byg selv 3 hjulet knallert? hvem godkender~
Fra : Klaus Nielsen

Dato : 18-01-07 15:33

jeg har i tankerne at bygge en 3 hjulet knallert.. lidt som en trehjulet
liggecykel. hvor man sidder lavt og behageligt. og måske også mindre
luftmodstand.. 2 hjul foran som den styrer på og 1 baghjul den trækker på.
og motoren skal sidde oven på baghjulet. og trække med en rulle som en velo
solex gør. evt bruge sådan en velo motor

hvor kan man få den godkendt ?
og kan det godkendes lige meget om det kun bliver til et eksemplar. eller om
det bliver i serie produktion?

mvh klaus nielsen

Fra : Hagar

Dato : 18-01-07 19:47

"Klaus Nielsen" <klausvfr@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvor kan man få den godkendt ?
> og kan det godkendes lige meget om det kun bliver til et eksemplar. eller

Det bliver nok svært at få sådan noget godkendt. Det skal dokumenteres i
alle ender og kanter, og så skal man aflevere et x-antal stk.. så de kan
testes i alle leder og kanter, og jeg mener du skal henvende dig her
http://www.teknologisk.dk/ for at høre mere om det.

Hagar

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 18-01-07 21:33

Efter mange tanker skrev Klaus Nielsen:
> [...]
>
> hvor kan man få den godkendt ?
> og kan det godkendes lige meget om det kun bliver til et eksemplar. eller om

Hejsa
Du skal kigge på fstyr side.
Der er der lidt om typegodkendelser.
Det skulle reelt være muligt at få en godkendelse at enkeltstyks
fremstillet.
Der er endda en vejledning i hvordan man søger.
Mvh
Niels