Fodlister som kabelbakker.
Fra : Claus Skaarup

Dato : 05-02-07 02:00

Jeg er i gang med at renovere mit kontor med nyt loft, nye vægge,
tapetsering, maling, gulvafslibning osv. I den forbindelse skal der
selvfølgelig også nye fodlister op og da jeg har en del kabler, der skal
trækkes, vil jeg gerne have nogle, der kan bruges som kabelbakker også.

Kan i give mig nogle forslag til hvad det skal være for nogle? Evt.
links til sider, hvor jeg kan se nogle eksempler.

Og så behøver de jo ikke at koste en arm og et ben ...

Tak på forhånd
--
Med venlig hilsen Claus
www.vocalart.dk

Fra : 2

Dato : 06-02-07 10:03

On Mon, 05 Feb 2007 01:59:52 +0100, Claus Skaarup <skaarup75@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>links til sider, hvor jeg kan se nogle eksempler.
>
>Og så behøver de jo ikke at koste en arm og et ben ...

Du laver dem billigst selv ved en høj liste/brædt og en liste som
låg. Listerne kan jo så godt være med profil på for designet skyld.

Der findes også nogle som sælge varmeovne/centralvarme/radiatore som
har fodpaneler hvor der kan være vandrør i. Men en dyr løsning.

Og de der i firkant plast med låg til ca 34 kr/m er noget shit man
hiver tapet/maling af igen hvis de skal åbnes, og pris alt for høj for
simpel plast.

Så jeg har lavet nogle selv.

Torben

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 07-02-07 19:19

Hej Claus

"Claus Skaarup" <skaarup75@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til sider, hvor jeg kan se nogle eksempler.
>
> Og så behøver de jo ikke at koste en arm og et ben ...

Bauhaus har nogle fremstillet i MDF med folieovertræk, så de fremstår som
naturlig bøg (tysk fremstillede, tror jeg nok). Dem brugte vi, da vi
renoverede og trak netværk og telefon i hele huset. Jeg kan ikke huske
prisen, men hvis min kone har accepteret det, har det garanteret ikke været
dyrt....! - men nok dyrere end PRIMO-kanalerne, som de også sælger. Og
selv om det er lige så "kunstigt" er det helt klart mindre "plasticagtigt"
end de PRIMO-kanaler, der var i sidste udgave af deres tilbudsavis.

De sættes op ved at montere en række plastic-clips langs væggen. Clipsene
kan åbnes og lukkes for at lægge kablerne, og selve fodlisten skubbes så ned
over clipsene.

mvh

Steen