mounte gammel lvm - kun til read
Fra : Jan M. Andersen

Dato : 29-01-07 15:21

Hej NG,

Jeg har netop installeret Fedora Core 6, på en ny disk. Så havde jeg tænkt
mig at kunne tilgå data fra min gamle disk ved at mounte.. Jeg havde dog
ikke lige tænkt på at den kørte som lvm, så jeg ved ikke hvordan jeg får
lov til at læse data på disken...

Jeg har søgt på nettet men ikke rigtig fundet en god guide. Prøvede med
lvm at lave en vgscan:
lvm> vgscan
Reading all physical volumes. This may take a while...
Found volume group "VolGroup00" using metadata type lvm2
Found volume group "VolGroup00" using metadata type lvm2
lvm>

Det undrer mig så at de hedder det samme (VolGroup00) - så kan jeg jo ikke
vide hvilken jeg har fat i!

Se output fra fdisk -l nederst.

NÃ¥ men det jeg har brug for er:
Hvordan mounter jeg min gamle lvm partition, uden at det ødelægger mit
nuværende opsæt?

Håber på lidt vejledning

På forhånd tak,

Hilsen Jan

[root@earth ~]# fdisk -l

Disk /dev/hda: 160.0 GB, 160041885696 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 19457 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/hda1 * 1 13 104391 83 Linux
/dev/hda2 14 19457 156183930 8e Linux LVM

Disk /dev/hdd: 41.1 GB, 41174138880 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 5005 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/hdd1 * 1 13 104391 83 Linux
/dev/hdd2 14 5005 40098240 8e Linux LVM

Fra : Niels Baggesen

Dato : 30-01-07 14:12

Jan M. Andersen <hotmail.comADDjpeace73@infront.remove> wrote:
> [...]
> Found volume group "VolGroup00" using metadata type lvm2
> Found volume group "VolGroup00" using metadata type lvm2

Sjovt nok er jeg lige rendt ind i det samme

Fjern den ene disk fra maskinen (fx dem nye), boot på din rescue cd, gå
ind i lvm og sig "vgrename VolGroup00 VolGroup01", monter den anden disk
igen, reboot, og så skygger de pludselig ikke mere for hinanden

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Jan M. Andersen

Dato : 31-01-07 17:29

> [...]
> ind i lvm og sig "vgrename VolGroup00 VolGroup01", monter den anden disk
> igen, reboot, og så skygger de pludselig ikke mere for hinanden

Takker, det var lige det der skulle til

Jan