nsclient?
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 24-01-07 09:12

Hej med jer.

Nogen der har erfaringer med nsclient (nagios agent til windows)

Jeg har den kørende på en windows 2003 server hvor den melder 0 tilbage
på alt hvad jeg tjekker (RAM, HD, CPU og uptime)

Jeg har genstartet servicen, flyttet den til en anden port og søgt
google tynd. Men kan ingen løsning finde, nogen der har gode ideer?

/Kasper

Fra : Claus Glavind

Dato : 24-01-07 12:17

Kasper Nordal Lund wrote:
> [...]
>
> Jeg har genstartet servicen, flyttet den til en anden port og søgt
> google tynd. Men kan ingen løsning finde, nogen der har gode ideer?

Vi anvender nsclient på en del windows 2003 servere, uden problemer. På
Linux servere bruger vi NRPE.

Jeg har oplevet at nsclient har problemer med at køre under Data
Execution Prevention (DEP), hvor man før det virker, skal tilføje
pNSClient.exe. Vælg Advanced under System properties og Settings under
performance.

Ligeledes kan man med 'netstat -na' checke om den lytter på den valgte
port. Default er vist 1248.

Kommer der noget System event logs efter installation og opstart af
servicen ?

/Claus

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 24-01-07 13:43

Claus Glavind skrev:

> [...]
> port. Default er vist 1248.
>
> Kommer der noget System event logs efter installation og opstart af

Hej Claus.

Den er allerede tilføjet i DEP, og agenten svarer fint på porten den er
konfigureret til at bruge, jeg kan telnette mig til den på porten.

Så servicen kører fint og den lytter også som den skal.

Den melder bare 0 tilbage på alt?

Fra : Kasper Lund

Dato : 25-01-07 15:39

Fejlen lå på windows maskinen og var en fejl i performance counter
biblioteket.

Jeg rebuildede bibliotkerne og alt er nu ok.

Tak for forslagene.