Toilettet løb sin vej...
Fra : PS SUNSITE

Dato : 05-02-07 14:27

Håber at dette emne falder inden for kategorien.

Mit tussegamle Gustavsberg toilet begyndte at løbe.
En ekspedient i min lokale VVS-butik var venlig nok til at råde mig til at
skifte den lille sorte runde pakning i røret i højre side (altså ikke
gummiproppen i bunden). Ganske rigtigt
ophørte toilettet med at løbe, men et nyt problem opstod:

Toilettet accepterer kun en ganske svag indløbsstyrke af vand. Skruer man
fuldt op på indløbshanen (eller blot ½ op) låser toilettet for indløb.

Dette medfører 2 alvorlige problemer.

1. Grundet den (nødvendige) svage indløbsstyrke, er toilettet er meget længe
om at blive fyldt med vand, hvilket naturligvis er en gene.

2. Da hanen også forsyner håndvasken i badeværelset, er denne nærmest
ubrugelig, da strålen som følge af det svage indløb er ca. 2 mm tyk.

Har jeg på en eller anden måde sat pakningen i forkert i, eller har jeg tabt
en eller anden lille vigtig del ?
Den gamle pakning havde ikke dette problem.

Råd udbedes. (Jeg har også overvejet at få et nyt toilet, men lige nu ønsker
jeg en forslag til en reparationsløsning).

Mh.

P.

Fra : mcloud

Dato : 05-02-07 14:41

Hej
Der sidder en lille kalk eller rust klump der blokerer,måden at fjerne
problemet på er flg.

Luk for vandet ,pil slangen af på toilettet under cisternen,skyl slangen
igennem med den lille ballofix på væggen eller hane.

Tag toppen af svømmeventilen og stil et stykke ståltråd helevejen igennem
svømmeventilen.

skyl svømmeventilen godt igennem og sæt slangen fra væggen på igen ,hold
hånden over det lille hul i toppen af ventilen og luk forsigtigt op for
vandet.

Der skal være fuld knald på vand strålen eller sidder der stadig noget skidt
i ventilen.

Hvis god vand tryk, saml så resten af svømmeventilen og luk op for vandet
igen.

mvh
mcloud blikkenslager

Fra : PS SUNSITE

Dato : 05-02-07 15:23

> Luk for vandet ,pil slangen af på toilettet under cisternen,skyl slangen
> igennem med den lille ballofix på væggen eller hane.

Tak for hurtigt svar ! Men:
Det er meget svært at komme til at fjerne slangen fra toilettet, da adgangen
er næsten umulig. Jeg gætter på at toilettet blev muret fast efter at
slangen blev sat på.
Det er i hvertfald ufattelig svært at komme til, og jeg frygter, at jeg ikke
kan stramme møtrikken hvis jeg får den løst. Kan jeg ikke skylle
svømmeventilen på en anden måde ? Evt. med en slange fra køkkenet ?

> Tag toppen af svømmeventilen og stil et stykke ståltråd helevejen igennem
> svømmeventilen.
Er det forresten ikke mærkeligt at problemet ikke var der før jeg skiftede
pakningen ?

Fra : mcloud

Dato : 05-02-07 16:51

Hej her også
Når du lukker for vandet løsrives der partikler fra din vandinstall. og det
er dem der sætter sig fast
mvh mcloud