Spysweeper
Fra : Ralph Qwinten

Dato : 07-02-07 10:17

Hej gruppe
Har Spysweeper installeret på et 1 årig licens og fik lige en mail fra
firmaet bag at min licens er ved at udløbe og at det er tid til at forny
det, samtidig meddeler de at en ny version er klar til download. Jeg
begynder straks at downloade den nye version da jeg har været godt tilfreds
med Spysweeper. Selve downloadninger forløber uden problemer men under
installationen går der noget galt. Jeg kommer så langt at den vil hente de
nødvendige filer, men der kommer ingen filer og samtidig viser min jobliste
at en proces der hedder is-3J4E2.tmp kører på fuld knald og bruger faktisk
98- 100% af CPUen. Er der nogen der ved hvad det er for en proces der kører
på fuld knald?( Har søgt på Google uden resultat.) Nu kan jeg selvfølgelig
bare lukke procesen ned, men det lader sig ikke gøre.
Jeg har prøvet at cancelled installationen og det kan godt lade sig gøre,
men CPUen bliver ved med at være 100%. Det ender som regel med at jeg må
slukke compen på den "hårde" måde
Kører XP SP2
Avast antivirus
Sunbelt Kerio personal firewall
Har selvfølgelig prøvet at slå dem fra men uden resultat.
Nogen der har en løsning?

Ralle
--

www.123hjemmeside.dk/qwinten

Fra : jama

Dato : 07-02-07 11:19

"Ralph Qwinten" <dengamlehave@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Avast antivirus
> Sunbelt Kerio personal firewall
> Har selvfølgelig prøvet at slå dem fra men uden resultat.

Prøv f,eks denne SuperAntiSpyware, den plejer, at kunne tag det, andre ikke
kan tage. Lige en anden ting, hvorfor købe dem, de er sgu ikke bedre end
denne her. Jeg har haft betalings "Ad-Aware SE Personal"professionel, den ku
ikke tage alle de slemme. Det var SpuperAntiSpy. meget bedre til, og så
spare du også penge.
Mvh.Jama

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 07-02-07 12:51

--

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> den ku ikke tage alle de slemme. Det var SpuperAntiSpy. meget bedre til,

Ja det var måske en mulighed, men kunne nu godt tænke mig at få løst det
andet problem har på fornemmelsen at der er kommet noget snavs på min
maskine

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-02-07 17:13

"jama" <nonspam@mail.com> skrev:

> Prøv f,eks denne SuperAntiSpyware, den plejer, at kunne tag det, andre
> ikke kan tage. Lige en anden ting, hvorfor købe dem, de er sgu ikke bedre
> end denne her.

SpySweeper har aktive shields, som i realtime scanner filer, og forhindrer
dem i at installere på HDDen, hvis det er kendt malware. Gør
SuperAntiSpyware det - i den gratis version?.

Mvh.

Karsten

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 08-02-07 17:22

"Karsten Jensen" <fhgytugjgkm@invalid> writes:

>SpySweeper har aktive shields, som i realtime scanner filer, og forhindrer
>dem i at installere på HDDen, hvis det er kendt malware. Gør
>SuperAntiSpyware det - i den gratis version?.

Der er også en anden, væsentlig parameter: virker programmmerne
rent faktisk? Kan de slå samtlige "angreb" tilbage? Og hvis nej:
præcis hvor mange procent fejler de hver især på?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-02-07 17:29

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev:

> Der er også en anden, væsentlig parameter: virker programmmerne
> rent faktisk? Kan de slå samtlige "angreb" tilbage? Og hvis nej:
> præcis hvor mange procent fejler de hver især på?

Ingen programmer kan vel slå samtlige angreb tilbage. Der er massevis af
tests der viser det. Vista, Microsofts mest "sikre" OS indtil nu, klarede
sig faktisk ret dårligt i en nylig test af antivirusprogrammer. Er det ikke
Onecare, Microsofts satsning på det område hedder?.

Mvh.

Karsten

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 08-02-07 17:32

> [...]

>sig faktisk ret dårligt i en nylig test af antivirusprogrammer. Er det ikke
>Onecare, Microsofts satsning på det område hedder?.

Det var sådan set også min pointe: intet er fejlfrit.

Men så kommer næste spørgsmål: hvilket program er bedst? Er det
dét, der har flest "features"? Eller er det måske i virkeligheden
programmet, der på papiret ser mest kedeligt ud, som reelt set
gør det bedste stykke arbejde?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-02-07 17:40

> [...]
> dét, der har flest "features"? Eller er det måske i virkeligheden
> programmet, der på papiret ser mest kedeligt ud, som reelt set

Jeg giver dig ret. Det er ikke et let spørgsmål. Men et program som i første
omgang, aktivt prøver at forhindre malware i at slippe ind på PCen, er helt
sikkert bedre end bagefter at skulle til at scanne en befængt PC, som så
måske aldig bliver 100% clean igen - før man formaterer eller indlæser en
tidligere backup.

Mvh.

Karsten

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 08-02-07 17:43

> [...]

>måske aldig bliver 100% clean igen - før man formaterer eller indlæser en

Men hvis det "aktive" program kun fanger 10% af malware, mens det
"passive" fanger 95%, hvad er så bedst?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-02-07 17:49

> Men hvis det "aktive" program kun fanger 10% af malware, mens det
> "passive" fanger 95%, hvad er så bedst?

De fleste købe malware programmer - som Spysweeper - er vist både aktive og
kan også foretage en scanning af hele systemet.

Mvh.

Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 18:13

Karsten Jensen wrote:

> De fleste købe malware programmer - som Spysweeper - er vist både aktive og
> kan også foretage en scanning af hele systemet.

Spysweeper gør det fremragende. har tidligere beskyttet flere firmaer
med programmet, server konsollen gør det endnu nemmmere at administrere.
Effektiviteten er meget høj.

Fra : Christian Iversen

Dato : 14-02-07 14:54

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:

> Spysweeper gør det fremragende. har tidligere beskyttet flere firmaer
> med programmet, server konsollen gør det endnu nemmmere at administrere.
>
> Effektiviteten er meget høj.

Hvilken bedømmelses- eller målemetode har du benyttet til at bestemme
effektiviteten af programmet? Jeg spørger helt seriøst.

--
| Christian Iversen | Yes I would like tea. Why don't you put it |
| chrivers@iversen-net.dk | on my BREASTS? |

Fra : Christian Iversen

Dato : 14-02-07 14:53

Karsten Jensen wrote:

> SpySweeper har aktive shields, som i realtime scanner filer, og forhindrer
> dem i at installere på HDDen, hvis det er kendt malware. Gør
> SuperAntiSpyware det - i den gratis version?.

Er du klar over at "aktive sheilds" ikke er et teknisk begreb, og ikke
dækker over noget som helst?

(og har du i øvrigt overvejet om fordelen ved en pseudo-beskyttelse
overvejer ulemperne ved en langt langsommere computer der kører et
ikke-særlig-betroet program i (sandsynligvis) kernemode?)

--
| Christian Iversen | Eva, let's marry. "Where should our |
| chrivers@iversen-net.dk | honeymoon be?". In a ditch, covered in |

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 08-02-07 20:52

Øøhhhh var der nogen der kunne svare på mine spørgsmål??

Fra : John

Dato : 09-02-07 07:08

"Ralph Qwinten" <dengamlehave@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Øøhhhh var der nogen der kunne svare på mine spørgsmål??

Du kan evt:

Fjern Spysweeper via tilføj/fjern programmer, og genstart pc.

Installér gratisversionen af SuperAntispyware, opdatér programmet
og kør en scanning.

Genstart pc og installér Spysweeper fra producentens hjemmeside
(og - ikke - via link fra email).

Mvh John

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 09-02-07 21:31