Problemer med mail headers i PHP
Fra : D

Dato : 28-01-07 22:24

Efter jeg har skiftet fra FreeBSD, har jeg fået problemer når jeg udsender
emails fra min Apache/PHP. Den indsætter ganske enkelt alle header
oplysninger direkte i emailen, hvilket jo er helt forkert. Jeg har været på
PHP manual siden og fundet dette:

additional_headers (optional)
Note: If messages are not received, try using a LF (\n) only. Some poor
quality Unix mail transfer agents replace LF by CRLF automatically (which
leads to doubling CR if CRLF is used). This should be a last resort, as it
does not comply with RFC 2822.

Dette løste mit problem og mailen kommer nu til at se rigtig ud. Jeg kunne
selvfølgelig gå i gang med at rette alle mine PHP filer således, at de
istedet for \r\n kun har \n men der må da være en bedre og mere rigtig måde
at løse det på? Jeg køre Postfix.

Virker ikke (med de korrekte \r\n):
subject = "Kommantar";
$message = "Email .. blaaa\n\nBlaa.....";
$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "From: Webpage <somewhere@xyz.xyz\r\n";
$headers .= "X-Priority: 0\r\n";
$headers .= "X-MSMail-Priority: Normal\r\n";
$headers .= "X-Mailer: ".phpversion();
mail($to_email, $subject, $message, $headers);

Virker OK (kun med \n):
subject = "Kommantar";
$message = "Email .. blaaa\n\nBlaa.....";
$headers = "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "From: Webpage <somewhere@xyz.xyz\n";
$headers .= "X-Priority: 0\n";
$headers .= "X-MSMail-Priority: Normal\n";

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-01-07 22:48

"D" <d@REMOVE.invalid.xyz> writes:

> [...]
> istedet for \r\n kun har \n men der må da være en bedre og mere rigtig måde

Under Unix er det der skiller to linier kun en \n.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : D

Dato : 28-01-07 22:58

> Under Unix er det der skiller to linier kun en \n.

Det var en FreeBSD også sidst jeg checkede Men jeg antager at det er min
Postfix den er gal med (på FreeBSD kørte jeg Sendmail)?

Citat:

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-01-07 23:28

"D" <d@REMOVE.invalid.xyz> writes:

> Det var en FreeBSD også sidst jeg checkede Men jeg antager at det er min
> Postfix den er gal med (på FreeBSD kørte jeg Sendmail)?

Det er da en definitionssag om \r er et linieskift eller ej (det var
det nemlig på OS 9 i gamle dage).

I mine øjne er din kode syg når du angiver begge tegn.

> [...]
> leads to doubling CR if CRLF is used). This should be a last resort, as it

Ja, og en masse blah. Det korte af det lange, er at du skal have en
tom linie mellem headerne og brødteksten, og at linieskift skal være
\n.

--
Thorbjørn Ravn Andersen