Køb af emhætte... Hvilken?
Fra : Martin Schulz

Dato : 21-01-07 21:31

Vi har brug for udsugning via en emhætte.

Ønskes:
En hvid 90 cm bred løsning, som skal være lydsvag, til under 3500,-kr og
uden glas.

Den kommer til at hænge i et 40 m2 stort køkken-alrum.

Nogle forslag?

Har selv haft kig på Elgigantens UPO CH2290 til 2799,-kr.

Hvad siger I til den og/eller andre?

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 22-01-07 08:11

"Martin Schulz" <masc@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle forslag?
>
> Har selv haft kig på Elgigantens UPO CH2290 til 2799,-kr.

Hej
Jeg ved ikke om Electrolux silence tech fås i 90 cm.
Men vi har lige fået sådan i 60 cm , og den kan suge og den larmer næsten
ikke.
Når den står på trin 3 larmer den ikke mere end den gamle gjorde på trin 1.
Mvh
Henrik

Fra : Martin Schulz

Dato : 22-01-07 22:39

Oki! takker... Prøver at kigge på den.

Hilsen
Martin

Fra : _sunshine

Dato : 23-01-07 08:15

Se dig godt for.
Jeg er også ved at se på emhætte og fandt en Siemens på nettet til 2195
søgte i 5 min mere og fandt den samme ved Fleggård (dandiscount) i Tyskland
pris 1500

Det kan i hvertfald godt betale sig at køre efter, med mindre du bor på
Sjælland
Og der kan sagtens stå et par kasser øl i bagagerummet sammen med den

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 24-01-07 22:07

Martin Schulz skrev:
> [...]
>
> Nogle forslag?
>
> Har selv haft kig på Elgigantens UPO CH2290 til 2799,-kr.

Jeg kender ikke nævnte model, men vil dog lige give dig det tip, at
prøve og kigge efter en der kan suge toupé'en af en skaldet, hvis
han/hun sætter hovedet ind under. Skulle jeg købe en emhætte eller et
emfang, så ville jeg konsekvent sortere ALT fra, der ikke kan suge min.
700m3 i timen. Hvad prisen så bliver, tjaaa - det må komme lidt ind på
2.pladsen, da det jo er sugeevnen det hele kommer an på. Hvad er der ved
at have en flot emhætte/emfang, der ikke kan suge det luft ud der er
lige under den?? Mit valg vil nok være en, med en ekstern motor, hvis
ellers i har plads til det. De kan købes med en styrke op til 1000m3 af
dem jeg har set. Om der er kraftigere end det, ved jeg ikke, og priser
er jeg heller ikke bekendt med. Men kig efter sugestyrke først, og model
bagefter. Det vil være mit råd.

Mvh.

Jesper