cron
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 02-02-07 20:05

Hej med jer.

Jeg mener helt bestemt at man kan fortælle cron at man ikke vil modtage
status mail med den samme tekst hver dag - altså noget med max 3 gange
når den ikke ændrer sig.

Men hvordan?

/Kasper

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 03-02-07 11:15

Kasper Nordal Lund wrote:
> [...]
>
> Jeg mener helt bestemt at man kan fortælle cron at man ikke vil modtage
> status mail med den samme tekst hver dag - altså noget med max 3 gange

Cron sender nok altid en mail ubetinget, evt. betingelser skal
formentlig inkluderes i cronjobbet.
Her er en kort vejledning til crontab:
http://www.adminschoice.com/docs/crontab.htm
Setting up cronjobs in Unix and Solaris
Citat:
6. Disable Email
By default cron jobs sends a email to the user account executing the
cronjob. If this is not needed put the following command At the end of
the cron job line .
>/dev/null 2>&1

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk
Registered Linux User #401007

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-02-07 12:34

Jørgen Heesche <heesche@webspeed.dk> writes:

> By default cron jobs sends a email to the user account executing the
> cronjob.

hvis der er uddata.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 03-02-07 15:48

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> hvis der er uddata.
Ja, det er klart. Men Kasper får åbenbart de samme data flere gange
efter hinanden , og ville gerne at cron kun skal levere uddata, hvis de
er forskellige fra den foregående cronjob-kørsel. Det mener jeg kun kan
ske ved at cronjob-scriptet checker data.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-02-07 16:15

Jørgen Heesche <heesche@webspeed.dk> writes:

> de er forskellige fra den foregående cronjob-kørsel. Det mener jeg kun
> kan ske ved at cronjob-scriptet checker data.

Eller ved at lave et filter der sammenligner uddata med en fil, og kun
skriver det hele ud, hvis det har ændret sig...
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 03-02-07 16:39

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Eller ved at lave et filter der sammenligner uddata med en fil, og kun
> skriver det hele ud, hvis det har ændret sig...
Jobbet kunne f.eks. skrive en en ny logfil hver gang. Ved hjælp af diff
se data er ændret siden sidste gang, og sende en mail, hvis der er forskel.

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 03-02-07 16:43

On Sat, 03 Feb 2007 14:47:43 +0000, Jørgen Heesche wrote:

> [...]
> er forskellige fra den foregående cronjob-kørsel. Det mener jeg kun kan
> ske ved at cronjob-scriptet checker data.

Jeg mente helt bestemt at det var en indbygget funktion, men jeg må have
drømt.