Virtuel shell?
Fra : Den

Dato : 05-02-07 22:11

En gang imellem skal man have sat et job over som tager længere tid end man
lige er logget ind til. Jeg ved, at man med "at" kommandoen kan køre det i
baggrunden og til sidst få output ud til en email men jeg synes om det kunne
være lige så smart at have det kørende i en baggrundsshell som man lige kan
resume og se status på en gang imellem - er det muligt? Jeg Fedora 6 men
antager at det er det samme på alle Linux distrubitioner?

Lidt a'la:
/root/run_long_job.sh | virt_shell
exit
[2 dage senere]
virt_shell resume

Fra : Kent Friis

Dato : 05-02-07 22:18

Den Mon, 5 Feb 2007 22:11:27 +0100 skrev Den:
> [...]
> resume og se status på en gang imellem - er det muligt? Jeg Fedora 6 men
> antager at det er det samme på alle Linux distrubitioner?

man screen

Mvh
Kent

Fra : Den

Dato : 05-02-07 22:48

> man screen

Smart og lige hvad jeg har brug for, tak!

Ved "screeen -ls" kan man da ikke få den til at skrive hvilken running
process den køre (og selvfølgelig ingenting, hvis ikke den køre noget = man
kan se den er idle)?

Fra : Peter Kai Jensen

Dato : 06-02-07 08:58

Den wrote:

> Smart og lige hvad jeg har brug for, tak!

screen er uvurderlig!

> Ved "screeen -ls" kan man da ikke få den til at skrive hvilken running
> process den køre (og selvfølgelig ingenting, hvis ikke den køre noget
> = man kan se den er idle)?

Du kunne f.eks. starte din screen med

"screen -S running_whatever"

for at navngive den. Inde i den session kunne du så køre

"some_app ; screen -X sessionname idle"

for at omdøbe den til "idle", når den er færdig.

--
PeKaJe

I can just imagine a cluster of Windows machines. They'd have to have a team
of MCSE's equipped with roller skates, just to keep pressing reset buttons ...

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-02-07 22:45

On Mon, 5 Feb 2007 22:11:27 +0100, Den wrote:

> [...]
> være lige så smart at have det kørende i en baggrundsshell som man lige kan
> resume og se status på en gang imellem - er det muligt?

Du leder efter screen(1).

<http://www.gnu.org/software/screen/>

Mvh.

--
"*We* focus on doing nothing at all!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk