Linux:Java GUI uden X?
Fra : Niels Andersen

Dato : 03-02-07 18:47

Jeg vil lave et Java-program med et simpelt GUI. Det skal køre på én
bestemt maskine, og den er desværre ikke så stor. CPU kniber det med,
RAM er det ret skidt med (ca. 100 MB). Men den burde være stor nok til
formålet. Planen er at installere Debian Linux på maskinen, med så
lidt installeret som muligt.

Jeg er vant til at programmere Java-ting, og jeg er vant til at
arbejde med Linux. Men jeg er ikke vant til at arbejde med GUI.

Hvordan får jeg GUI-understøttelse i Java med så simpel software som
muligt? Kan jeg helt slippe for X? Eller skal jeg satse på fx. X.org
uden window manager eller andet unødvendigt?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-02-07 20:08

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> writes:

> Hvordan får jeg GUI-understøttelse i Java med så simpel software som
> muligt? Kan jeg helt slippe for X? Eller skal jeg satse på fx. X.org
> uden window manager eller andet unødvendigt?

Du skal have X for at få GUI under Java (skæld Sun ud).

Prøv evt at se om

http://www.pitman.co.za/projects/charva/

kunne være interessant?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-02-07 20:49

On Feb 3, 8:07 pm, nospam0...@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen)
wrote:
> Du skal have X for at få GUI under Java (skæld Sun ud).

OK, så prøver jeg mig frem med en minimal X.org. Uden window manager
plejer X heldigvis at være temmelig slank.

> Prøv evt at se om
> http://www.pitman.co.za/projects/charva/
> kunne være interessant?

Ikke lige til dette projekt, men det kunne være interessant i andre
sammenhænge. Tak for tippet. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Max Andersen

Dato : 04-02-07 18:03

Niels Andersen wrote:
> [...]
> muligt? Kan jeg helt slippe for X? Eller skal jeg satse på fx. X.org
> uden window manager eller andet unødvendigt?

xvfb kan du bruge hvis den skal fungere som server. headless option
findes vist også til java. Så kan de køre via web-serveren, hvis det er.

Men skal du SE tingene, ja så er det nok X med icewm eller en anden
light version window manager.

Max