Login problem
Fra : Steven Bergstedt

Dato : 28-06-01 15:15

Hej

Jeg har lige været ude for noget ret besynderligt! Jeg kører debian sid
ver. og laver jævnligt en:
apt-get update
apt-get upgrade
For dem der ikke kender til det er det bare en simpel update af al software
installeret.
Det meget besynderlige er, at her for to dage siden fik jeg en mail fra en
af mine venner der kører præcis samme dist., som ikke kunne logge ind
overhoved efter han havde lavet en apt-get upgrade! Jeg står selv i samme
situation nu, hvor den skriver Login incorrect lige efter jeg har skrevet
mit username[enter].
Alle user accounts er incorrect inklusiv root;(

Jeg håber virkelig der er nogen der kan være behjælpelige vedr. problemet.
Jeg gad virkelig godt vide om det er en af deb. packet'erne' der er noget
fuldstændig BEEP'ed up, hvilket det næsten må være da vi er to der har
mistet vores account efter en update af al software.

Er der nogen der har nogle gode forslag til hvordan jeg kan få adgang til
mit system igen?

--
/* Best regards
   ^Segal^ - Steven Bergstedt

Fra : Leo Laursen

Dato : 28-06-01 15:59

"Steven Bergstedt" <mail@segal.dk>:

> [...]
> to der har mistet vores account efter en update af al software.
>
> Er der nogen der har nogle gode forslag til hvordan jeg kan få adgang

Det er en af libpam pakkerne. Du kan logge ind i single user mode
("Linux single" ved Lilo prompten)
Der er kommet nye, fungerende versioner, så hvis du starter netværk
manuelt bør du kunne køre en distupgrade igen.

Leo

Fra : Steven Bergstedt

Dato : 28-06-01 16:48

Leo Laursen wrote in <9hfgh5$gol$1@sunsite.dk>:
> Det er en af libpam pakkerne. Du kan logge ind i single user mode
> ("Linux single" ved Lilo prompten)
> Der er kommet nye, fungerende versioner, så hvis du starter netværk
> manuelt bør du kunne køre en distupgrade igen.
Mange tak Leo!

--
/* Best regards
Steven Bergstedt