Fat32 og store filer
Fra : Kasper Johansen

Dato : 23-01-07 16:07

Hej gruppe.

Jeg har to computere - en laptop og en stationær. Hver har en Fat32
partition, som jeg primært bruger til ting, som der skal kunne køres fra
både Windows og Linux (jeg havde lidt problemer med driveren til Ext2 i
Windows).

På min laptop kan jeg sagtens lægge en DVD-ISO, men på min stationære
kan jeg ikke.

Jeg har, efter søgning på Google, læst, at det ikke skulle være muligt
at have så store filer på en Fat32-partition - hvorfor er det så muligt
på den ene computer?

Kasper Johansen

Fra : Rasmus

Dato : 23-01-07 16:30

On 2007-01-23, Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com> wrote:
> [...]
>

> Jeg har, efter søgning på Google, læst, at det ikke skulle være muligt
> at have så store filer på en Fat32-partition - hvorfor er det så muligt

Normalt plejer windows også at brokke sig over hvis filerne overstiger
de magiske 4GB~

det virker til at windows måske kan finde på at lave nogle "trix"
som gøt at ting virker

/Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org