hvordan tolkes fejlmeddelelse?
Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-01-07 15:03

Hvad betyder dette svar jeg får når jeg forsøger at sende mails?
Jeg har forsøgt at sende til flere adresser, men det vil ikke lykkes.
Hans

Afsending af besked mislykkedes idet følgende modtagere blev afslået af
serveren: "modtagerens mailadresse" (Serveren svarede: ": Helo command
rejected: Access denied")

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-01-07 15:30

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> Afsending af besked mislykkedes idet følgende modtagere blev afslået af
> serveren: "modtagerens mailadresse" (Serveren svarede: ": Helo command
> rejected: Access denied")

Den SMTP-server du bruger, kan ikke lide dit postprograms velkomsthilsen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-01-07 15:41

Det kan jeg heller ikke!
Ved du hvordan jeg kommer af med den?
Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-01-07 15:43

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> Det kan jeg heller ikke!
> Ved du hvordan jeg kommer af med den?

Brug din udbyders smtp-server i stedet.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-01-07 16:00

Jeg fulgte dit råd, og det ser ud til at virke.
Tak for assist.
Hans
PS! Hvorfor ved jeg ikke, men undervejs kunne jeg godt sende til dette
forum, mens andre afsendelser ikke lykkedes.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 25-01-07 18:25

HH> Hvorfor ved jeg ikke, men undervejs kunne jeg godt sende til dette
HH> forum, mens andre afsendelser ikke lykkedes.

Det kunne jo have noget at gøre med at dette hverken er et forum eller
en mailingliste.

/Benny

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 25-01-07 20:54

Benny Amorsen wrote:

> Det kunne jo have noget at gøre med at dette hverken er et forum eller
> en mailingliste.

Nej, der er tale om forskellige servere. Dette forum benytter serveren
news.inet.tele.dk. Det var HH's mailserver der gav problemer.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk
Registered Linux User #401007

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-01-07 21:06

Det var nemlig lige hvad det var.
Tak til jer for velvillig assist.
Nu har jeg opdaget et nyt problem:
Jeg kan ikke få installeret Firefox 2.0 (dansk udgave) på min maskine. Jeg
har prøvet at hente den i tar.gz format, men kan ikke få den i gang. Den
pakkes ud, men så sker der ikke noget, når jeg prøver at køre
'firefox'-kommandoen.
Jeg har netop opgraderet min linux til Mandriva 2006. Er det er kendt
problem?
Hans

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 25-01-07 21:52

Hans Houmøller wrote:
> [...]
> 'firefox'-kommandoen.
> Jeg har netop opgraderet min linux til Mandriva 2006. Er det er kendt
firefox-2.0.tar.gz indeholder en færdig compileret firefox, dvs.
firefox-programmet findes der, hvor filen er pakket ud.
F.eks. har jeg tar-filen her: /opt/Firefox-2/firefox-2.0.tar.gz. Den
pakkes ud i mappen firefox: /opt/Firefox-2/firefox.
I den mappe findes programmet firefox: -rwxr-xr-x 1 root root 5239 Oct
11 06:57 firefox
Firefox2 kan nu startes med kommandoen: /opt/Firefox-2/firefox/firefox

Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-01-07 21:00

Problemet var større end jeg troede. Jeg gjorde som jeg før med held har
gjort, men intet ville som jeg. 'Noget' har konfliktet på min ny pc, som
ikke ville acceptere at jeg installerede harddisk og cd-drev nummer 2.
Nu har jeg ændret på den måde de er sat op på, og pludselig lykkes tingene
igen.
Det er dejligt med al den hjælp man får her, så tak til jer der gad skubbe
mig videre i min forvirring!
Hans
PS! Det skulle ikke undre mig, om jeg vender tilbage her )

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-01-07 22:29

> [...]

> gjort, men intet ville som jeg. 'Noget' har konfliktet på min ny pc, som
> ikke ville acceptere at jeg installerede harddisk og cd-drev nummer 2.

Du skal være opmærksom på master/slave/cable select problematikken.

> Det er dejligt med al den hjælp man får her, så tak til jer der gad skubbe
> mig videre i min forvirring!

Velbekomme. En moderne computer er et meget komplekst apparat, så
erfaring er tit god at have men svær at få.

> PS! Det skulle ikke undre mig, om jeg vender tilbage her )

Det gør du bare. Hvis du sidder en aften og ikke lige har noget godt
i fjernsynet, så overvej at læse
http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html - den beskriver
hvordan man spørger effektiv.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-01-07 23:10

Da jeg ikke har fjernsyn, gik jeg direkte til henvisningen og blev klogere.
Igen: tak fra en mellemerfaren halvgammel hard- og software bruger, der
helst bruger Linux og open source fremfor Bil Gates.
Hans

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 26-01-07 00:12

On Thu, 25 Jan 2007 19:53:33 +0000, Jørgen wrote:

> Nej, der er tale om forskellige servere. Dette forum benytter
> serveren news.inet.tele.dk. Det var HH's mailserver der gav problemer.

Sjovt, jeg bruger ikke news.inet.tele.dk når jeg benytter denne
gruppe.

Mvh.

--
"And so, after a three minute downpour, he became Adam Sjøgren
ludicrously attired for the rest of the day." asjo@koldfront.dk

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 26-01-07 11:37

Adam Sjøgren wrote:

> Sjovt, jeg bruger ikke news.inet.tele.dk når jeg benytter denne
> gruppe.

Det var nu den server jeg umiddelbart fandt frem til.
Men gruppen kan også tilgås online:
http://www.1001newsgroups.com/listmess.php?name=dk.edb.system.unix#
eller
http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/gruppe/dk.edb.system.unix
Men så skal der logges ind.

Fra : Peter Kai Jensen

Dato : 26-01-07 19:47

Jørgen Heesche wrote:

> Det var nu den server jeg umiddelbart fandt frem til. Men gruppen kan
> [...]

*Ahem*, Usenet er et distribueret netværk. Alle serverne sender
beskederne videre til hinanden og spreder det til lokale servere rundt
omkring i verdenen (kig i Path headeren for at se hvordan beskeden nåede
frem til din egen server). Stort set alle general-purpose news servere
i verdenen har også hele dk.* hierarkiet.

--
PeKaJe

There are worse things in life than death. Have you ever spent an
evening with an insurance salesman? -- Woody Allen