/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Kommende scifi film
Fra : Mr. D


Dato : 09-01-07 22:01

Jeg ser ingen store scifi oplevelser i horisonten. Det eneste jeg ser, er
måske Children of Men, der godt kunne virke interessant.

http://www.apple.com/trailers/universal/childrenofmen/

Erder andre CD releases eller biografpremierer, jeg har overset?

simon



 
 
Per (09-01-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 09-01-07 22:42

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message
news:45a40257$0$878$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg ser ingen store scifi oplevelser i horisonten. Det eneste jeg ser, er
> måske Children of Men, der godt kunne virke interessant.
>
> http://www.apple.com/trailers/universal/childrenofmen/
>
> Erder andre CD releases eller biografpremierer, jeg har overset?
>

Children of Men er OK. Jeg ser selv frem til Tony Scott's nye film Deja Vu.



Rune Zedeler (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 10-01-07 00:10

Per wrote:

> Jeg ser selv frem til Tony Scott's nye film Deja Vu.

Don't.

-Rune

Peter Larsen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 10-01-07 00:35


"Per" <no@tak.dk> wrote in message
news:5fmdndruaP2XkTnYnZ2dnUVZ8qijnZ2d@giganews.com...
> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message
> news:45a40257$0$878$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Jeg ser ingen store scifi oplevelser i horisonten. Det eneste jeg ser, er
>> måske Children of Men, der godt kunne virke interessant.
>>
>> http://www.apple.com/trailers/universal/childrenofmen/
>>
>> Erder andre CD releases eller biografpremierer, jeg har overset?
>>
>
> Children of Men er OK. Jeg ser selv frem til Tony Scott's nye film Deja
> Vu.
>

Ok kun? Jeg synes den var fantastisk :)



Tue Sørensen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Tue Sørensen


Dato : 10-01-07 09:59

Mr. D skrev:
> Jeg ser ingen store scifi oplevelser i horisonten. Det eneste jeg ser, er
> måske Children of Men, der godt kunne virke interessant.
>
> http://www.apple.com/trailers/universal/childrenofmen/
>
> Erder andre CD releases eller biografpremierer, jeg har overset?

A Scanner Darkly (en Philip K. Dick filmatisering) kommer på DVD her
d. 22. januar.

Hvis du kan lide tidsrejsefilm, og ikke har set Deja Vu endnu, så tag
og se den. Den er langt bedre end sit brogede rygte. Halvdelen af
tidslinjerne i filmen ser man slet ikke; dem skal man gætte sig til
(en bedrift som de fleste seere og anmeldere ikke har formået). Minder
faktisk lidt om Christopher Nolan's Memento, og indie-SF'eren Primer.

Du ser vel Battlestar Galactica? Det er hård SF for kendere! Og den
nye Doctor Who serie er også ret fed. De får rigtig meget historie ud
af deres lave budgetter.

- Tue


Peter B. Juul (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 10-01-07 10:23

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> writes:

> Hvis du kan lide tidsrejsefilm, og ikke har set Deja Vu endnu, så tag
> og se den. Den er langt bedre end sit brogede rygte. Halvdelen af
> tidslinjerne i filmen ser man slet ikke; dem skal man gætte sig til
> (en bedrift som de fleste seere og anmeldere ikke har formået).



*SPOILER*

Kan du uddybe?? Jeg fandt den ret stratight-forward og ikke særlig
fantastisk.

Jeg var sur over deres satellit-sludder, men det viste sig jo
heldigvis at være løgn (hvad flere anmeldere heller ikke har fanget),
men da så tidshoppet skete, og vi fulgte den nye tidslinie lidt, fik
jeg indtryk af, at den arbejdede med absolut tid - for vi havde jo i
den oprindelige tidslinie allerede set konsekvenserne af det, som
helten gjorde i den branch han skabte ved sit hop. (Hvilket jo så
ville betyde, at tiden IKKE havde bracnhet og at vi var i en ubrydelig
situation a la 12 monkeys... IMHO en langt mere interessant og
udfordrende form for tidsrejseteori end brancheriet.)

Ikke dsto mindre gjorde slutningen det jo klart, at tiden HAVDE
branchet, og underkendte dermed absolut tid.

> Du ser vel Battlestar Galactica? Det er hård SF for kendere! Og den
> nye Doctor Who serie er også ret fed. De får rigtig meget historie ud
> af deres lave budgetter.

Har du set spin-off'et Torchwood? X-Files møder CSI i Wales og glemmer
alt om bonerte amerikanske moralbegreber.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Remember, always be yourself.
The RockBear. ((^)) Unless you suck."
I speak only 0}._.{0 - Joss Whedon.
for myself. O/ \O

Anders Houmark (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 13-01-07 14:46

Peter B. Juul wrote:

> *SPOILER*
>
> Kan du uddybe?? Jeg fandt den ret stratight-forward og ikke særlig
> fantastisk.
>
> Jeg var sur over deres satellit-sludder, men det viste sig jo
> heldigvis at være løgn (hvad flere anmeldere heller ikke har fanget),

Jeg synes at hele satellit-sludderen var nem at gennemskue.. Selvfølgelig
var det ikke noget satellit-halløj, men en tidsmaskine, det fik jeg da også
følelsen af ret hurtigt, meget hurtigere end før Denzel bruger laser-pennen
til at lyse tilbage i tiden med.. Det synes jeg ligesom også hele filmen
lagde op til, og der blev da også smurt tykt på da de forklarede det med
satelliterne osv..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Mr. D (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 22-01-07 09:16


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:86r6u3p75r.fsf_-_@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> writes:
>
> Har du set spin-off'et Torchwood? X-Files møder CSI i Wales og glemmer
> alt om bonerte amerikanske moralbegreber.

Torchwood? Er den stadig i sæson 1 og episode 13 eller noget i den retning?

simon



Peter B. Juul (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-01-07 12:53

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> Torchwood? Er den stadig i sæson 1 og episode 13 eller noget i den retning?

Ja. Nu er den så i pause, indtil næste sæson Doctor Who er afsluttet.
--
Peter B. Juul, o.-.o "15000 atheists in London rioted today
The RockBear. ((^)) after a blank sheet of paper was found
I speak only 0}._.{0 on a cartoonist's desk"
for myself. O/ \O -anon.

Mr. D (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 22-01-07 13:26


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:86veizffbi.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:
>
>> Torchwood? Er den stadig i sæson 1 og episode 13 eller noget i den
>> retning?
>
> Ja. Nu er den så i pause, indtil næste sæson Doctor Who er afsluttet.

Og næste sæson af dr. Who er så 2005 sæson 2 eller 28, hvis jeg har forstået
ret?

simon



Peter B. Juul (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-01-07 13:39

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> > Ja. Nu er den så i pause, indtil næste sæson Doctor Who er afsluttet.
>
> Og næste sæson af dr. Who er så 2005 sæson 2 eller 28, hvis jeg har forstået
> ret?

Nix. Sæson 3. Der har skam allerede været to sæsoner med hver sin
Doctor-skuespiller.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Per (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 10-01-07 12:53

A Scanner Darkly (en Philip K. Dick filmatisering) kommer på DVD her
d. 22. januar.

Uha A Scanner Darkly syntes jeg var dræbende kedelig.



Mads (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 10-01-07 13:37

On Wed, 10 Jan 2007 12:52:59 +0100, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>A Scanner Darkly (en Philip K. Dick filmatisering) kommer på DVD her
>d. 22. januar.
>
>Uha A Scanner Darkly syntes jeg var dræbende kedelig.
>

Og så er James Cameron vist lige begyndt på en sci-fi film
med titlen Avatar, men den kommer vist først i 2008

mvh Mads

Peter Larsen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 10-01-07 19:54


"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message
news:2cn9q2hrru5f6pmgdvhf8agctu38hg8m1q@4ax.com...
> On Wed, 10 Jan 2007 12:52:59 +0100, "Per" <no@tak.dk> wrote:
>
>>A Scanner Darkly (en Philip K. Dick filmatisering) kommer på DVD her
>>d. 22. januar.
>>
>>Uha A Scanner Darkly syntes jeg var dræbende kedelig.
>>
>
> Og så er James Cameron vist lige begyndt på en sci-fi film
> med titlen Avatar, men den kommer vist først i 2008

Sommeren 2009.

> mvh Mads



Mads (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 10-01-07 22:38

On Wed, 10 Jan 2007 19:54:02 +0100, "Peter Larsen" <Hej@hejhej.com>
wrote:

>Sommeren 2009.

Hmm, han er sgu da langsom, ham Cameron

Anders Houmark (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 13-01-07 14:52

Per wrote:

> Uha A Scanner Darkly syntes jeg var dræbende kedelig.

Enig.. Den fangede slet ikke/jeg kunne ikke følge med og så endte det med at
jeg slet ikke forstod den. Har absolut ikke lyst til at se den en gang mere.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Mr. D (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 22-01-07 09:16


"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168419569.498670.23060@i56g2000hsf.googlegroups.com...
Mr. D skrev:

> Du ser vel Battlestar Galactica? Det er hård SF for kendere! Og den
> nye Doctor Who serie er også ret fed. De får rigtig meget historie ud
> af deres lave budgetter.

Ja, jeg følger lidt med i den. Det bedste scifi for mig er outer space og
rumskibe og sådan noget, og jeg synes slet ikke der er lavet nok af den
slags.

Når jeg spurgte om den nære fremtids scifi film, var det hovedsageligt
dette, jeg gik efter. A scanner darkly og Deja Vu vil jeg gerne se, men jeg
vil i bund og grund have rumskibe. Derfor var Serenity det rene tandsmør for
mig, da den kom.

Hvad mener du med den nye Dr. Who? Hvilken sæson er det?

simon




Peter B. Juul (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-01-07 12:52

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> Hvad mener du med den nye Dr. Who? Hvilken sæson er det?

Nogle sites kalder dem "Dr Who (2005) sæson 1 og 2". Andre siger vist
sæson 28 og 29 (eller 27 og 28?).

--
Peter B. Juul, o.-.o "Remember, always be yourself.
The RockBear. ((^)) Unless you suck."
I speak only 0}._.{0 - Joss Whedon.
for myself. O/ \O

Tue Sørensen (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tue Sørensen


Dato : 11-01-07 04:20

Per skrev:
> A Scanner Darkly (en Philip K. Dick filmatisering) kommer på DVD her
> d. 22. januar.
>
> Uha A Scanner Darkly syntes jeg var dræbende kedelig.

Bogen eller filmen?

- Tue


Per (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 13-01-07 23:58

> Uha A Scanner Darkly syntes jeg var dræbende kedelig.

Bogen eller filmen?

- Tue

Er det måske en bogklub det her?



Tue Sørensen (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tue Sørensen


Dato : 11-01-07 04:38

Peter B. Juul skrev:
> "Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> writes:
>
> > Hvis du kan lide tidsrejsefilm, og ikke har set Deja Vu endnu, så tag
> > og se den. Den er langt bedre end sit brogede rygte. Halvdelen af
> > tidslinjerne i filmen ser man slet ikke; dem skal man gætte sig til
> > (en bedrift som de fleste seere og anmeldere ikke har formået).
>
> *SPOILER*
>
> Kan du uddybe?? Jeg fandt den ret stratight-forward og ikke særlig
> fantastisk.
>
> Jeg var sur over deres satellit-sludder, men det viste sig jo
> heldigvis at være løgn (hvad flere anmeldere heller ikke har fanget),
> men da så tidshoppet skete, og vi fulgte den nye tidslinie lidt, fik
> jeg indtryk af, at den arbejdede med absolut tid - for vi havde jo i
> den oprindelige tidslinie allerede set konsekvenserne af det, som
> helten gjorde i den branch han skabte ved sit hop. (Hvilket jo så
> ville betyde, at tiden IKKE havde bracnhet og at vi var i en ubrydelig
> situation a la 12 monkeys... IMHO en langt mere interessant og
> udfordrende form for tidsrejseteori end brancheriet.)
>
> Ikke dsto mindre gjorde slutningen det jo klart, at tiden HAVDE
> branchet, og underkendte dermed absolut tid.

De opretholdt længe muligheden for at det kunne være en
selv-konsistent (det du kalder en absolut, og som jeg ofte kalder en
frosset) tid, men sagen var en del mere kompliceret. Det er *meget*
svært at gennemskue for den enkelte tilskuer, og jeg har da også
læst mig til sandheden på div. message boards.

Jeg (og de fleste andre) troede først at der var tale om to
tidslinjer. Den første, hvor Claire dør, og den anden, hvor hun
bliver reddet. Men i så fald er der en iøjnefaldende inkonsekvens,
nemlig der hvor Doug (Denzel) er hjemme hos hende *efter*
(tilsyneladende) at have reddet hende, og *igen* ser de blodige
håndklæder som han også så i den første tidslinje, hvor hun var
død, og han således ikke kunne være kommet hjem til hende for at få
forbundet det skudsår han fik da han reddede hende. En del andre
småspor viser at den Doug vi følger fra filmens begyndelse ikke er
den "første" Doug, dvs. ham vi følger har allerede været igang med
at ændre på tidslinjen flere gange, og det finder han gradvist ud af,
og tager hver gang ændringerne et trin videre (hvilket er hvorfor jeg
sammenligner plottet med Memento, hvor han hele tiden skal genopdage
hvad det er, han er i gang med), indtil han i den fjerde tidslinje
faktisk får reddet Claire. I filmen ser vi kun den tredje og den
fjerde tidslinje, men detaljerne om hans partner viser at Claire slet
ikke var involveret før partneren blev dræbt, hvilket fik terroristen
til at få fat i Claire's bil, etc., etc. Det er ganske kompliceret, og
hænger faktisk sammen, og er således en langt bedre film end man
først tror. Men den er godt nok insidiøs! Den er så snedig at de
fleste publikummere aldrig opdager pointen.

> > Du ser vel Battlestar Galactica? Det er hård SF for kendere! Og den
> > nye Doctor Who serie er også ret fed. De får rigtig meget historie ud
> > af deres lave budgetter.
>
> Har du set spin-off'et Torchwood?

Jep. Ikke helt så godt som Doctor Who, men OK.

- Tue


Peter B. Juul (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 11-01-07 12:37

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> writes:

> først tror. Men den er godt nok insidiøs! Den er så snedig at de
> fleste publikummere aldrig opdager pointen.

Interessant forklaring.

Et alternativ er, at det er en klodset, ugennemarbejdet tidsrejsefilm
fra en erfaren action-instruktør - og at det velgennemarbejdede plot
kun findes i de ivrigste tilskueres hjerner... Fuldstændig som i
Donnie Darko.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og
I speak only 0}._.{0 rent juridisk må der være en forskel på
for myself. O/ \O de to ting" -Lars von Trier om Bush.

Lars Hoffmann (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 11-01-07 12:44

Peter B. Juul wrote:
> - og at det velgennemarbejdede plot
> kun findes i de ivrigste tilskueres hjerner..

Hvilket da også er det abolut llerbedste sted at anbringe et
velgennemarbejdet plot.


Peter B. Juul (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 11-01-07 12:48

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> Hvilket da også er det abolut llerbedste sted at anbringe et
> velgennemarbejdet plot.

Tjoh. Hvis ikke det undervejs er mellemlandet i instruktørens hoved,
er det ikke meget værd i min bog.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
I speak only 0}._.{0 Slight difference."
for myself. O/ \O -jms

Tue Sørensen (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tue Sørensen


Dato : 11-01-07 13:56


Peter B. Juul skrev:
> "Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> writes:
>
> > først tror. Men den er godt nok insidiøs! Den er så snedig at de
> > fleste publikummere aldrig opdager pointen.
>
> Interessant forklaring.
>
> Et alternativ er, at det er en klodset, ugennemarbejdet tidsrejsefilm
> fra en erfaren action-instruktør - og at det velgennemarbejdede plot
> kun findes i de ivrigste tilskueres hjerner... Fuldstændig som i
> Donnie Darko.

O ye of little faith!

- Tue


Mads (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 13-01-07 01:11

On Tue, 9 Jan 2007 22:01:04 +0100, "Mr. D"
<s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

>Jeg ser ingen store scifi oplevelser i horisonten. Det eneste jeg ser, er
>måske Children of Men, der godt kunne virke interessant.

Hej

Jeg så lige en film som jeg syntes var rigtig god og som
vist godt kan betegnes som sci-fi, nemlig "Lake House"
med Sandra Bullock og Keanu Reeves. En sød lille historie
om to mennesker adskilt af tid og en postkasse/tidsportal
der alligevel lader dem "tale" med hinanden.


Hvis der er nogen der har set den, så har jeg forresten lige
et spørgsmål til handlingen. Scroll ned.




v





SPOLIER WARNING








v







SPOLIER WARNING








v







SPOLIER WARNING







v








SPOLIER WARNING







v








Kate finder bogen under gulvet, men det er da vist ikke i huset
ved søen, vel? Så hvordan havner bogen der? Og vi ser da
heller ikke Alex anbringe bogen under gulvbrædtet. Ved alle de
andre afgørende punkter ser vi begge sider af historien, men
ikke lige der. Måske en passage der havnede på gulvet under
klipningen.

mvh Mads

Anders Houmark (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 13-01-07 14:41

Mr. D wrote:
> Jeg ser ingen store scifi oplevelser i horisonten. Det eneste jeg
> ser, er måske Children of Men, der godt kunne virke interessant.
>
> http://www.apple.com/trailers/universal/childrenofmen/

Jeg har sneget mig til at se filmen... og den er satme god! Virkelig
deprimerende film, flot filmet, lækker oplevelse..
Jeg har aldrig rigtig brudt mig om Clive Owen, men han er overraskende god i
denne film.

Så anmeldelsen af den i Ekstra Bladet her i ugen, og den fik 5 ud af 6
stjerner. Jeg har givet den 9 ud af 10 på IMDB.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Mr. D (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 22-01-07 09:17


"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse
news:45a8e18a$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
> Mr. D wrote:
>>
>> http://www.apple.com/trailers/universal/childrenofmen/
>
> Jeg har sneget mig til at se filmen... og den er satme god!

Den glæder jeg mig til så

simon



Lars Hoffmann (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 17-01-07 17:02

Mr. D wrote:

> Erder andre CD releases eller biografpremierer, jeg har overset?

Jasgu: http://www.apple.com/trailers/dreamworks/transformers/

Det ligner da det vildeste popcorn underholdning. De gode gamle
transformers i en actionfilm instrueret af Michael Bay - det kan da kun
blive godt.


Lars Hoffmann (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 17-01-07 17:06


Lars Hoffmann wrote:
> Mr. D wrote:
>
> > Erder andre CD releases eller biografpremierer, jeg har overset?
>
> Jasgu: http://www.apple.com/trailers/dreamworks/transformers/
>
> Det ligner da det vildeste popcorn underholdning.

Lidt mere gang i det her klip:
http://www.filmwad.com/japanese-transformers-trailer-1682-p.html


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste