flytte /var /usr
Fra : Christian Bruun

Dato : 28-06-01 19:09

Hej

Er der nogen der har et bud på, hvordan man nemmest flytter /var og
/usr fra en disk til en anden
--
Christian Bruun
ICQ/uin: 61184036

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-06-01 19:31

> Er der nogen der har et bud på, hvordan man nemmest flytter /var og
> /usr fra en disk til en anden

Gå i singleuser mode, mount den nye disk, hvis de skal ligge på samme
partition så kopier /var til /usr/var og ln /usr/var /var, ellers kopier dem
til hver sin partition, ret din /etc/fstab og genstart

--
Lasse Jensen, (rdx at worldonline dot dk)

Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-06-01 20:06

"Lasse Jensen" <rdx@worldonline.dk> wrote in message

> Gå i singleuser mode, mount den nye disk, hvis de skal ligge på samme
> partition så kopier /var til /usr/var og ln /usr/var /var,

Hvis du bare kopierer dem hvad så med rettigheder kommer de med over?
Hvad så hvis man forestiller sig at man har et bib i /var/something som der
er symlinket til et andet sted på disken.
Går det så helt i koma hvis /var/something bliver flyttet over i
/usr/var/something og der bliver oprettet en symlink til /var/something?

/Dennis

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-06-01 20:30

On Thu, 28 Jun 2001 21:06:05 +0200, Dennis Pedersen wrote:

> Hvis du bare kopierer dem hvad så med rettigheder kommer de med
> over?

Det kommer an på hvilke options man har sat på cp.

Nogle forskellige strategier er beskrevet i Harddisk-Upgrade Mini
HOWTO'en:

http://mirrors.sunsite.dk/ldp/HOWTO/mini/Hard-Disk-Upgrade/index.html

Mvh.

--
"I said to Hank Williams: How lonely does it get? Adam Sjøgren
Hank Williams hasn't answered yet" asjo@koldfront.dk

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 29-06-01 21:20

Hej
Med tar er det nemt at flytte mange filer og bevare rettigheder:

stil dig der hvor du vil pakke og udfør:
tar -cf - . | (cd /nyt_dir ; tar -xfv -)

vh
Svend-E
Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:874rt0tnbt.fsf@virgil.koldfront.dk...

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 05-07-01 16:31

"Svend-Erik Kjær Madsen" wrote:

> Hej
> Med tar er det nemt at flytte mange filer og bevare rettigheder:
>
> stil dig der hvor du vil pakke og udfør:
> tar -cf - . | (cd /nyt_dir ; tar -xfv -)

Er du sikker på at det går godt? hvis vi f.eks taler om en /usr på 1,5
GB, og ikke ret meget ram. Vokser den pipe ikke ud over alle grænser.

Poul-Erik

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-07-01 18:12

On Thu, 05 Jul 2001 17:30:56 +0200, Poul-Erik Andreasen wrote:

> Er du sikker på at det går godt? hvis vi f.eks taler om en /usr på
> 1,5 GB, og ikke ret meget ram. Vokser den pipe ikke ud over alle
> grænser.

Pipe'n bliver vel tømt efterhånden som der bliver hældt i den?

Findes der nogen der implementerer pipes med midlertidige filer?

--
"Big news that only 200 years ago took nine weeks just to Adam Sjøgren
cross the Atlantic Ocean now travels everywhere in the asjo@koldfront.dk

Fra : frank damgaard

Dato : 05-07-01 18:27

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:
> Pipe'n bliver vel tømt efterhånden som der bliver hældt i den?

> Findes der nogen der implementerer pipes med midlertidige filer?

Ja, DOS :))))

sikkert derfor det oprindelige spørgsmål (en tidligere DOS-bruger?)
--
Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda

Fra : Svend-E Madsen

Dato : 06-07-01 23:40

Hej
Jeg kan kun bekræfte at linien har virket upåklageligt i de tilfælde hvor
jeg har brugt den. I dit konkrete eks. er ud over alle grænser så ikke 1,5
GB

vh
Svend-E
Poul-Erik Andreasen <poulerik@pea.dk> skrev i en