ciao
Fra : jes

Dato : 25-01-07 19:31

problemer!!!
jeg har en polini speedengine med 75ccm cyl 13mm kar. og så er der
alm.tæning på. men den beænder tæningen af hele tide den køre ikke 2minuter
og kommer ikke over 5000omr. er der nogen der ved hvad prolemet er?eller har
nogen forslag

Fra : Henning Lund

Dato : 25-01-07 20:19

jes skrev:
> [...]
> køre ikke 2minuter og kommer ikke over 5000omr. er der nogen
> der ved hvad prolemet er?eller har nogen forslag

Hvad er det den brænder af i tændingen?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : jes

Dato : 26-01-07 08:25

det tændspolen og konsatoren

Fra : Henning Lund

Dato : 26-01-07 12:59

jes skrev:
> det tændspolen og konsatoren

Samtidigt??

Fra : jes

Dato : 26-01-07 13:40

ja

Fra : Henning Lund

Dato : 26-01-07 14:44

jes skrev:
> ja

Så har jeg ikke noget konkret bud, det skal måles ud, inden
finder man ikke årsagen.

Fra : Preuthun

Dato : 26-01-07 20:46

> [...]
> 2minuter
> og kommer ikke over 5000omr. er der nogen der ved hvad prolemet er?eller

Hejsa.
Det lyder til at være noget af en spændende "sportsmaskine" du har gang i
dér
Tændspolen skal levere spænding til tændrøret. Hvis spændingen bliver meget
stor samtidig med at belastningen er høj pga af de høje omdrejninger kan der
let kommer overslag i viklingerne. En måde at begrænse tændspolens spænding
er at justere tændrørets gnistgab.
For ældre knallerter er det derfor en god tommelfingerregel at justere denne
(ned) til at ligge et sted mellem 0,4 til 0,5 mm.
Se evt.disse generelle betragtninger:
http://www.veteranknallert.dk/0200/0241.htm
Jeg håber det kan hjælpe dig.

(Og uanset om det gør eller ej, vil det være gavnligt for gruppen, at høre
resultatet, så vi alle bliver lidt klogere).

Mvh.
Jan Preuthun
www.veteranknallert.dk

Fra : jes

Dato : 29-01-07 09:45

jeg har løst problemet det var tændrøret der gjore det det var ellers et
helt nyt men der må jo havde været en fejl i for jeg har bare skiftet røret
og så kører den

Fra : Preuthun

Dato : 29-01-07 19:15

Hej Jes.

Det lyder godt.
Jeg er alligevel nysgærrig, hvilken elektrodeafstand har du så indstillet
tændrøret til?
Og endnu mere nysgærrig: Hvad kan den køre i det der sportstrim?

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : Henning Lund

Dato : 02-02-07 14:16

jes skrev:
> jeg har løst problemet det var tændrøret der gjore det det var
> ellers et helt nyt men der må jo havde været en fejl i for jeg
> har bare skiftet røret og så kører den

Sært du så sagde det var tændingen der var brændt????