/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CBR600 og HK i tyskland ?
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 15-01-07 15:42

Hej jeg sidder og kigger lidt efter CBR600 i tyskland, endten en F3, F3(½)
eller F4 årg. (99-00)

Men syntes ikke helt at jeg kan blive klog på deres HK på fx mobile.de
mange F3'er står til 98, nogle til 94 og igen nogle til 102 hk

Mange F4'er står til det samme, men også nogle til 106 hk

Intet af det passer jo med det vi har fået opgivet gennem tiderne her hjemme
?
Er en F4'er med 106 så standart i tyskland og en med 98 droslet ?





Håber der er nogle der kan hjælpe lidt ...
Det er sku lidt forvirende :)


Mvh

Lars Bisgaard

Som virkelig snart må have mc igen....




 
 
Dr. Enduro (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 15-01-07 16:04


Jeg ved ikke noget specielt om CBR 600'ere, men jeg ved, at det
tidligere har været billigere at have under 80 hk, hvorfor mange er
blevet droslet til 78, og at der indtil for få år siden fandtes en
frivillig begrænsning til 98 hk blandt importørerne. Det kan altså
sagtens være, at det "rigtige" antal hk (afhængigt af emmissionskrav
osv) er 106, men at den har været droslet i Tyskland.


--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

MKS - 74 (15-01-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 15-01-07 16:24

On Mon, 15 Jan 2007 15:41:37 +0100, "Lars Bisgaard"
<lcbFJERN@DETTEmail.dk> wrote:

>Er en F4'er med 106 så standart i tyskland og en med 98 droslet ?

En tysk F4'er har std. 106 hk, og svarer ganske til den der herhjemme
opgives til 110 hk, på samme måde svarer en tysk PC31-F3½ med opgivet
98 heste til en dansk 105 hk-model. Der er med andre ord ikke reel
forskel på ydelsen, udover hvad der kan ligge indenfor
produktionstolerancen, tilkøring osv. Forskellen ligger kun i noget
regelteknisk og hvad Honda har valgt at opgive cyklerne til på de
forskellige markeder. Lidt af forskellen ligger også i når tyskerne
f.eks skal omregne fra kW til heste og lidt andre ting, hvorfor man
f.eks kan se en F3 opgivet til alt fra f.eks 94 til 102, selvom det a
priori er præcis samme ydelse. Når en F4 opgives til 98hk (72 kW)
selvom std modellen har 106 hk (78 kW) så vil der ligeledes i mange
tilfælde være tale om at forskellen kun eksisterer på papiret,selvom
man ikke kan være 100% sikker, spørg derfor tyskeren inden en handel
om cyklen er Volleffekt eller gedrosselt......

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/

Lars Bisgaard (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 15-01-07 17:26


"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:v17nq21puah63qtjm9ovr11vdthovatt54@4ax.com...
> On Mon, 15 Jan 2007 15:41:37 +0100, "Lars Bisgaard"
> <lcbFJERN@DETTEmail.dk> wrote:
>
>>Er en F4'er med 106 så standart i tyskland og en med 98 droslet ?
>
> En tysk F4'er har std. 106 hk, og svarer ganske til den der herhjemme
> opgives til 110 hk, på samme måde svarer en tysk PC31-F3½ med opgivet
> 98 heste til en dansk 105 hk-model. Der er med andre ord ikke reel
> forskel på ydelsen, udover hvad der kan ligge indenfor
> produktionstolerancen, tilkøring osv. Forskellen ligger kun i noget
> regelteknisk og hvad Honda har valgt at opgive cyklerne til på de
> forskellige markeder. Lidt af forskellen ligger også i når tyskerne
> f.eks skal omregne fra kW til heste og lidt andre ting, hvorfor man
> f.eks kan se en F3 opgivet til alt fra f.eks 94 til 102, selvom det a
> priori er præcis samme ydelse. Når en F4 opgives til 98hk (72 kW)
> selvom std modellen har 106 hk (78 kW) så vil der ligeledes i mange
> tilfælde være tale om at forskellen kun eksisterer på papiret,selvom
> man ikke kan være 100% sikker, spørg derfor tyskeren inden en handel
> om cyklen er Volleffekt eller gedrosselt......




Mange tak, det var lige de svar jeg behøvede ;)


Hilsen
Lars Bisgaard



Dr. Enduro (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 15-01-07 19:04

MKS - 74 skrev:
> On Mon, 15 Jan 2007 15:41:37 +0100, "Lars Bisgaard"
> <lcbFJERN@DETTEmail.dk> wrote:
>
>> Er en F4'er med 106 så standart i tyskland og en med 98 droslet ?
>
> En tysk F4'er har std. 106 hk, og svarer ganske til den der herhjemme
> opgives til 110 hk, på samme måde svarer en tysk PC31-F3½ med opgivet
> 98 heste til en dansk 105 hk-model. Der er med andre ord ikke reel
> forskel på ydelsen, udover hvad der kan ligge indenfor
> produktionstolerancen, tilkøring osv. Forskellen ligger kun i noget
> regelteknisk og hvad Honda har valgt at opgive cyklerne til på de
> forskellige markeder. Lidt af forskellen ligger også i når tyskerne
> f.eks skal omregne fra kW til heste og lidt andre ting, hvorfor man
> f.eks kan se en F3 opgivet til alt fra f.eks 94 til 102, selvom det a
> priori er præcis samme ydelse. Når en F4 opgives til 98hk (72 kW)
> selvom std modellen har 106 hk (78 kW) så vil der ligeledes i mange
> tilfælde være tale om at forskellen kun eksisterer på papiret,selvom
> man ikke kan være 100% sikker, spørg derfor tyskeren inden en handel
> om cyklen er Volleffekt eller gedrosselt......
>

Det kan sagtens være rigtigt, men jeg gør bare opmærksom på, at
importørerne i Tyskland havde en "freiwillige Leistungsbeschränkung" på
100 hk (blev ophævet 1998), dvs. at alle serie-mc'er var droslet til
omkring 98 hk. Det er derfor sandsynligt, at CBR'en virkelig kun har 98
hk og ikke kun på papiret.
For øvrigt kan det, at identiske modeller har forskellig ydelse i
forskellige lande, også skyldes, at der f.eks. gælder skrappere
forureningsregler i det ene land, hvilket evt. kan sluge nogle hk.
Desuden tror jeg ikke på, at tyskerne beregner hk anderledes end
danskerne (uden at jeg dog ved noget konkret), ikke mindst fordi det er
importørerne selv (i dette tilfælde altså Honda), der opgiver effekten.


--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

MKS - 74 (15-01-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 15-01-07 19:31

On Mon, 15 Jan 2007 19:03:56 +0100, "Dr. Enduro"
<janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>Det kan sagtens være rigtigt, men jeg gør bare opmærksom på, at
>importørerne i Tyskland havde en "freiwillige Leistungsbeschränkung" på
>100 hk (blev ophævet 1998), dvs. at alle serie-mc'er var droslet til
>omkring 98 hk. Det er derfor sandsynligt, at CBR'en virkelig kun har 98
>hk og ikke kun på papiret.

F4 kom først i 1999 . Jeg har en kammerat der hentede en tysk F4
opgivet til 98 af sælger - Den ydede præcis det samme som en dansk 110
hk-model. Hvorvidt dette altid gælder er dog langtfra sikkert, og man
må derfor spørge sælger hvad "historien" bag de 98 er, hvis man vil
være sikker, eller blot holde sig til 106'ere.

Jeg har selv haft en tysk 98 hestes F3½ rullet til 2 hk mere end en
dansk do 105 hestes (samme dag samme felt), og jeg kender flere andre
med tyske 98'ere der yder præcis det samme som danske 105'ere....der
er ingen forskel på de danske 105'ere og de tyske 98'ere.

>For øvrigt kan det, at identiske modeller har forskellig ydelse i
>forskellige lande, også skyldes, at der f.eks. gælder skrappere
>forureningsregler i det ene land, hvilket evt. kan sluge nogle hk.

Kunne tænkes, men Honda er kendt for at opgive identiske modeller
forskelligt på forskellige markeder af markedsføringsårsager/for at
overholde landsspecifikke regler. Det første eksempel på dette jeg
oplevede var min første cykel (VF500) der var opgivet til
overoptimistiske 70 hk i DK mens den på andre markeder i fuldstændig
identisk form blev opgivet til 66 - Reelt ydede de alle omkring 55 på
hjulet uanset hvilket marked de blev solgt på.

>Desuden tror jeg ikke på, at tyskerne beregner hk anderledes end
>danskerne (uden at jeg dog ved noget konkret), ikke mindst fordi det er
>importørerne selv (i dette tilfælde altså Honda), der opgiver effekten.

Nej da, men nogle tyskere er i ikke så stive i omregningen fra f.eks
kW til hk og bruger forskellige omregningsfaktorer (en 72 kW skal
svare til 98 hk) og noget af forskellen på F3½-opgivelserne stammer
herfra), men der er også andre årsager, hvor pointen er at de reelt
set yder de samme (for identiske modeller) når de kommer på et felt.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/

Dr. Enduro (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 16-01-07 10:03


Ok, jeg ved som sagt ikke noget konkret om de modeller, så du har
sandsynligvis ret, men alligevel kunne det tænkes, dels at Honda har
fortsat med den frivillige begrænsning i nogle år efter 1998, som Yamaha
f.eks. har gjort det, dels at de maskiner, som I har haft fingre i,
allerede har været afdroslet, uden at det nødvendigvis er blevet skrevet
i papirerne (det sker f.eks. også i stor stil med cykler, der er droslet
til 34 hk pga. lille kørekort).
Ifølge Wikipedia skulle PC 31'eren (er det den, der i DK hedder F3?) fra
1995 i øvrigt have 98 hk ("Ihre Maximalleistung von -
versicherungstechnisch limitierten - 98 PS, lieferte die CBR allerdings
weiterhin bei 12.000 1/min.") af forsikringstekniske hensyn (dvs.
billigere præmie), mens efterfølgeren PC 35 (=F4) skulle have 106 hk
(Das vollkommen neue 1999er Modell mit der Modellbezeichnung PC35
beinhaltete einen komplett überarbeiteten Motor und lieferte 106 PS bei
12.500 1/min). Muligvis har nogle maskiner af denne model også været
droslet af forsikringshensyn og er derfor blevet afdroslet af mange
ejere, uden at dette er blevet skrevet i papirerne, som det egentlig er
påbudt, fordi forsikringsrabatten så ville gå fløjten.

Kilde:
http://209.85.135.104/search?q=cache:l83kOx2Y_7AJ:de.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR600+motorrad+selbstbeschr%C3%A4nkung+100+ps&hl=da&gl=de&ct=clnk&cd=9

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

MKS - 74 (16-01-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-01-07 10:32

On Tue, 16 Jan 2007 10:02:30 +0100, "Dr. Enduro"
<janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>Ok, jeg ved som sagt ikke noget konkret om de modeller, så du har
>sandsynligvis ret

Jeg ved relativt meget om de modeller konkret
(jeg har selv haft +10 stykker alle tyske, og "konsulent" på mindst
ligeså mange køb)

>Ifølge Wikipedia skulle PC 31'eren (er det den, der i DK hedder F3?) fra
>1995 i øvrigt have 98 hk

Ja i Tyskland, men i DK opgives de til 100 (95-96) og 105 (97-98) - Og
pointen er så at _uanset_ de landsspecifikke opgivelser yder cyklerne
præcis det samme indenfor tolerancerne/tilkørsel mv når man hiver dem
på et felt. Det kan Honda også ret nemt gøre idet sådanne opgivelser
alligevel aldrig passer og iøvrigt aldrig er nærmere specificeret
(under hvilke konditioner de er målt). Det er med andre ord ikke
særlig interessant at vide om de 98 eller 100/105 er mest korrekt, det
interessante er om der forskel i ydelsen og det er der altså ikke.
(Helt samme historie for en tysk opgivet 106-F4 og en dansk 110-F4)

>. Muligvis har nogle maskiner af denne model også været
>droslet af forsikringshensyn og er derfor blevet afdroslet af mange
>ejere, uden at dette er blevet skrevet i papirerne, som det egentlig er
>påbudt, fordi forsikringsrabatten så ville gå fløjten.

Ja og _netop_ derfor skal man spørge ejeren hvad historien bag er hvis
man føler det er påfaldende (f.eks for en 98 opgivelse for en F4, mens
en 98 opgivelse for en F3½ (dansk 105 ækvivalent) ikke umiddelbart
giver anledning til de store "bekymringer").

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/

Erling Christensen (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Erling Christensen


Dato : 16-01-07 20:22

On Tue, 16 Jan 2007 10:31:41 +0100, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:

-snip-
>
>Ja i Tyskland, men i DK opgives de til 100 (95-96) og 105 (97-98) - Og
>pointen er så at _uanset_ de landsspecifikke opgivelser yder cyklerne
>præcis det samme indenfor tolerancerne/tilkørsel mv når man hiver dem
>på et felt. Det kan Honda også ret nemt gøre idet sådanne opgivelser
>alligevel aldrig passer og iøvrigt aldrig er nærmere specificeret
>(under hvilke konditioner de er målt). Det er med andre ord ikke
>særlig interessant at vide om de 98 eller 100/105 er mest korrekt, det
>interessante er om der forskel i ydelsen og det er der altså ikke.
>(Helt samme historie for en tysk opgivet 106-F4 og en dansk 110-F4)
>
-snip-

I seneste motorrad magazin, oplyser man, at deres opgørelser af
ydelserne ændre....

Jeg mener det er noget med +2% i forhold til tidligere...

Hvis jeg husker ret, så er det om man måler på koblingen eller
krumtapen, og der er vist et mindre tab der imellem, som man
kompenserer for...

Så hvis alle måler lidt der hvor tingene passer en bedst så får
udsving I målingerne...
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

MKS - 74 (16-01-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 16-01-07 20:34

On Tue, 16 Jan 2007 20:22:22 +0100, Erling Christensen
<pointman@fabel.dk> wrote:

>Så hvis alle måler lidt der hvor tingene passer en bedst så får
>udsving I målingerne...

Akkurat - Og det er netop det der menes med at fabriksopgivelserne
aldrig følges af en specifikation af målekonditionerne. Opgivelserne
skal derfor ikke tages specielt seriøst, men mere som et udtryk for
hvad fabrikanten nu lige synes var opportunt ved lanceringen.
Eksempelvis kørte nogle af japanerne i nogle år hvor der næsten
udelukkende var fokus på ydelse et waiting-game, hvor man ventede med
at spille ud med de officielle tal til konkurrenten havde
offentliggjort deres, uden at føle sig specielt bundet af hvad der
faktisk var tilfældet...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/

Richard (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 15-01-07 17:23

Lars Bisgaard wrote:

> Hej jeg sidder og kigger lidt efter CBR600 i tyskland, endten en F3, F3(½)
> eller F4 årg. (99-00)

Bortset fra rækkemotoren er det sikkert også nogle dejlige cykler

> Men syntes ikke helt at jeg kan blive klog på deres HK på fx mobile.de
> mange F3'er står til 98, nogle til 94 og igen nogle til 102 hk

Ud over de udmærkede svar, du allerede har fået, kan du se hvilke droslede
og udroslede udgaver af CBR600xx, Honda D har solgt gennem årene: se
http://honda.de - Motorräder - Service & Mehr - Leistungsumrüstungen -
under 600 - 750 ccm.

Så ved du også, hvad du skal bruge for at normalisere en evt. droslet
udgave

--
Richard pade, Sorgenfri, DK


Lars Bisgaard (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 15-01-07 17:38


"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:eog9oh$ii8$1@abbeden.bunk.cc...
> Lars Bisgaard wrote:
>
>> Hej jeg sidder og kigger lidt efter CBR600 i tyskland, endten en F3,
>> F3(½) eller F4 årg. (99-00)
>
> Bortset fra rækkemotoren er det sikkert også nogle dejlige cykler
>
>> Men syntes ikke helt at jeg kan blive klog på deres HK på fx mobile.de
>> mange F3'er står til 98, nogle til 94 og igen nogle til 102 hk
>
> Ud over de udmærkede svar, du allerede har fået, kan du se hvilke droslede
> og udroslede udgaver af CBR600xx, Honda D har solgt gennem årene: se
> http://honda.de - Motorräder - Service & Mehr - Leistungsumrüstungen -
> under 600 - 750 ccm.
>
> Så ved du også, hvad du skal bruge for at normalisere en evt. droslet
> udgave
>
> --
> Richard pade, Sorgenfri, DK


Nu er mit tyske extrem ringe hvilket, også bliver det eneste der evt. holder
mig tilbage fra at købe mc i tyskland, men efter hvad jeg kan se på denne
side så er de eneste modeller af F3 og F4'ern der er droslet, droslet ned
til 25 kw, så som Michael skriver så er det nok bare på papiret de er lidt
anderledes.


Mvh

Lars Bisgaard



Richard (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 15-01-07 18:17

Lars Bisgaard wrote:

> Nu er mit tyske extrem ringe hvilket, også bliver det eneste der evt. holder
> mig tilbage fra at købe mc i tyskland, men efter hvad jeg kan se på denne
> side så er de eneste modeller af F3 og F4'ern der er droslet, droslet ned
> til 25 kw, så som Michael skriver så er det nok bare på papiret de er lidt
> anderledes.

Sikkert, men for en god ordens skyld: I princippet kunne de også være
droslet efter leveringen, selv om det nok var mere udbredt tidligere, hvor
tyskerne også havde ihvertfald en 50hk-grænse foruden den på 27hk, som
begynderne måtte køre med på det tidspunkt...

Håber du finder vej igennem sauerkraut-junglen

--
Richard pade, Sorgenfri, DK


MKS - 74 (15-01-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 15-01-07 18:20

On Mon, 15 Jan 2007 17:17:19 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

>Sikkert, men for en god ordens skyld: I princippet kunne de også være
>droslet efter leveringen

Præcis - For at være _helt_sikker bliver man nød til at spørge .

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/

CL (15-01-2007)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 15-01-07 18:30

MKS - 74 wrote:
> On Mon, 15 Jan 2007 17:17:19 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
> (Richard) wrote:
>
>> Sikkert, men for en god ordens skyld: I princippet kunne de også være
>> droslet efter leveringen
>
> Præcis - For at være _helt_sikker bliver man nød til at spørge .
>
>
Og hvad tror i en sulten tysker svarer hvis han ved at en afdrosling
eks koster 5 K.?

--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



MKS - 74 (15-01-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 15-01-07 18:38

On Mon, 15 Jan 2007 18:29:55 +0100, "CL" <ddd@ddd.dd> wrote:

>Og hvad tror i en sulten tysker svarer hvis han ved at en afdrosling
>eks koster 5 K.?

Bliver næppe aktuelt, alene af den grund at man næppe drosler
"aftermarked" på en kompliceret (dyr) måde. Men ellers er det jo bare
at se i Fahrzeugbriefet hvad den er opgivet til, og sammenholde det
med tyskerens forklaring, det er altså ikke så svært....


--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/

Jens Jacob Bager Jen~ (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 15-01-07 20:01

> Og hvad tror i en sulten tysker svarer hvis han ved at en afdrosling
> eks koster 5 K.?

Der er meget få cykler der er dyre at afdrosle og jeg kender kun CBR 1000,
CB450 og BMW R65 (militærets 27HKm modeller)

Som regel så er det noget med skiver i indsugning og udstødning eller et
stop på gassen.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



CL (15-01-2007)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 15-01-07 21:57

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>> Og hvad tror i en sulten tysker svarer hvis han ved at en afdrosling
>> eks koster 5 K.?
>
> Der er meget få cykler der er dyre at afdrosle og jeg kender kun CBR
> 1000, CB450 og BMW R65 (militærets 27HKm modeller)
>
> Som regel så er det noget med skiver i indsugning og udstødning eller
> et stop på gassen.
>
>
Det var lige netop en CBR 1000 Købt i Tyskland men som var importeret fra
Sweitch.
Det var knaster og karburator.der skulle skiftes = meget dyrt.
Og i papirerne stod der bare 74 kw


--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



Dr. Enduro (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 16-01-07 10:04

CL skrev:
> Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>> Og hvad tror i en sulten tysker svarer hvis han ved at en afdrosling
>>> eks koster 5 K.?
>> Der er meget få cykler der er dyre at afdrosle og jeg kender kun CBR
>> 1000, CB450 og BMW R65 (militærets 27HKm modeller)
>>
>> Som regel så er det noget med skiver i indsugning og udstødning eller
>> et stop på gassen.
>>
>>
> Det var lige netop en CBR 1000 Købt i Tyskland men som var importeret fra
> Sweitch.
> Det var knaster og karburator.der skulle skiftes = meget dyrt.
> Og i papirerne stod der bare 74 kw
>
>

XS 400 skal også have skiftet knaster for at blive afdroslet.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Richard (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-01-07 21:15

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Der er meget få cykler der er dyre at afdrosle og jeg kender kun CBR 1000,
> CB450 og BMW R65 (militærets 27HKm modeller)
> Som regel så er det noget med skiver i indsugning og udstødning eller et
> stop på gassen.

Sådan ser det ud til at have udviklet sig; men tilbage i midtfirserne var
mange cykler nu droslet på en mere omstændig måde; læs dyr at afdrosle.
Frit efter hukommelsen også XBR500 (dog kun '85-87): Knastaksel,
forkædehjul mm., CB250RS: Forrør og karburator, VF1000x: Karburatorstempel
(med -membran); VT500E: Forrør, knastaksler og karburatorer - hverken mere
eller mindre

Så det er nu en god ting at undersøge - og hedligvis heller ikke svært i
tilfældet en tysk Honda

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Armand (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-01-07 22:22


"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:eogcuv$pia$1@abbeden.bunk.cc...
>
> Sikkert, men for en god ordens skyld: I princippet kunne de også være
> droslet efter leveringen, selv om det nok var mere udbredt tidligere, hvor
> tyskerne også havde ihvertfald en 50hk-grænse foruden den på 27hk, som
> begynderne måtte køre med på det tidspunkt...

"På det tidspunkt"?
Jeg mener nærmere at forsikrings(!)skellet hat været (EU)normaliseret til
34Hk ligeså længe som der har fandtes 100Hk's 600'ere :-/

--
Armand.



EK (15-01-2007)
Kommentar
Fra : EK


Dato : 15-01-07 22:57


Armand <kim-armand@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:45abf05a$0$3564$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
> news:eogcuv$pia$1@abbeden.bunk.cc...
> >
KLIP

> "På det tidspunkt"?
> Jeg mener nærmere at forsikrings(!)skellet hat været (EU)normaliseret til
> 34Hk ligeså længe som der har fandtes 100Hk's 600'ere :-/
>
> --
> Armand.
>
Helt rigtigt Armand,

bortset fra 100 HK aftalen, som blev indgået "frivilligt" for at undgå
politikernes indblanding, hvilket kunne have medført en endnu lavere
max.effektgrænse, så var/er de effektgrænser, der drosles til i D
forsikringspræmiebetingede.
Der er så væsentlige forskelle i forsikringspræmien om man holder sig under
eller over de forskellige grænser, at mange tyskere har ladet deres maskiner
drosle, hvis ikke importøren selv har sørget for dette.
At mange så efter godkendt drosling har fjernet denne igen - og reelt kørt
ulovligt - er en ganske anden sag.

mvh
Erik



Richard (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 16-01-07 20:47

Armand wrote:

>> Sikkert, men for en god ordens skyld: I princippet kunne de også være
>> droslet efter leveringen, selv om det nok var mere udbredt tidligere, hvor
>> tyskerne også havde ihvertfald en 50hk-grænse foruden den på 27hk, som
>> begynderne måtte køre med på det tidspunkt...

> "På det tidspunkt"?

Ja, nemlig, deromkring

> Jeg mener nærmere at forsikrings(!)skellet hat været (EU)normaliseret til
> 34Hk ligeså længe som der har fandtes 100Hk's 600'ere :-/

Forsikrings- eller kørekortskel kan du kalde begrænsingen på de 27 senere
34hk, som du nu vil; det er ikke mit ærinde. Derimod blev den lidt
tidligere CBR600 / PC25, der kørte fra 1991 til ca. '94, leveret på det
tyske marked i ikke mindre end fem udgaver på hhv. 100, 98, 50, 34 og
27hk. Det fremgår af nævnte link til Leistungsumrüstungen - og heldigvis
også hvad forskellen er. Og derfor er der IMHO grund til at nævne
50hk-grænsen her, skulle vor brave ven blive fristet af et flot eksemplar
af den lidt ældre model...

Men det lader heldigvis til, at han har forstået det

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste