Hvilket tag på garage m 8,5gr. hældning?
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 13-01-07 18:18

Hej
Jeg har en garage hvor det pt. ligger et tagstenstag (saddeltag). Mindste
hældning på tagfladen er 8,5 gr. og af samme grund vil jeg skifte taget....

Jeg havde egentligt planlagt at lægge et Lindab ståltag på men kan læse mig
frem ti l at dette kræver en min. hældning på 14 gr.

Så derfor: er eneste alternativ at lægge 2 lag tagpap eller er der andre
gode bud?

Det er en muret garage i røde sten.

Vh
Carsten

Fra : J. E.

Dato : 13-01-07 21:29

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenFJERN@get2net.dk> skrev i
en meddelelse news:45a9143a$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> læse mig frem ti l at dette kræver en min. hældning på 14 gr.
>
> Så derfor: er eneste alternativ at lægge 2 lag tagpap eller er der

Jeg mener, at du kan lægge en Decra ned til 11 gr. med undertag, så mon
ikke også 8,5 går an til en garage ?
Under alle omstændigheder er det et spørgsmål om et tæt undertag eller
f.eks. stålplader i fuld længde. Skal de være rigtig lange kan de fås
helt
op til omk. 12 i trapez-profil og jeg tror også du måske kan få en sinus
plade i den længde.
Kan Lindabs ikke hvis de bliver fuget i samlingen ? Jeg ved de har en
masse
til det.

Fra : JJ

Dato : 14-01-07 09:52

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenFJERN@get2net.dk> wrote in
message news:45a9143a$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg havde egentligt planlagt at lægge et Lindab ståltag på men kan læse
> mig frem ti l at dette kræver en min. hældning på 14 gr.

Nej de anbefaler ikke hældninger under 5 gr.
men hvis der er under 14 gr. skal der 2 bølger overlæg hvor der kun skal 1
hvis hældninger er over.
Der er også noget med max lægte afstand som bliver minder hvis hældningen er
under 15 gr.

Se med her http://www.lindab.dk/dokumenter/TF_Montage_Prof_Coverline.pdf

Men jeg vil anbefale at du laver under-tag hvis du bruger ståltag, da der
vil danes kondens på undersiden.

JJ

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-01-07 20:53

"JJ" <jj@get.kd> skrev i en meddelelse

klip

> Men jeg vil anbefale at du laver under-tag hvis du bruger ståltag, da der
> vil danes kondens på undersiden.
>
> JJ
Få pladerne med anti-kondens belægning. Det har jeg lagt på
carporten i november med 5 graders hældning og det virker
fint. Jeg kan mærke det bliver fugtigt, og tørrer igen når vejret
er til det.