Mysqldump
Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 21:25

Har lavet et script der tager backup af min mysql-database med
"mydqldump --all-databases" og sender via ftp.

Problemet er at "mydqldump --all-databases" vel kun tager backup af
databaser og IKKE tilhørende brugere + passwords?

Hvordan gør jeg dette?

Mvh
t3ch

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 21:32

Fandt ud af at mysqldump stopper, hvis en af databaserne er defekte.

Er der ik en mulighed for at "ignore errors", så den bare tager den defekte
database med, eller springer den over, uden at stoppe hele processen?

Fra : Leif Neland

Dato : 09-02-07 01:21

t3ch wrote:
> [...]
>
> Er der ik en mulighed for at "ignore errors", så den bare tager den
> defekte database med, eller springer den over, uden at stoppe hele

man mysqldump:

o --force, -f

Continue even if an SQL error occurs during a table dump.

One use for this option is to cause mysqldump to continue
executing
even when it encounters a view that has become invalid because the
defintion refers to a table that has been dropped.
Without --force,
mysqldump exits with an error message. With --force, mysqldump
prints the error message, but it also writes a SQL comment
containing the view definition to the dump output and continues
executing.

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-07 10:28

Leif Neland wrote:
> [...]
> prints the error message, but it also writes a SQL comment
> containing the view definition to the dump output and continues

Tak

Du ved tilfældigvis ikke hvordan man laver backup af brugere?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-02-07 11:54

On Fri, 9 Feb 2007 10:27:33 +0100, "t3ch" <t3ch*elefanttud*t3ch.dk>
wrote:

>Tak
>
>Du ved tilfældigvis ikke hvordan man laver backup af brugere?

Man tager en backup af 'mysql'-databasen.
Når du laver en mysqldump af alle databaser, så kommer de med helt
automagisk.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-07 14:18

"Mads Lie Jensen wote:

> Man tager en backup af 'mysql'-databasen.
> Når du laver en mysqldump af alle databaser, så kommer de med helt
> automagisk.

Dvs. mysqldump --all-databases tager alle brugeroplysninger med?

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-07 01:25

> Dvs. mysqldump --all-databases tager alle brugeroplysninger med?

Er testet og virker

Har beskrevet mit script, samt lagt det op til upload, hvis nogen skulle
have brug for noget lignende eller blot være interesserede:

http://t3ch.dk/index.php/2007/02/10/backup-af-mysql-databaser-og-brugere-mysqldump/