ordrebekræftelse per email?
Fra : Peter Jensen

Dato : 29-06-01 10:05

Er ordrebekræftelse per e-mail en god idé? Holder den i tilfælde af
manglende betaling?

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 29-06-01 13:48

"Peter Jensen" <firecracker88@yahoo.com> wrote in message
> Er ordrebekræftelse per e-mail en god idé? Holder den i tilfælde af
> manglende betaling?

Du bliver nødt til at fortælle lidt mere om, hvad du forestiller dig.
Hvad er din proceduere for aftaleindgåelsen?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-07-01 10:09

Peter Grauslund Christensen <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en
> "Peter Jensen" <firecracker88@yahoo.com> wrote in message
> >

> Du bliver nødt til at fortælle lidt mere om, hvad du forestiller dig.
> Hvad er din proceduere for aftaleindgåelsen?

I mange tilfælde sker kontakt uden fysisk møde, men gennem telefon eller
mail. Før har jeg altid fået ordrebekræftelse per fax, men er på det seneste
begyndt at gøre det via e-mail, da det er lettere for såvel kunden som mig.
Men holder det juridisk, at man har en hans bekræftelse via e-mail?

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 09-07-01 11:07

"Peter Jensen" <firecracker88@yahoo.com> wrote in message

[klip]

> [...]
mig.
> Men holder det juridisk, at man har en hans bekræftelse via e-mail?

Ja.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : bo

Dato : 02-07-01 12:54

Man får via e-mail alle oplysninger om afsender. Se feks under "egenskaber"
på en mail. Så en bestilling kan altid identificere en afsender fra en
godkendt udbyder.

Hilsen
Bo

Fra : Knud Berggreen

Dato : 02-07-01 22:30

In <9hhgae$26eq$1@news.cybercity.dk>, on 06/29/2001
at 11:04 AM, "Peter Jensen" <firecracker88@yahoo.com> said:

>Er ordrebekræftelse per e-mail en god idé? Holder den i tilfælde af
>manglende betaling?

Jeg sender altid ordrebekræftelser via e-mail og der er aldrig nogen som
har beklaget sig.

En ordrebekræftelse er vel også i bund og grund en bekræftelse af at man
har indgået en aftale og en aftale er i princippet juridisk gyldig også
selv om den er indgået mundtligt. I forhold til en mundtlig aftale vil en
e-mail-bekræftelse lettere kunne sansynliggøre rigtigheden af aftalen frem
for en mundtlig. Så konklussionen må være at en e-mail rent juridisk vil
holde, med mindre den er forfalsket men det er jo et generelt forbehold
som man også kan tage overfor telefax.

/Knud

Fra : Ricki

Dato : 03-07-01 23:23

"Peter Jensen" <firecracker88@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Er ordrebekræftelse per e-mail en god idé? Holder den i tilfælde af
> manglende betaling?
[Snip]
For at svare dig kort på dit spørgsmål.
Jeg ved at vi i firmaet har fået rettens ord for at bekræftelse via e-mail
er bindende i samme grad som anden form for ordrebekræftelse. Blot pas på
hvad afsenderen skriver, det er jo rart at vide hvad kunden siger god for.

vh.

Ricki