og
køre igen (grafikkortet er brændt af, så jeg venter på en ombytter).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-02-07 18:37

> Ok. Den mulighed har jeg tilsyneladende ikke i 9.1 Server, men jeg
> vil fluks prøve i v10 Home, når jeg får min Vista-computer op og
> køre igen (grafikkortet er brændt af, så jeg venter på en ombytter).

Var det en defekt i grafikkortet, eller har du rodet for meget med det?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-02-07 19:00

Jørgen Nielsen skrev:

> Var det en defekt i grafikkortet, eller har du rodet for meget
> med det?

Det sidste, er jeg bange for. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-03-07 21:10

Jørgen Nielsen skrev:

> Du skal oprette en backup location (ikke en Acronis secure zone),
> den er nem at slette igen.

Nu har jeg så fået Vista op og køre igen, og har også fået oprettet
den backup lokation med 'Maximum number of backups' stillet til 3,
men jeg kan ikke gennemskue, hvordan man får den til automatisk at
lave et image hver dag, som giver mig mulighed for at stille pc'en
enten 1, 2 eller 3 dage tilbage.

Hvis jeg vælger 'Create a new full backup archive', så overskriver
den blot den samme image-fil hver dag.

Vælger jeg 'Create an incremental backup', vil den nok lave 3 filer
og starte forfra, når den skal til den 4., men giver det mig så en
mulighed for at stille den enten 1, 2 eller 3 dage tilbage, eller
skal man i sådan et tilfælde i stedet vælge 'Create a differential
backup archive'?

--
Hilsen
Madsen