Et problem: CVS relateret "cvs import: Rem~
Fra : JohnK

Dato : 02-02-07 20:46

Hi Folks!

Jeg har et problem med mit CVS system.
Under import i cvs (i wincvs) modtages nedenstående besked ...
cvs import: Remote server does not support codepage transformation. Checkin
may be invalid.

Det underlige er at denne besked - eller fragmenter heraf - ikke kan findes
via Google ...

Er der nogen her der ved noget om dette problem ? Samt hvorledes dette
rettes ?
Syntes ikke rigtig at der er en menu der fikser dette problem (en check box
eller lign) ...
der køres CVSROOT= :pserver:name@localserver:/cvsdata1

Server :
Ubuntu LTS 6.06 +
WebMin +
CVS(1.12.9)
Skulle køre med de sidste pakker hele vejen rundt!

Client:
Windows XP +
WinCVS (2.0.2.4 (build4))
cvsnt 2.5.03 (build 2382)

/johnk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-02-07 21:03

Fra : Kent Friis

Dato : 02-02-07 21:10

Den Fri, 2 Feb 2007 21:02:49 +0100 skrev Michael Rasmussen:
> --Sig_ToMG6zYJcje1pgBHPQ=acdF

> Mener standard codepage for windows er win-1252. Sandsynligheden for at
> det kun er windows, der kender detaljerne om denne codepage, er
> um=E5deligt stor - Micro$oft og =E5bne standarder er som olie og vand :-\

Bortset fra en lille smule crap (retningsbestemte dobbeltquotes, og
andet man alligevel ikke bruger i kode), så svarer den til
standard iso8859-1.

Mvh
Kent

Fra : JohnK

Dato : 02-02-07 21:16

Tak ...
Jeg tror også det er det der er problemet - det med code page - ... men
hvorfor kan CVS'en ikke finde ud af det ...

Jeg har importeret en kode base der bruges til WMU6000FS-GPL, og forventede
egentlig ikke den slags problemer her.
Jeg kan selvfølgelig lige checke de ~31000 filer i ~4800 mapper

Jeg tror bare ikke det er deri problemet ligger .... for cvs skulle vel
grundliggende kunne håndterer det! Så har man 'andet' der skal gemmes,
kommer dette problem jo vel frem igen ...
Måske er der noget automatisk skift til binærmode (eller hva ved jeg) der
skal til in Wincvs. (det var det jeg mente med checkbox)

/johnk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-02-07 21:15

Fra : Kent Friis

Dato : 02-02-07 21:34

Den Fri, 2 Feb 2007 21:14:36 +0100 skrev Michael Rasmussen:
> --Sig_bedqS8+5ndZSpIBl.AbKwvA

> Det tvungne sp=F8rgsm=E5l: Hvorfor s=E5 lave sin egen???

Det har de jo reelt heller ikke gjort. De har taget standarden, tilføjet
nogle tegn - endda i det dertil reserverede område - og givet den et nyt
navn.

Mvh
Kent