MySQL vil ikke starte igen! Hvordan kommer~
Fra : thomaslauter@gmail.c~

Dato : 05-02-07 20:14

Hej

Jeg har et system med FreeBSD og apache, php og mySQL kørende til
serverapplikationer. Nu har

vi så lige haft en strømafbrydelse og min kammerat, der normalt
'trimmer' systemet er lige

taget på bryllupsrejse for et par dage siden! Jeg har fået gang i
apachen, men mySQL kan jeg

ikke få gang i. Jeg får følgende tilbage:

[root@projekt /bin]# mysqld_safe start
Starting mysqld daemon with databases from /var/db/mysql
STOPPING server from pid file /var/db/mysql/projekt.int.dl.dk.pid
070205 19:52:58 mysqld ended

[root@projekt /bin]# mysql start
ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket
'/tmp/mysql.sock' (2)
[root@projekt /bin]#

Min kammerat er først tilbage om tre uger, så hvis nogen har nogle
gode tips til, hvordan jeg

kan komme videre, ville jeg blive meget glad!

På forhånd tak
Thomas

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 05-02-07 22:27

On 5 Feb 2007 11:13:49 -0800, thomaslauter@gmail.com wrote:
> [...]
> Starting mysqld daemon with databases from /var/db/mysql
> STOPPING server from pid file /var/db/mysql/projekt.int.dl.dk.pid

Er der ikke en logfil i /var/db/mysql?
/hjj

Fra : thomaslauter@gmail.c~

Dato : 05-02-07 23:04

> Er der ikke en logfil i /var/db/mysql?
> /hjj- Skjul tekst i anførselstegn -

Mjoe, den seneste ser sådan ud:

070205 19:52:58 mysqld started
/usr/local/libexec/mysqld: Too many arguments (first extra is
'start').
Use --help to get a list of available options
070205 19:52:58 mysqld ended

- og den forrige som kørte fint siden august 2006 ser sådan ud:

060830 07:05:30 mysqld started
060830 7:05:31 InnoDB: Started; log sequence number 0 1490453
060830 7:05:32 [Note] /usr/local/libexec/mysqld: ready for
connections.
Version: '5.0.22' socket: '/tmp/mysql.sock' port: 3306 FreeBSD
port: mysql-s\
erver-5.0.22

mvh.
Thomas

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 05-02-07 23:44

On 5 Feb 2007 14:04:13 -0800, thomaslauter@gmail.com wrote:

> 070205 19:52:58 mysqld started
> /usr/local/libexec/mysqld: Too many arguments (first extra is
> 'start').
> Use --help to get a list of available options
> 070205 19:52:58 mysqld ended

Jamen så må du til at finde ud af hvor den får den fejlagtige 'start' fra.
/hjj

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 06-02-07 10:01

> [...]
> 070205 19:52:58 mysqld ended
>
> [root@projekt /bin]# mysql start
> ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket

Hvad sker der hvis du ikke skriver 'start' bagefter?
Det eneste sted du skal bruge start er ved:
# /etc/init.d/mysql???? start
hvor at ???? er hvad end der ligger af filer der starter med teksten
'mysql' i den mappe.

Fra : thomaslauter@gmail.c~

Dato : 06-02-07 11:26

> Hvad sker der hvis du ikke skriver 'start' bagefter?
> Det eneste sted du skal bruge start er ved:
> # /etc/init.d/mysql???? start

Når jeg undlader at skrive 'start' bagefter, så sker der det, at ...
den starter!!!
Tusinde tak for hjælpen alle sammen - vi er nogle der er meget glade
nu!

mvh.
Thomas