Hvorfor diskutere holocaust - eller vælge ~
Fra : Patruljen

Dato : 07-02-07 14:34

LONDON (EJP)--- A survey illustrating British attitudes to the
Holocaust has shown that nearly a third of UK youngsters are not sure
if the Holocaust was a myth.

I lecture to schools, mostly to children over 16, but this makes me
think I should concentrate on that age group [18-29s]," he said. "I
don't know how to get hold of them, though."

http://www.ejpress.org/article/13208

De danske skolelærere har svaret - Chockterapi - billedforfalskning -
pædagogisk opkastningsterapi.
Vi er andre som er i tvivl om strategiens effektivitet - eller om det
fungerer direkte modsatrettet ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 07-02-07 15:03

On 7 Feb., 14:33, "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> pædagogisk opkastningsterapi.
> Vi er andre som er i tvivl om strategiens effektivitet - eller om det

Du skal bemærke dette -

"I lecture to schools, mostly to children over 16, but this makes me
think I should concentrate on that age group [18-29s]," he said. "I
don't know how to get hold of them, though."

28 per cent of 18- to 29-year-olds responded that they did not know.

Fyren bemærker det sammen som er min erfaring - vi taler om bestemte
årgange.

Nemlig de elever, som er blevet lært grundig kildekritik - og dermed
kan forventes selv at undersøge på kilder og emner.
Samtidig er det velsagtens den første generation, som er vokset op med
webben, som et almindeligt anvendt medie -

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 07-02-07 15:33

On 7 Feb., 15:02, "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> Samtidig er det velsagtens den første generation, som er vokset op med
> webben, som et almindeligt anvendt medie -

Du er vist skole - lærer ikke ?

Pas på - du risikerer måske at finde digselv i samme situation, som
jeg - hvis du arbejder med eksempelvis muslimer, der kan argumentere
- eller som jeg ualmindelig velbegavede aspergere med særinteresse på
området

Jeg er ikke en skid holocaust - benægter. Jeg har ivirkeligheden
forsøgt at fastholde vores almindelige skole - historie om holocaust.
Men er kommet på glatis - der savnes argumenter, når vi kikker med
lup.

----

En ganske almindelig misforståelse er at alt er til diskussion og at
alle
meninger er lige gyldige. Der er slet ikke det mindste at debattere,
Holokaust fandt sted, 6-8 millioner mennesker blev udryddet i
arbejdslejre
og udryddelseslejre. Hvis en flok elever endelig skulle betvivle det,

find du blot enhver dokumentarfilm fra fra 1950'erne omkring 2.
verdenskrig.
Når eleverne har brækket sig og fået mareridt så er de også kommet sig
over
deres nazitendenser. Det er dokumenteret til hudløshed, afdækket igen
og
igen, øjenvidner, naziarkiver, tilståelser af nazisterne efter krigen.
Men
jeg ved udemærket godt, at det eneste der kommer ud af denne smøre er
at du
finder på et eller andet nyt du kan stille spørgsmål til. Men det
gider jeg
ikke. Søg på google og find de officielle kilder, tag en tur til
tyskland og
se resterne af lejrene, gå på bibliotektet og lån holokaustfilmene.
Alt er
dokumenteret, der er slet ikke noget at rafle om.
mvh
Kim

Bemærk - dokumentarfilm fra halvtresserne
:-/ eller denne - " Når eleverne har brækket sig og fået mareridt så
er de kommet sig over deres nazitendenser "

Jeg siger hilfe doch - Er det en folkelærers svar ?

Og hvad gør den gode skolelærer, når han præsenterer et foto - som
brækmiddel. Og senere bliver præsenteret for at billedet indgår i 5
forskellige sammenhænge ledsaget af forskellige tekster ?

Venlig hilsen Bruun

Venlig hilsen Bruun