Erfaringer med baby og badeferie?
Fra : Jfo

Dato : 31-01-07 00:08

Vi tager til Gran Canaria med vores 8 mdr. gamle søn.
Er der nogen der har erfaringer med den situation?
Jeg tænker på om man kan bade med ham eller om det er for koldt.
Luften er 20-25 og vandet 19 grader.
Han er vandt til vand da vi har haft ham med til babybadning hver uge
siden han var 6 uger gammel.

Mvh. Jfo

Fra : ThomasB

Dato : 31-01-07 01:22

Jfo skrev:
> [...]
> Luften er 20-25 og vandet 19 grader.
> Han er vandt til vand da vi har haft ham med til babybadning hver uge

Tag jeres klapvogn med, men vær forberedt på at der er MANGE trapper..
Put klapvognen i en kraftig gennemsigtig plastiksæk, og kør den igennem "odd
size bagage" (den sidste skranke helt til højre) når i har checket ind.

Baby og vand - tja, han gi'r vel lyd fra sig hvis han ikke bryder sig om
det. Når han er ved at få blå læber, skal i nok overveje at tage ham op af
vandet og op i solen og lege med sand

De er meget børnevenlige dernede.

God tur!

Mvh Thomas

Fra : sanne

Dato : 31-01-07 12:05

"Jfo" <jon.fossa@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

<

Jeg har ikke erfaringer med baby og badeferie.... Alligevel vil jeg lige
komme med en kommentat. Når jeg er på ferie, (men også om sommeren i
Danmark) ser jet tit, at forældre ikke tænker på, at små børn ikke tåler
solen så godt som voksne. Små børn bør, faktisk, være tildakkete af (helst
hvidt) bomuld, når de opholder sig i solen. Det kan godt være, at det ser
dejligt ud, når baby har fået lidt farve, men det er usundt!
Vær også meget opmærksom på, hvordan han har det under landingen. Han kan jo
ikke give udtryk for problemer med ørerne. Han kan græde, men kan ikke sige,
hvad der er galt. Det er en god idé, at lade han få sutflaske eller blive
ammet, under landingen.
Hav en rigtig god ferie!

Fra : Inger

Dato : 31-01-07 15:19

sanne skrev:
[snip]
> [...]
> hvad der er galt. Det er en god idé, at lade han få sutflaske eller blive

En sut kan også gøre det Og husk også at give ham den under
opstigningen, da der godt kan være lidt ubehag der også...

Fra : Torben

Dato : 31-01-07 13:10

"Jfo" <jon.fossa@gmail.com> wrote in message
> [...]
>Luften er 20-25 og vandet 19 grader.
>Han er vandt til vand da vi har haft ham med til babybadning hver uge

Gran Canaria, der er dejligt - god tur.

Selvfølgelig må han bade, det elsker den slags jo. Det værste er faktisk
ikke vandet, men solen - så pas på. Lyst tøj, bøllehat, skygge og masser af
væske, så skal det nok gå!

Bare det var mig

mvh
Torben

Fra : ThomasB

Dato : 31-01-07 13:48

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Selvfølgelig må han bade, det elsker den slags jo. Det værste er faktisk
> ikke vandet, men solen - så pas på. Lyst tøj, bøllehat, skygge og masser

Heldigvis er UVstrålingen lav på denne tid af året på Gran Canaria.

Fra : Jfo

Dato : 13-03-07 12:57

On Jan 31, 3:18 pm, Inger <nom...@me.com> wrote:
> sanne skrev:
> [snip]

> En sut kan også gøre det Og husk også at give ham den under
> opstigningen, da der godt kan være lidt ubehag der også...

Tak for alle svar.
Det blev ikke til så meget badning for den lille, men han nød at
sidde i skyggen. Havde klapvognen med på stranden og lejede en parasol
til ham. Vi smurte ham godt ind i faktor 30. Alligevæl har han fået
lidt farve i hovedet.
Konklusion: Det er ikke noget problem at have baby med til Gran
Canaria. Og vi var glade for at vi havde vores vogn med.