Energimærke/Hvor længe tager det
Fra : Søren G. Nielsen

Dato : 17-01-07 00:46

Helt kort:

Hvor lang tid tager det at få et energimærke i for. med Køb/salg af hus?

Jeg er flyttet i villa 7.11-06, og har intet set til det endnu. Har rykket
mægler flere gange¨, men han påstår at der er "problemer med en ny ordning".

Hvis dette kan bekræftes her, så fred være med det. Ellers rykker jeg
kanonerne i stilling.

Mvh

Søren.

Fra : brian

Dato : 17-01-07 08:17

On Wed, 17 Jan 2007 00:45:39 +0100, "Søren G. Nielsen"
<mette.p@oncable.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis dette kan bekræftes her, så fred være med det. Ellers rykker jeg

Jeg er ikke specielt vidende om jura men har lige selv været gennem
besværlig køb og læst og talt en masse med folk.

Snak med din advokat men jeg mener at vide at såfremt sælger ikke
fremlægger energimærke så kan du bare bestille din egen for sælgers
regning.

Så er det selvfølgeligt rarest hvis refusionsopgørelsen ikke er
afsluttet endnu

Hilsen

brian

Fra : JJFL

Dato : 17-01-07 08:26

"Søren G. Nielsen" <mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh
>
> Søren.
>Mægler har ret Der er problemer med en ny lovgivning.
Ud over det er der stor mangel på folk som har uddannelse til at udføre den.
Der kan være ventetider på op til 2 år alt efter hvor man bor.
FC

Fra : PSD

Dato : 17-01-07 09:01

Hej.

Det undre mig lidt at energimærkningen ikke er der inden køb...
For hvad skal man bruge den til efter køb ??
- ud over at måske få at fide ud af at man har købt "katten i sækken".....

Det ville jeg hellere have vidst inden et køb......

--
Peter

Fra : brian

Dato : 17-01-07 10:54

>Ud over det er der stor mangel på folk som har uddannelse til at udføre den.
>Der kan være ventetider på op til 2 år alt efter hvor man bor.
>FC

I århus i sommers fik jeg tilstandsrapport og energimærkning på 3 dage
fra bestilling, dette ved at ringe til den første den bedste ingenør
jeg slog op på nettet.