utæt gulv?
Fra : Ole

Dato : 17-01-07 21:04

Vi døjer med kondens på indersiden af vores nye lavenergiruder.
Det er i bunden af vinduerne i alle rum om morgenen.
Vi lufter en del ud.
Huset er fra 1970.
I forbindelse med renovering har jeg fjernet de filtfliser der var limet
fast på betongulvene i rummene (de lugtede gamle), og lagt nyt gulvtæppe.
Kan filttæppet have virket som fugtspærre?
Eller er der bare ikke god nok fugttætning i gulve fra 1970?

mvh Ole

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-01-07 21:57

> Vi døjer med kondens på indersiden af vores nye lavenergiruder.
> Det er i bunden af vinduerne i alle rum om morgenen.
> Vi lufter en del ud.

Men ikke nok. Eller også er der vådt tøj, brusebad uden udluftning, våde
håndklæder, vasketøj - du ved nok bedre selv, hvad der skal tørre hos jer og
som dermed kræver ekstra udluftning. Det er i øvrigt svært at få luftet
ordentligt igennem i denne tid pga den meget fugtige udeluft, så det skal du
også huske.

Mvh Maria

Fra : Ole

Dato : 19-01-07 16:11

news:45ae8e30$0$47916Det er i øvrigt svært at få luftet
> ordentligt igennem i denne tid pga den meget fugtige udeluft, så det skal
> du også huske.
>
> Mvh Maria

Netop om vinteren er luftfugtigheden lavere end om sommeren, så det.....

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-01-07 22:03

> Netop om vinteren er luftfugtigheden lavere end om sommeren, så det.....

Ok, her hvor jeg bor, står der rent vand på græsplænen, og der er store søer
på marken. Ja, der er mindre fugt i kold luft, men det er jo ikke særligt
koldt og det er hamrende vådt overalt i disse uger.

Mvh Maria

Fra : hamselv

Dato : 18-01-07 09:20

"Ole" <ole_k@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Vi døjer med kondens på indersiden af vores nye lavenergiruder.
> Det er i bunden af vinduerne i alle rum om morgenen.
> [...]

Hej Ole
Vi har samme problem i vores soveværelse og børneværelser i vores hus fra
1974.
Det har vi løst på følgende måde.
Vi har rullegardiner i værelserne og trækker kun disse ned så der er ca. 15
cm. afstand fra nederste vindueskarm til rullegardinet.
Har du problemer med, at der så kommer lys ind kunne du jo sætte noget sort
folie på de nederste 20 cm. af vinduet, så kan du også sove med vinduet på
klem om sommeren uden at eventuelle naboer kan kikke til "løjerne".

venligst
henrik