Søges: Oversigt over postnummer/kommuner
Fra : Ann Karina

Dato : 29-06-01 12:40

Hej NG

Jeg er i gang med at udvikle en jobsøgerdatabase (min første "rigtige"
database). Nu står jeg og mangler en oversigt over postnummer og kommuner.
Jeg har fået en udtræk over amt/kommune og postnr/by, så de er klaret. Men
jeg vil gerne have hvert postnummer identificeret med en kommune. Jeg har
spurgt hos PostDanmark, og de kan ikke hjælpe, desuden har jeg gennemsøgt
nettet uden resultat.

Er der mon nogen i gruppen, der kan hjælpe (eller som simpelthen bare er en
ørn til danmarks geografiske inddeling i kommuner og byer
(P.S. Jeg mangler faktisk kun at få indplaceret 296 postnumre ud af 1206, så
jeg synes, det er ærgerligt at give op nu).

På forhånd tak

mvh.
Ann Karina

Fra : Allan Kok

Dato : 30-06-01 00:15

"Ann Karina" <cfs1796@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
har
> spurgt hos PostDanmark, og de kan ikke hjælpe, desuden har jeg

Der kommer du i et problem, da der er postnummere der strækker sig over
flere kommuner.
F.eks
4850 Stubbekøbing ligger i både Stubbekøbing og Nr. Alslev kommuner
4800 Nykøbing F. ligger i både Stubbekøbing og Nykøbing F. kommuner

Allan

Fra : Steen Andersen

Dato : 01-07-01 08:48

"Ann Karina" <cfs1796@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (P.S. Jeg mangler faktisk kun at få indplaceret 296 postnumre ud af 1206,

> jeg synes, det er ærgerligt at give op nu).

Du er desværre nok nødt til at overveje at give op, der er ikke
overensstemmelse mellem postnumre og kommunekoder. Tag f.eks. bare København
hvor der er mange gader der krydser mellem Kbh. og Frederiksberg.

Mvh Steen

Fra : Ann Karina

Dato : 01-07-01 12:18

> [...]
København
> hvor der er mange gader der krydser mellem Kbh. og Frederiksberg.

Hej!

I har nok ret i, at det bliver svært, når der ikke er overensstemmelse
mellem kommunekoder og postnumre.

Jeg må finde på noget andet i stedet. Altså ender det nok med, at man i min
database kun kan søge job i amter og bestemte kommuner i disse amter. Dvs.
ligesom i alle eksisterende jobdatabaser.

Tak for svarene.

mvh
Ann Karina