nagios 1,4 flap detection?
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 03-02-07 22:16

Hej i gruppen.

Jeg har en kørende nagios 1.4 hvor jeg overvåger ca. 550 services
fordelt på ca. 110 hosts.

Mit problem er at jeg gerne vil have slået flap detection til på service
niveau. Jeg har enablet det i nagios.cfg med "flap_detection_enabled 1"
og i min template som alle services laves ud fra under services.cfg.

Alligevel er det ikke enabled når jeg går ind på services med
webinterfacet, jeg kan dog via webinterfacet enable det - det tager bare
ubehageligt langt tid at gå gennem alle services på den måde.

Hvordan enabler jeg det i mine conf filer?

På forhånd tak for hjælpen.

/Kasper

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 05-02-07 09:04

Kasper Nordal Lund skrev:
> [...]
> webinterfacet, jeg kan dog via webinterfacet enable det - det tager bare
> ubehageligt langt tid at gå gennem alle services på den måde.

Jeg kan nu se at hvis jeg på webinterfacet går ind under View Config og
vælger services så er flap detection enabled på alle mine services.

Men går jeg ind under Service Detail og vælger en tilfældig service står
flap detection som disabled.

Hvad mon jeg har gjort forkert?

Mine notification mailbokse svømmede i mails her i weekenden pga. fejl
på vores egen forbindelse, dvs at alle mine 550 services blev critical
da forbindelsen forsvandt hvilket udløser en notifocation mail, samt at
der kommer en når servicen er ok igen - dette skete en del gange = mange
mails.