cron og gåseøjne
Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-02-07 22:13

Jeg sad og fjollede lidt rundt med cron og prøvede kommandoen

date +"%D">crontest

i min crontab-fil. Men den fejler og jeg får denne mail:

Subject: Cron <lars@lars-desktop> date +"

Syntax error: Unterminated quoted string

Jeg synes de eksempler jeg har set på nettet bruger quotes på
samme måde. Hvad er der galt?

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-02-07 22:26

On Tue, 2007-02-06 at 21:13 +0000, Lars Stokholm wrote:
> date +"%D">crontest
>
> i min crontab-fil. Men den fejler og jeg får denne mail:
>
> Subject: Cron <lars@lars-desktop> date +"
>
> Syntax error: Unterminated quoted string

man 5 crontab

..... Percent-signs (%) in the command, unless escaped with backslash
(\), will be changed into newline characters ....

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-02-07 10:16

On 2007-02-06, Christian E. Lysel <christian@examples.net> wrote:

> man 5 crontab
>
> .... Percent-signs (%) in the command, unless escaped with backslash
> (\), will be changed into newline characters ....

Ah... Procent havde jeg slet ikke spekuleret på. Tak.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 07-02-07 17:33

On Wed, 2007-02-07 at 09:16 +0000, Lars Stokholm wrote:
> Ah... Procent havde jeg slet ikke spekuleret på. Tak.

Det er mig der takker, havde siddet og kikket på et ligende problem i 2
dage. :)