4x 100 mbit net kort og 2 PCs --> 200 mbit~
Fra : JeppeS

Dato : 29-06-01 16:14

Hvis jeg nu anskaffer mig 2 x 2 ens netkort 100mbit.

Er det så mulig på 2x win2k maskiner (1 server & 1 Proff) at lave noget 200
mbit sjov via 2 krydsede kabler, sådan at jeg kan opnå lidt højere
overføresels hastighed!!

Er det nogle der kan give et hint om hvordan det kunne sættes op, hvis det
kan lade sig gører.

/JS

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-06-01 17:51

"JeppeS" <jeppe.s@privat.dk> wrote in message
> [...]
200
> mbit sjov via 2 krydsede kabler, sådan at jeg kan opnå lidt højere

Hvorfor ikke købe 2 stk. ! Gitabit netkort??

De kan køre over normalt patch kabel. Hvis altså der er 4 lederpar, der er
fremført... Og det er der jo normalt...

De koster omkrin 1200 kroner stykket, mener jeg.

Fra : Thomas Petersen

Dato : 29-06-01 20:08

> [...]
> overføresels hastighed!!
>
> Er det nogle der kan give et hint om hvordan det kunne sættes op, hvis det

tjaa du skal sikre dig at kortene understøtter det!
Men jeg kan anbefale Intel Pro 100 serien - de understøtter det
bruger det selv når jeg er til netparty. De koster vist også kun 400-500 kr
nu
og det er et meget godt netkort. og hvis man har lyst så kan man sætte optil
vist nok 8
netkort sammen og køre 800Mbit full duplex

/Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-06-01 20:13

"Thomas Petersen" <dkwolf@*nospam*mail.dk> wrote in message

> [...]
optil
> vist nok 8
> netkort sammen og køre 800Mbit full duplex

800 Mbit full duplex...

men så skal der vel også være 8 porte i switchen,... og hvem har plads til 8
PCI kort på dit bundkort? Jeg har 5, og ett ISA,, og det er da rigeligt.

hvad med et 10/100/1000 netkort... kun 1269 kroner?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 29-06-01 21:05

> [...]
> PCI kort på dit bundkort? Jeg har 5, og ett ISA,, og det er da rigeligt.
>
> hvad med et 10/100/1000 netkort... kun 1269 kroner?

Jae men switchen skal os kunne klare det.
Nu lød det oprindelige spørgsmål godt nok mellem 2 computere men det er vel
ret aktuelt i det øjeblik der kommer adsl mm i huset (det skal i øvrigt var
en rimelig svedig workstation for i det hele taget at fylde bare eet 100mbit
kort fuldt ud)

/Dennis

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-06-01 23:07

On Fri, 29 Jun 2001 17:13:57 +0200, "JeppeS" <jeppe.s@privat.dk>
wrote:

> [...]
>
> Er det så mulig på 2x win2k maskiner (1 server & 1 Proff) at lave noget
> 200 mbit sjov via 2 krydsede kabler, sådan at jeg kan opnå lidt højere

Hvis udgangspunktet er 'mellem to maskiner', så er svaret nej.

Du får 2x100 Mbps (ikke 200 Mbps), og load-balanceringen mellem
dem sker på en sådan måde, at mellem to maskiner, vil du ikke
opleve en forbedring i forhold til 100 Mbps.

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=linkaggr
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=etherchannel

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/