Problemer med apt - debian testing
Fra : Brian

Dato : 04-02-07 12:52

Hej

Jeg har et stykke tid være ude af stand til at hente opdateringer med apt.

Får følgende fejl:
__________________
c3# apt-get update
Hit ftp://ftp.dkuug.dk testing Release.gpg
Hit ftp://ftp.dkuug.dk testing Release
Hit ftp://ftp.dkuug.dk testing/non-free Packages/DiffIndex
99% [Packages bzip2 5652480]
bzip2: Data integrity error when decompressing.
Input file = (stdin), output file = (stdout)

It is possible that the compressed file(s) have become corrupted.
You can use the -tvv option to test integrity of such files.

You can use the `bzip2recover' program to attempt to recover
data from undamaged sections of corrupted files.

Err ftp://ftp.dkuug.dk testing/main Packages
Sub-process bzip2 returned an error code (2)
Failed to fetch
ftp://ftp.dkuug.dk/pub/debian/dists/testing/main/binary-i386/Packages.bz2
Sub-process bzip2 returned an error code (2) Reading package lists... Done
W: Couldn't stat source package list ftp://ftp.dkuug.dk/testing/main
Packages
(/var/lib/apt/lists/ftp.dkuug.dk_pub_debian_dists_testing_main_binary-i386_Packages)
- stat (2 No such file or directory) W: You may want to run apt-get update
to correct these problems E: Some index files failed to download, they
have been ignored, or old ones used instead. c3#
__________________

Min soources.list er som følger:
__________________
deb ftp://ftp.dkuug.dk/pub/debian/ testing main non-free
#deb-src ftp://ftp.dkuug.dk/pub/debian/ testing main non-free

deb http://security.debian.org/ testing/updates main non-free
__________________

Maskinen sidder på en router med NAT - hvad der desvære ikke kan ændres på.
Det underlige er at jeg kan hente filen
ftp://ftp.dkuug.dk/pub/debian/dists/testing/main/binary-i386/Packages.bz2 med
firefox, uden problemer. Og der er ikke fejl på den.

bzip2 er version 1.0.3-6

Hints, anybody ?

Best regards
The Red Grizzly
aka. Brian

Fra : Jesper Krogh

Dato : 04-02-07 13:08

I dk.edb.system.unix, skrev Brian:
> [...]
> 99% [Packages bzip2 5652480]
> bzip2: Data integrity error when decompressing.
> Input file = (stdin), output file = (stdout)

Lugter af problemer med DKUUG's mirror.. prøv at finde dig et andet ..
eksempelvis ftp.dk.debian.org .

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Rasmus

Dato : 04-02-07 18:14

On 2007-02-04, Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> wrote:

> Lugter af problemer med DKUUG's mirror.. prøv at finde dig et andet ..
> eksempelvis ftp.dk.debian.org .
>
> Jesper

Jeg bruger næsten aldtid
ftp://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/distributions/debian/
og
ftp://mirrors.dotsrc.org/mirrors/debian/

så er det ene site bare udkommateret i filen
så er det ligsom min backup

der er aldtid en af de mirros der er oppe og spille, og der er aldtid
god fart på dem.

Mvh
Rasmus

www.linuxfromscratch.dk