Slee-Bee Pose (voksi kopi) lugter
Fra : Tina

Dato : 07-02-07 15:46

Hej Alle..

Vi har en slee bee pose med dun dyner. Efter at vi har vasket dynerne efter
vaskeanvisningen, lugter de. Det er ikke så slemt når de er tørre, men hvis
de bliver bare en lille smule fugtige er det slemt. Er der nogen der har
erfaring med dette, og hvad kan vi gøre for at fjerne lugten? Det er ikke
som de er jordslåede.

Mvh Tina

Fra : cj

Dato : 08-02-07 13:38

Hej Tina,

Det er da et kedeligt problem du står med og jeg ved umiddelbart ikke hvad
du skal gøre ved det- ville bare oplyse dig om at det faktisk er en rigtig
dårlig idé at vaske dynerne i maskinen.... Voks-i-pose dynen skal faktisk
renses.... så det ville jeg da også gøre med en "kopi". Måske dette kan
fjerne lugten....

vh
CJ

Fra : Bettina Hansen

Dato : 08-02-07 14:17

cj wrote:
> [...]
> dårlig idé at vaske dynerne i maskinen.... Voks-i-pose dynen skal faktisk
> renses.... så det ville jeg da også gøre med en "kopi". Måske dette kan

Grunden til at dynen fra den originale Voksi-pose skal renses i stedet
for at vaskes er at det er en uld-dyne. Kopi-posen har dundyne og burde
derfor fint kunne vaskes i maskinen forudsat at man bruger specielt
vaskemiddel til dundyner og at de tørres *grundigt* i tørretumbleren
bagefter.

Mvh Bettina

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 08-02-07 15:01

"cj" <cjrocksthehouse@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dårlig idé at vaske dynerne i maskinen.... Voks-i-pose dynen skal faktisk
> renses.... så det ville jeg da også gøre med en "kopi".

Det er bestemt IKKE en dårlig ide. Netop Slee-Bee posen ER lavet til at
kunne vaskes, ved 60 grader endda.

MVH Mette

Fra : cj

Dato : 09-02-07 11:28

Hej Tina,

[...]

Det lyder nu ikke somom det har været den helt store gode idé at vaske dynen
efter vaskeanvisningerne.... selvom det jo selvfølgelig er for dårligt...
Jeg ville kontakte firmaet der laver dem og spørge hvad der kan gøres.

CJ

Fra : Tina

Dato : 15-02-07 12:05

> Jeg ville kontakte firmaet der laver dem og spørge hvad der kan gøres.
>
> CJ

Har kontaket Bilka der forhandler dem, og de ombytter dynerne. Der er mange
der har haft samme problem. Dynerne er blevet fremstillet af en dynejakke
fabrikant, og gjort vind og vandtætte og derfor opstår problemet. Det var i
hvert fald den historie jeg fik.

Tina